Felicias Rudan kalas!

Förra onsdagen (3.8) fyllde min älskade systerdotter Felicia hela 9 år.
Hon har länge pratat om att hon vill ha sin födelsedagsfest på Rudan, och så blev det. Och vädret kunde inte ha varit bättre!

Här kommer några försenade bilder från Felicias stora dag!


Alla gästerna är på plats

Danilo hittade till Annas famn igen (Ser inte Stefu lite svartsjuk ut??) Hihihi

Jarmo & Mian (Affaj & Mamus- Felicias farföräldrar)

Den fina tårtan

Sötnosarna Emma & Felicia

Dom hade lagt fram en massa kokosbollar, kakor och annat gott som började smälta. Så jag tog en chokladboll, och gav en till Andres också, men han tyckte att jag skulle smaka på hans, så han tryckte upp den i ansiktet på mig. Mina näsborrar tyckte iaf om det... NOT.

Andres & min kusin Jon

När alla hade fikat klart så begav dem flesta av oss till stranden (Rudan) där vi satte läger och badade och hade kul.
På med badkläderna och in i vattnet!

Bessa älskar verkligen att bada, hon springer och hoppar runt och vill inte alls komma upp, fast läpparna är blåa och darrar som asplöv. Danilo & Jonathan gick också in och ramlade pladask i vattnet och fortsatte kämpa sig upp och gå igen. Nicole kändes lite hängig fortfarande, hon hade inte feber, men hon var inte riktigt sig själv heller.
Hon satt på fiten och åt sin godis påse och tittade på när alla busade runt.

T om JAG badade och lekte i vattnet som et litet barn. Hade så jäkla skoj! Älskar vatten lekar.
Jag, Stefu, Emma,Felicia och Sebastian var på bryggan och så kom vi på att vi ska slänga in brorsan (Stefu) i vattnet. Så vi försäkte putta ner honom, men det gick inte alls. Han kastade in oss så vi flög som vantar.
Jag höll på att ge upp en gång, för jag ville inte blöta mitt ansikte, eftersom jag hade smink (daah), men jag vände faktiskt tillbaka och sket fullständigt i det, och till slut fick vi i honom, och körde kull i vattnet.

"Best friends 4-ever!" ropade tjejerna när dem hoppade in i vattnet.

Stefu kastar in Sebastian!

Dags för paus... jag var helt slut i hela kroppen efter vårt lilla badstund.
Danilo pissade ner Karos filt, och Jonathan pissade ner Stefu & Annas filt, Bessa ramlade på Felicias chipspåse och krossade allt och ja...så som det kan bli. Hhihih...

Vanessa skulle sätta på sig alla 7 prinsess ringar som hon fick i sin godispåse... hon såg ut som en gangster med sina blingbling =)

Sen var det dags för det där med vattenkrig. Eller hur man nu ska säga? Hursom helst så kastades folk i med kläderna på... Emma flög i först. Sen Jon, som skulle åka till Finland om bara några timmar, och hade hade inga badkläder med sig, eller extra kläder... Smiley

Och sen var det dags för Karo. Hon hade bikini på sig, men hon badade inte -Förrän Stefu & Andres slängde i henne. Smiley

Det var "vissa" som slapp undan, men deras tur kommer också... Jag slapp inte undan! Jag förstod vad dem tänkte göra, så jag hann slita av mig kläderna innan dem blev blöta...
Stefu & AnnaSmiley

Sen var vi bjudna på efterfest hos Mummu och Puua där vi bjöds på mat och lek.

Danilo & Vanessa

Dani

Jonathan

Mummu busar med Bessa Bus Smiley

Trötta tjejer efter allt kalasande!


Tusen Tack till Karo & Patrik som hade ordnat så mysigt kalas för sin dotter!
Smiley
Tack för allt gott vi blev bjudna på, och för barnens godispåsar med skojiga grejer i! Smiley
Och tack till Felicia att vi blev bjudna! Hoppas att du hade en toppenbra dag!
Love you!
Smiley


Kommentarer
Postat av: Angelica

Å vad skönt det såg ut med sol. Vi har inte haft sol här nu på ett par dagar :(



Ja tänk vad tiden går fort! Ja fler barn kommer det att bli, någon gång :)

2011-08-08 @ 07:46:45
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Jannice

Hej! Kul att höra ifrån dig! <3

Ja sonen har bytt skola. Han går på Pysslningens skola i Handen, Rudanskolan och trivs jättebra där! Brandbegrsskolan är anmäld till skolinsoektionen och de tar beslut nu i höst.



Det jag skrev om på bloggen handlade om att jag blir så irriterad på vissa släktingar, som inte hörts av sen mitten av april, och de har sagt att de inte orkat träffa barnen (deras barnbarn) och nu när deras dotter har gift sig och åkt på bröllopsresa, så hör de av sig. Man duger, eller barnen duger, när de inte har dottern (24 årgammal) att bry sig om. Mig avskyr de som pesten!

Jag blir så irriterad när barnen ska duga när de passar dem, för jag tycker nog att d ekan vara utan dessa släktingar lika gärna..



Hur är allt med dig då?

2011-08-08 @ 07:49:30
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Vingklippt

Jag har inte kommit till att försöka bli med barn förrän nu.

Mitt problem har varit min livssituation: Fel kille, inget jobb, sjukdom, sjukdom, sjukdom osv.

Men det senaste året har saker fallit på plats, så idag har jag äntligen kommit till stadiet då det i alla fall är en bra idé. Vi har inte försökt speciellt länge. Det får bli när det blir. Vi har trots allt inte bott ihop mer än lite över ett år och vi har några saker till som skulle vara praktiskt att ordna först. Men jag har i alla fall äntligen kommit till den dag då jag kan skaffa barn och vara säker på att deras liv inte kommer att kantas av onödigt "mörker".



Det som gjorde mej så glad med din blogg är just att du är bevis på att man kan få det man drömmer om. kämpar man och håller fast vid sina drömmar blir man en dag belönad.



Och ett ps:

Det var inte meningen att du skulle känna dej tvungen att läsa och kommentera min blogg. Skrev adressen för att du skulle veta vem hälsningen kom ifrån. Tack, för tankarna. Det är konstigt att det är så mycket lättare att se att man själv gör fel, när någon annan berättar det för en.



Ha en toppenbra vecka!!

2011-08-08 @ 08:09:25
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: T- finnen som inte försvinner med clerasil ;)

Sv: Tack så mycket! :) Det är beräknat till 15 aug, men hoppas på att det blir innan :)



Så otroligt söta barn ni har! måste vara fullt upp när de är så små allihop :)

2011-08-08 @ 09:20:32
URL: http://tanjakatinka.blogg.se/
Postat av: marina

Hej gumman, vi mår bra!!ni då? vilken härlig tårtbild på dig haha

2011-08-08 @ 09:37:24
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: marina

föresten,hur har du fått så roliga smileys till dina inlägg?vart fixar man det?

2011-08-08 @ 09:39:51
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: erika

Fina bilder som vanligt :-) Det går jätte bra med renoveringen.. men problemet är nog att vi har för många projekt :-). Hinner inte riktigt när jag jobbar och Yannick har barnen hemma. Tur att min mamma varit här lite granna så vi har hunnit mera. Kommer bli så fint när lekrummet är färdigt! kramar

2011-08-08 @ 09:47:45
Postat av: ginger

Heeej! va kul att du kikade in på min blogg igen! din blogg är fantastisk! Följer den...

Joo vi mår bra, trivs bra i UK!



Ta hand om dig och dina små! Kram

2011-08-08 @ 11:21:04
URL: http://gingerstrohoppkarlek.blogspot.com/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Jo tack bara bra lite trött bara. Allt bra med er? Kram

2011-08-08 @ 13:07:49
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

hej!

Jo, det är verkligen roligt hur olika barnen blir. Nu är ju mina tvåäggs men det är ju två helt olika individer, bara det att dom är i samma fas hela tiden båda två. Man måste tackla barnen olika.

Annars mår vi bra igen. Moa har precis haft halsfluss IGEN... suck.

Hoppas allt är bra med er!

Kram

2011-08-08 @ 13:46:13
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Anna Köhler

vad fint kalas hon fick

jag har förresten ett mattips som går göra i stor pack om ni vill ha recept på det?? lägger ut det på min blogg

2011-08-08 @ 18:21:42
URL: http://www.annakohler.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Vilket roligt kalas =)



Vad har hänt med eran bil?

2011-08-08 @ 19:55:31
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: boosse

Både du och Andres verkar ju ha helt underbara familjer så barnvakter lär ni ju ha gott om så ta du och gå ut. Vad som märks så är du en helt underbar mamma, varje dag hittar du på något med barnen, underhåller dom. Och 4 så små barn kan inte vara lätt. Du förjtänar en rolig kväll för dig! inte bara vara mamma utan få vara Satu! det kände jag att jag behövde och jag har bara varit mamma i 9 månader. Stora kramar

2011-08-08 @ 20:20:22
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Vilken fin tårta!!!



Vi hade det kanon i Grekland. otroligt varmt men hade ac i lägenheten så det var väldigt skönt att sova svalt!



Jag har slutat blogga på blogg.se. finns nu på adressen: www.tokmamma.wordpress.com

2011-08-08 @ 20:35:21
URL: http://www.tokmamma.wordpress.com
Postat av: Helena

Vilket härligt kalas Felicia fick på sin födelsedag. :)

2011-08-08 @ 20:58:49
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

vilken super fin tårta =)

så skoj att läsa din blogg eftersom de nästan alltid är platser som jag vet vart de är eftersom jag kommer från sthlm =)

blir lite extra kul å läsa om man vet hur de ser ut på platserna eller hur de ser ut :)

Kram

2011-08-08 @ 21:06:12
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Sandra

Massa härliga bilder som alltid! Tack för dina fina kommentarer! :)



Barnen växer ser jag, helt galet vad fort det går! Kram till er!

2011-08-08 @ 22:46:05
URL: http://viskblifyra.blogspot.com
Postat av: Anonym

blöja äNNU??

2011-08-08 @ 22:57:30
Postat av: Tanna

Härliga bilder och vilka mysiga dagar ! Kram

2011-08-09 @ 07:23:52
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: madeleine

hej hur mår ni

härliga bilder!



kram

2011-08-15 @ 11:55:28
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback