8 dagar till Julafton

Tjohoo, det är fredag! Det betyder givetvis att vi har hela familjen samlad hela helgen

Idag skulle badrumskillarna komma hit och göra klart vårat badrum. Jösses vad tiden har dragit iväg från det att det skulle ha varit klart. Men nu håller jag verkligen alla mina tummar och tår att det blir klart idag! 
Så att vi kan utnyttja hela lägenheten och få allt på plats. Och mest av allt- ATT FÅ BADA!!!!!!
Vilken lyx!


Nu börjar faktiskt julstressen packa på mig. Jag har beställt lite kläder från nätet, and that´s it.
Imorgon ska min kära mamma komma hit och vara barnvakt medans vi går och julhandlar. Det blir nog till Kungens Kurva och toys´R Us. Skönt att slippa tänka på det sen...

8 dagar kvar till Julafton. Låter helt overklligt i mina öron, men så är det.

Hur/Vart ska ni fira jul?

Vi ska vara hemma hos brorsan Stefu och familj.
Tänk att på nyår har jag och Andres varit förlovade i 5 år! Som han säger:
"Gud måste ha gett mig massor av tålamod..." Hahaha...

Andres son, Micael har flyttat hem till oss (för några veckor sen) så jag tömde ju 2 st byråer till honom, därför ska jag nu gå och "trolla bort" grejer som låg i byråerna förut. Hihih....  

Några bilder jag tog denna förmiddag då vi fick lite sällskap av Mummu.



Och några bilder från igår när vi var och hämtade Vanessa från Mummu & Puua:


Puua fixade sne bena på Danilo (a´la Alfalfa)


Bara Bajare! Eller? (inte om pappa får bestämma)



När grabbarna har vaknat ska vi äta mellis och sen ut och promenera i skogen, Nicole ville så gärna se kojan som vi byggde igår när hon var på dagis.

Vad ska ni göra denna helg??


Kommentarer
Postat av: Kicki

Vi ska julstäda och pynta,köpa julgran och hitta dom sista julklapparna... Pust! Mycket att pyssla med men sååå mysigt! Like it a lot! Traditionen hos oss är att julstäda och pynta med tomtar och sånt helgen innan jul eller tidigast luciahelgen. Då blir det julmusik på stereon och fram med städ-attiraljerna. Mys med tända ljus och glögg på kvällen för att känna av stämningen som blir hemma när man har pyntat klart. Älskar att man har vissa traditioner som man följer varje år...



Tänk att Sami och jag hade äran att få vara med den kväll då du och Andres förlovade er, kommer ihåg det så väl. Den kvällen var jättemysig! Att det verkligen är 5 år sedan, Milo hade inte ens hunnit bli till och jag och Sami skulle precis flytta ihop efter nyår... Oj oj vad tiden går! Vad ska ni göra på nyår i år?



Kram!

2011-12-16 @ 13:31:42
Postat av: Ellie

Hej, det slog mig precis att trots att jag inte känner dig så känns det så naturligt att kommentera här titt som tätt. Halkade in på din blogg av en ren tillfällighet,men sen har jag varit fast :) härligt att få följa dig och din fina familjs vardag...Vi är i samma ålder,även jag har valt att vara hemma med mina två barn. Jag bor däremot på en liten ort i Västergötland..Oj,där kom halva lishistorien:). Årets jul firas hos mina föräldrar,med mina syskon.förra året firade vi här hos oss,men i år känns det som krafterna inte räcker till,väntar vårt tredje barn i mars... ha en riktigt härlig jul!!! Ellie

2011-12-16 @ 14:01:29
Postat av: Cessi

Vilket rum sover Micael i?

2011-12-16 @ 20:17:33
Postat av: Sara

Hej Satu! Så otroligt fint ni fått det i ert nya hem, förstår att ni trivs:-). Hoppas ni alla mår bra?!

Snart dax för jobb igen för min del, börjar 6 februari så pojkarna ska skolas in 23 januari...lite smått ångest måste jag säga;-).Tänkte att jag måste kika in och skriva ngt. till dig nu innan jul, jag är inne å läser din blogg så ofta jag bara hinner:-).

Hoppas ni får en toppen mysig jul å ett riktigt gott nytt år!



Kram Sara

2011-12-19 @ 07:34:46
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback