Puuas 60-års överraskningsfest Del 1 !!!

Hej!
Usch va tråkig jag har varit med bloggen känner jag!
Jag har alltid en massa planer att "på kvällen ska jag minsann komma ikapp, och skriva om allt som hänt och allt roligt som barnen har sagt och gjort". Jo, tjena. När kvällen är kommen, barnen nattade och alla kvällsbestyr är klara så är jag så slut i kropp och själ att jag inte har nån energi alls över. Dessutom ska man ju umgås med sin man också, när man äntligen har en stund för bara oss två.

Men nu kör vi!
Vet att det är många som väntar på text och bilder från festen...
Eftersom det är så mycket bilder så kör jag i omgångar så att ni orkar läsa också ....

För er som inte vet så ordnade vi en ÖVERRASKNINGSFEST till vår kära Pappa- Puua i fredags.
Han stack iväg och fiska med brorsan, Andres, min fina kusin Jon, Peter och hans söner tidigt på morgonen.
Under tiden fixade jag, Karo och Anna på olika håll med en massa förberedelser inför kvällens fest. Puua anade verkligen INGENTING, så det var verkligen lyckad! Han trodde att vi skulle fira honom lite på lördan... Där fick vi dig, Puua!!

Jag hade mailat en massa bilder till vår morbror Lasse  som har HRC-gruppen i Haninge (reklam byrå), som vanligt när vi har överrasknings fetsre så ordnar han grymma "banderoller" (eller vad heter det??)

Denna gjorde han till Puua

Visst var den snygg?
Klockan började närma sig 18.00, då alla gäster var bjudna och jag var sååå nervös! Gick runt och plockade och fixade, och flyttade på saker hit och dit medans jag hade telefon kontakt med Andres som meddelade att dem var på G. Jonathan satt på traktorn, Danilo hängde efter Anna och Nicole och Vanessa lekte med Emma och Felicia.

Traktor föraren Jonathan

Mina fina docka, Nicole

Min fina Ängel, Vanessa

Snyggon Dewin (systerson)

Emma och Felicia med twinsen

Här sätter vi upp partytältet...

Sen började stället fyllas på med gäster... alla var förväntasfulla och glada!

Både Danilo & Jonathan  blev blyga över allt folk som kom. Dom ville bara vara i famnen, tätt, tätt intill.
Tänk att dom har kommit till den åldern nu, att dom blir blyga för okända människor... Jonatahn är det helt OK med, men Danilo är jätte blyg! Han gråter på en gång om nån han inte träffar kommer nära honom. Mammas lille pojke... :)

Dani kissade över hela Peter... sorry..

Min bror Toni och fina svägerskan Anna

Min farbror Nisse från Finland, morbror Hasse (som är en exakt kopia av Puua) och fasters man Raimo

Jonsku, Karo (min syster) och Felicia (hennes dotter)

Jag vet att de flesta av er redan vet vilka alla i min familj är, men jag ser att jag har fått nya läsare, så det gäller att hålla dom informerade ;)

Sen ringde Andres äntligen när dom var i parkeringen! Närmsta familjen, alltså Mummu, alla mina syskon och syskonbarn var ute på altanen medans alla andra fick gå in och gömma sig. Så när Puua och de andra kom, så trodde ju Puua att det var överraskningen, att vi i familjen hade en fest för honom.
Sen satte jag på den där låten, och då kom alla gäster ut till Puua.
 Hans min var oslagbar!

Han var så chockad och så överraskad och mest av allt- RÖRD!
När han såg sina bröder och sin syster så kom tårarna. Och inte bara på honom, det var inte många ögon som var torra då inte.. Det blev en ordentlig kramkalas!
Andres trodde att Puua skulle få en hjärt-attack, så det var smart av Mummu att hon redan tappat upp ett skumbad till honom, så att han kunde bada av sig all fiskelukt och "landa" lite...

Jag & Dani...

.... och Anna!

Puuas gamla kompisar från Jordbro- Benno & Kalle

Maten...

Puua med Bessa och sin syster Raija

Party brudarna Emma & Felicia

Farbror Nisse visar att han minsann också kan gå ner i spagat!

Toni, faster Raija och morbror Lasse

När släktingarna från Puuas sida (dem flesta hade inte träffat våra barn förut) frågade Nicole vad hon hette så viskade hon blygt: "Nukke." So cute!

En del av festfolket


Våra prinsessor med Puua och gammelfaster Raija

Jag och de 3 männen i mitt liv. (den 4:e- Puua var inte med här, Hahah....)
Min farbror Hasse fick äran att köra våran lille traktor bonde runt gården... Han var så glad så! Jonathan trodde nog att det var Puua som körde honom, för han tyckte att han kände igen honom..= SÅ LIKA ÄR DOM!

Jag och Dani

Stora syster Raija tycker inte att lill-brorsan ska få röka, spelar ingen roll om han är 60!
Hon sprang runt och jagade honom som om dem fortfarande var små, jätte gulligt att en stora syster aldrig slutar bry sig och ta hand om sin yngre bror!

4 av 6 syskon
- Hasse, Raija, Nisse & Rane (Puua)

Bessa var inte ett dugg blyg för nån!

Jonsku, Stefu, Hasse & Nisse

Anna med Dani. Igen.

Andres med brudarna


Fortsättningen följer.......


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka underbara bilder!! Ni verkar vara en super go familj!!



Sv: Jag jobbar som undersköterska på ett demensboende. Är dock "bara" vikarie!

Läser upp grundämnena på gymnasinivå. Läser på folkhögskolan här i Hagfors. Sen när jag är klar med det vet jag inte vad det blir. Universitet gissar jag.



Hehe... Fråga på du!! Frågar man inet får man ju inget veta ;)



Vad jobbar du med när du inte är mammaledig?



Kraam

2011-08-01 @ 22:56:19
URL: http://redtulip.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh, vad ni har fixat det fint åt Puua med släkt o vänner. Förstår om han blev överraskad! :)

Du lyckas altid få så bra bilder med kärlek o värme i. Synns verkligen att ni har fin gemenskap i er stora härliga familj.

Kram

2011-08-02 @ 01:21:37
Postat av: HelloNicki

Vilken fin fest ni hade ordnat. Jag förstår verkligen att han vart rörd. Grattis till honom :)



Kram!

2011-08-02 @ 03:15:19
URL: http://hellonicki.se
Postat av: madeleine

Grattis till honom!

vilka fins bilder.



mår ni bra?



kram

2011-08-02 @ 10:26:54
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback