"Titta Mamma, påskkärringar!"


Idag är det alltså Skärtorsdag.
Har ni fått besök av påskkärringar?

Vi har varit ute hos Mummu och Puuas uteplats hela dagen, så jag har inte vart hemma om dom nu har plingat på...

Idag när vi satt ute så satt några turk-tanter på bänken med sjalar och allt, och då tittade Nicole på dom och sa: "Oj, titta Mamma! Påskkärringar!"

Hahaha.... Tur att dom inte hörde.
Imorgon ska vi på födelsedags kalas med påsktema.
Hur ska man klä grabbar??

Sen ska vi grilla hos Mummu och Puua, och min kusin kommer från Finland, så det ska bli supermysigt!

Vad ska ni göra i påsk?

Ha en Glad Påsk!


Kommentarer
Postat av: Rockmom

Det är intressant det där med påskkärringar och hur olika det kan vara. Jag minns då vi bodde i Väsby att man gick påskhäxa på skärtorsdag. Här i svenska trakterna i Finland så är man påskhäxa på påsklördag, och i de finska trakterna så går man virvon varvon på palmsöndag, vilket ju var i söndags.



Vi brukar dessutom elda påskbrasa på lördag, de gör man också i vissa delar av svenskfinland



Glad Påsk!

2011-04-22 @ 06:05:11
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: marina

hihi vad rolig hon är=)



vet inte om du har varit inne på min blogg men jag har lösenordsskyddat den, om du vill ha lösen och så, så maila mig:) kram marina

2011-04-22 @ 09:08:36
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Jag ska vila. har fått en infektion i örat med en jäkla smärta så det blir tyvärr en väldigt tråkig helg.

2011-04-22 @ 11:11:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback