Förberedelser inför dagis start imorgon!

God kväll!

Imorgon är det en stor dag för vår lilla Nicole. Hon är inte så liten längre, hon ska börja på förskola imorgon!!!
Inskolningen startar imorgon, från klockan 9 till 14.00.
Inskolningen är bara 3 dagar nuför tiden. När jag jobbade på dagis så var det i ca. 2-3 veckor...
Och då lämnade man ju en kort stund i taget, men nu pang på, bara. Hur funkar det egentligen? Från att ha haft mamma där hela tiden, så ska man plötsligt lämnas helt själv, hela tiden ut?!

Idag har jag förberett allting inför dagis starten imorgon. Jag mailade några bilder till Mummu som hon skrev ut (våran skrivare är sönder).
Jag såg att alla barnen hade sin bild på sin plats i kapprummet, så jag gjorde en på Nicole också. Och så skulle dom ha med sig nån bild på vad dom gjort i somras, så det fixade vi också.

Såhär blev det:


Jag har även fyllt i en massa papper som ska lämnas in, och så har jag packat Nicoles nya allra FÖRSTA dagis väska med extra kläder och hennes snuttis som dom ville att hon skulle ha med.
(Ska hennes regnkläder/gummi stövlar med imorn?)

Imorgon gäller det.
Andres ska vara hemma med Vanessa och grabbarna medans vi är borta.

Wish us luck!!!


P.S - Stefu, hur gick första dan på jobbet efter 7 lediga veckor?
Emma & Felicia (och alla andra som börjat skolan) Hur var första dagen? Känns det bra?


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Oi,Nukkea!!! Jännittää varmasti niin äitiä kuin tyttöäkin!! Mutta hyvin se menee!!



Meillä perjantaina kaksoset menee kerhoon kans ihan ekaa kertaa ja mua nyt jo jänskättää ihan kamalasti.



Jättäisin sadevaatteet ja kumisaappaat ihan kokonaan sinne päiväkotiin. Eli että kotona on yhdet ja päiväkodissa yhdet. Ei sitten tarvitse kanniskella edes takaisin.Eikä unohdu.



Miltä tuntuu kun ensimmäinen lapsi menee päiväkotiin?

Tsemppiä ja onnea huomiselle tosi jännälle päivälle teille molemmille!!



2011-08-22 @ 22:10:01
Postat av: Karolina Nordling

Jepp ta med regnkläder imorn, man vet aldrig!

Det kommer att gå jättebra! ;)

2011-08-22 @ 22:27:39
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Taru

Vad spännande :-) Jag hade också bara 3 dagar inskolning med Daniella & Jullan.. Det gick bra eftersom vi var där hela dagar 9-14. Mina tjejer vande sig fort. Hoppas det går lika bra för Nukke.

Jag skulle nog ta med regnkläder om jag var du.. Man vet aldrig när det kommer & då är det bra att ha så att dom kan plaska ute i vattenpölar och leka :-) Kram till Nicole från oss! Du får berätta sen hur det gått..

2011-08-22 @ 22:49:13
Postat av: Helena

Önskar Nicole stort lycka till imorrn på dagis! :)



2011-08-22 @ 22:57:02
Postat av: boosse

hoppas att det går bra för nicole! Hon verkar vara en sådan glad tjej så det blir säkert inga problem :)

ang inskolningstiden så är det olika, 2 veckor är nog det vanligaste men en del kör med intensivinskolning. Jag tycker 2 veckors är bäst! Kram

2011-08-22 @ 23:59:25
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Emma

VAAAA? Hur kan man göra så mot en annan människa eller över huvudtaget komma på en sådan hemsk sak!

Beklagar verkligen gumman! Fick ni pengar från försäkringsbolageller sånt hem försäkring eller dylikt för bilen?



Hoppas ni hittar en ny bil och trivs lika bra med den:)

2011-08-23 @ 07:20:25
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Kicki

Lycka till Nicole! Det kommer gå jättebra och kommer säkert vara jättespännande!

Milo är tillbaka på sitt dagis nu och sa i går att det hade varit "jätteskojsigt mamma". Noa har börjat 4:an och går själv till och från skolan, han är verkligen stora killen. Kram från Milo, Noa, Kicki och Sami

PS. Noa spelade sin allra första fotbollscup under helgen som var, 8 matcher på två dagar. Tror du han var trött efteråt? ;-) Han var helt färdig! Stackaren... Men kul var det trots lite förluster!

2011-08-23 @ 09:07:46
Postat av: Marie

Vad kul för din lilla tjej att börja på dagis, hon kommer nog känna sig så stolt och känna sig lite stor, och hon kommer ju inte att vara ensam , personalen kommer ju att vara där och ta hand om henne, själv kommer jag ihåg när jag började hos dagmamman,första dagarna, då ville jag aldrig stanna, men när mamma kom och hämtade så ville jag inte gå....

Jag jobbar extra på fritids och många barn har extra kläder med sig i en låda, som de kan byta om de blir smutsiga eller blöta, och det är bra att ha regnkläder på dagis / fritids, och ha ett par hemma, så behöver man inte dra med sig det varje dag. Ha en fin dag. Mvh.Marie

2011-08-23 @ 09:24:43
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej Satu. Gud vad roligt att lilltjejen ska börja på dagis i morgon. Förstår att du är nervös över hur det ska gå men oroa dig inte, det kommer säkert att gå huuur bra som helst och Nicole kommer att börja leka med dom andra barnen och alla leksaker som finns.



Dock låter TRE dagar alldeles för lite inskolning. Hur ska man kunna förbereda ett barn på en sån stor grej på bara 3 dagar. Jag menar, hon är ju van vid att få vara med er därhemma i 3 år, hur ska man kunna vänja henne vid att vara på dagis på bara TRE dagar?? Håller tummarna för er Satu och du måste skriva hur det går.. =)



Jag jobbade på ett dagis förut och då hade vi typ 3 veckors inskolning för dom nya barnen, ibland kunde det gå lite snabbare beroende på barnet men vi tog det i barnets takt. Men aldrig att vi skolade in någon på tre dagar. Men alla dagis är olika och dom vet säkert vad dom gör på Nicoles dagis, det har ju funkat för alla andra barnen där..



PS. Ja regnkläder och gummistövlar är bra om det finns på dagis ifall man vill gå ut när det regnar.



Lycka till nu Nicole och Satu! Hoppas det går bra för er på dagis.



2011-08-23 @ 11:34:05
Postat av: Annelie

Ja det må jag säga var verkligen pang på rödbetan!! När jag skolade in tvillingarna förra året varade inskolningen i två veckor, varav första veckan 1 tim/dag och då var jag med hela tiden! Andra veckan var de med nån timme mer för att slutligen sista inskolningsdagen vara med på lunch och vila!

Hoppas iaf att det gick bra och att sessan ska trivas på dagis!!



Kraam

2011-08-23 @ 15:09:36
URL: http://redtulip.blogg.se/
Postat av: Stefu

Känner mig utvilad efter semestern...

2011-08-23 @ 15:47:01
Postat av: boosse

Tack så mycket :) Vi hade det jättemysigt, alltid kul att träffa familjen!

2011-08-23 @ 16:12:04
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Liz

Hej Satu,

hur gick det pa dagis?? Vad tyckte du och vad tyckte Nicole?? Fin ny design forresten!!

Kram

Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

Jag ska skola in tvillingarna på dagis om 1 månad och vi har 2 veckors inskolning här hos oss.



Hoppas allt är bra med er?!

Kram

2011-08-23 @ 18:44:55
URL: http://lindabt.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback