Ärthjärna till läkare

Tack till er alla för era svar om Jonathans utslag!

Här är historien hos läkaren:

Vi blir hänvisade till väntrum "D" och sätter oss ner och väntar. Såklart får Jonathan myror i brallan av att bara sitta, så han kutar runt och tänder och släcker några lampor.
15 minuter har gått sedan vår tid var, och ingen har ropat upp oss. Sen kommer en sköterska och undrar om vi väntar på någon?
Daah. Så sa hon att dom har skickat oss till fel ställe, och skickar oss vidare där vi får vänta ännu längre.

Sköterskan var jätte trevlig och tittade och frågade, men hon kunde inte bedömma vad det var för utslag. Hon tyckte inte att det liknade vattkoppor eller allergi. Hon kallade in en sköterska till. Denna trevliga kvinna uteslöt vattkoppor och undrade om det kunde vara mässlingen eller röda hubd, men hon tyckte att det var svårt så dom kallade in distrikts läkaren.
Och tror ni inte att in kom den där ärthjärnan till läkare in som jag skrev om tidigare, han som bla vaccinerade tvillingarna med tuberkulos sprutan sist och som varit även Mummus läkare. Han kan ju knappt svenska och är allmänt okunnig! Varför ska han vara överallt? Har dom ingen annan läkare här i Handen??!

Han sa: "Jag är 99 % säker att det är vattkoppor." Han ska stanna hemma från dagis i 3 veckor."
(och då hade jag just sagt att han inte går på dagis)

Om det inte skulle vara vattkoppor så var är det ett vanligt virus. Sen sa han att det fanns blåsor här och var, vilket vi anadra 3 inte alls såg.

Fattar ingenting. Och jag tror fortfarande inte att det är vattkoppor, men jag har väl fel. Han är ju läkaren, eller??
Han mår superbra, dom kliar inte, han har inte feber... Jag trodde att vattkoppor sprider sig över mage och rygg, men han har bara det på armar, ben och kinderna.
Och alla höll med om att det var många.

Jaja, återstår att se... OM det har spridit sig till mage och rygg imorn och om de börjar likna blåsor...
Återstår att se.

Nu är det dags för film med mitt hjärta!
Jag ska ta fram min stora godispåse!

P.S När vi kom hem från läkaren idag så hade Andres gjort pannkakor, jag som varit så sugen!!!
Tjejerna och Kockisen hade tydligen ätit huuur många som helst innan vi kom hem. Bra att dom lämnade kvar till oss också ;-)


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken underbar läkare.....not!

Jag tycker inte heller det ser ut som vattkoppor...men som du sa, han är ju läkaren, han borde ju ha rätt....

Men det är väl bara att vänta o se om det blir nå koppor, eller om det "bara" försvinner.Hoppas på det sista.

Kram

2011-12-12 @ 22:36:02
Postat av: Helena

titta gärna in på min blogg där ser du både min son och dotter med vattkoppor... så kan du jämföra om du vill =) helena-johansson.blogspot.com

2011-12-12 @ 23:40:43
URL: http://helena-johansson.blogspot.com
Postat av: mummu

hej satu.Ringde till vårdcentralen idag och frågade om man måste beställa tid när man tar bort styngnen från min hand( de behövs inte)jag sa att jag vill inte att den lilla gråa mannen rör mig,när jag kommer,hon frågade vadå,,jag berättade va som hände med mig,hon sa att det är tråkit när sånt händer,sen berättade jag din grej som hände igår.Hon lovade att han kommer inte att ta bort stygnen.Men jag lovar om det är han så sticker jag på en gång.Ha en bra dag. Ny går jag o köper en tumlare på Media Markt. Heippa.

2011-12-13 @ 09:42:08
Postat av: Sofie - mamma till tvillingar med albinism

När fick dom sin vaccination mot röda hund? Det kan ju vara en reaktion på det annars. Mina killar fick feber och en massa röda små utslag, typ som falsk röda hund.

2011-12-13 @ 13:32:55
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Marlene

Hej,

Såg sons blåsor... skulle kunna vara mun fot och hand sjukan...Ser precis ut som min sons utslag han hade för 3 v sedan. De försvann av sig själv (va hos läkaren och de kunde inte 100 % säga något) själv trodde jag hand/fot/mun enl. internet. Är inget farligt bara att vänta så utslagen försvinner, dock rätt smittsamt lätt att de andra får alltså men inget farligt. Läkaren jag pratade förklarade det som att en del får det som utlag andra får feber och hostig och "vanlig förkylning". en annan sak... för min son började de klia lite efter 2-3 dagar men inte mycket.

Lycka till.

2011-12-13 @ 15:58:30
Postat av: boosse

har råkat ut för det där också, att man blir skickad till fel ställe och sitte roch väntar hur länge som hellst.

vattkoppor brukar ju som du säger börja på mage och rygg och inte dyka upp så plötsligt över just hela kroppen. Och vattkoppor är väl vätskefyllda, som blåsor? det ska väl inte bara vara några blåsor? Konstigt!



Åh vad jag avskyr inkompetenta läkare!!!!

2011-12-13 @ 17:56:52
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Kan det vara Impetigo? Eller så kanske det är allergi, har han ätit mycket citrus på senaste?(typ clementiner/apelsiner). Vet att jag fick utslag av någon blomma mamma hade när jag var liten, kanske om ni har någon ny julblomma? Hoppas det inte blivit värre och att hela familjen slipper den där läkaren i fortsättningen...

2011-12-13 @ 20:23:39
Postat av: boosse

Ja, verkligen! jag beställde från blaelefant.se och timehome.se. det enda som man betalar extra är en avgift på 29 kr (just för att du betalar i feb) jag kommer förmodligen att få paketen i morgon så det är snabb service också.

jag arbetar som barnskötare på förskola. jag älskar visserligen mitt jobb, finns inget härligare än att jobba med barn men jag vill hellre vara hemma med mitt egna brn än vara med andras hela dagarna :)

2011-12-13 @ 20:39:24
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Louize

d känns otroligt skönt att vara rökfri än en gång.

men denna gång äre ingen förlossningsdeprition som ska få mig tillbaka =)

2011-12-13 @ 20:40:31
URL: http://shapeful.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback