Utvilad!

Hej!
Puua har precis gått hem efter att ha varit här på fika och bus. Barnen är nere i sina sovrum och försöker somna.
Jag känner pigg och utvilad idag. Igår gick jag ner till vårt sovrum och tänkte vänta tills Andres också kom ner, men så la jag mig på sängen, och jag hann inte ens sätta på TV:n innan jag hade slocknat!  Helt medvetslös!!! Och jag vaknade inte heller när han kom och la sig, vilket jag brukar göra. Där rök vår egen tid.  När jag sen vaknade på natten och fortfarande inte var med i denna värld så såg jag bara att Andres gav nappflaskan till Jonathan, sen slocknade jag igen. En gång kom Bessa in i vårt sovrum, och då följde jag henne till sin egen säng. Sen vaknade vi vid klockan 9 idag, förutom Andres & Danilo som redan var uppe när vi kom.

 GOS! Vanessa & Danilove  (japp, nytt smeknamn igen)

Superman Danilove med Puua

Såklart när Puua har någon annan i famnen än Bessa så ska hon snabbt rusa dit....
Som idag när han satt och pratade med Nicole, så kommer Bessa och ska tränga sitt ansikte mot Puuas så att han ska prata med henne... Hmm..
 
BÖÖÖ! Puua har kastat en massa kuddar på vår lilla Docka!
Hon äslkar det och säger bara "Kom Puua! Busa mig!"

Trötta Bessa med Puua...

Sen var det dags att fixa lunch. Det skulle bli chickybits med ris och majs, och medans jag lagade maten så ritade Puua med tjejerna så länge.

"Är maten klar nu!?" fick jag höra ett antal gånger från en hungrig Nicole...
Danilo börjar också kräva Puuas uppmärksamhet och tänkte inte alls sitta fint och leka medans alla åt.

Nicole åt med god aptit idag, vilket känns jätte bra för hon har ätiti så dåligt de senaste dagarna.. Nu ville hon bara ha mer och mer ketchup, och så länge maten går ner så gör det ingenting! Efter maten var det fullt med ris överallt, mest under Vanessas stol som övningsäter själv nuförtiden... hälften av vad hon får uupp i skeden ramlar ner på golvet. Som tur är finns det ju dammsugare...

Efter maten var det blöjbyte och lekdags. Nicole har varit utan blöja hela dagen, men inte har hon kissat på pottan för det. Hon kissade lite i sina trosor, men jag tänker inte ge upp. Vi bytte trosor och fortsätter att tjata om pottan och fråga henne om hon är kissnödig... Någon gång ska det väl vända, eller??

"De 3 stålmännen!"


Och så klart dröjer det inte lång tid innan Bessa Enkeli dyker upp också...

Justja, kan ju lägga in bilder tagna från igår också-
Japp, det här är den natten jag skrev om igår. Grabbarna skrek inte eller något sånt alls, dem var bara vakna och glada och bökade runt i sängen så att jag ändå inte kunde sova.
Mammas glada vakna "Jonah" nångång mitt i natten...

Mitt på natten- Nukke har krypit upp till vår säng... och ligger vaken där i nästan 3 timmar..
Jag smög in för att titta till Bessa också, och hon sover så sött med sin kära bok hårt fast i handen...

På morgonen tog jag med mig Vanessa så att hon kunde väcka sin storasyster. Tänkte hon sova hela förmiddagen nu när hon vart uppe halva natten? No way!

Och här var vi ute i den kalla höstvädret.

Tjuriga Nicole som vägrar ha mössan på sig...

Bessa visar stolt upp sina fingervantar

Såhär glad blev hon trots allt. (Och mössan är på!)

Nu ska jag hänga upp lite tvätt och ta itu med disken så att allting är tipptopp när Andres kommer hem. Kanske hinner jag att beställa dopkort också... Chao så länge!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja det är bara att kika in det=) Håller på att öppna en liten firma och så småningom kommer det komma en webshop=)



Ja det är helt otroligt att dom varit så små! Man kan inte riktigt förstå det när man ser dom idag=) Men dina grabbar måste väl ha varit hyffsat stor ändå eller? Dom brukar väl vara lite mindre när dom är 2? Dom är jättecharmig iaf<3

2010-09-22 @ 15:55:59
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Va skönt att få vila ut ordentligt nån gång de behöver du! Pusu beso

2010-09-22 @ 21:55:06
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Åsa/Gummsan83

Har ingen mail adress så jag skickar här .. =)

Hoppas att allt är bra med dig ??? och grabbarna såklart.



Vi ju några som har det från Tvillingar i Maj på facebook och vi har bestämt oss för att försöka få ihop en träff i början på nästa år jan -mar



träffas i stockholm .. utan barnen en helg och snacka och ha trevligt och prata om sånt som kan vara roligt både som mammor och såklart det som gör oss speciella



Våra underbara tvillingar



Så om du är sugen på att vara med på en sådan träff ??



Kram

2010-09-22 @ 22:24:06
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Angelica

Du såg riktigt pigg ut idag!

Själv slipper man dammsuga efter saga slänger mat på golvet, det tar hunden hand om!!!

Kul att ses!! snart igen.

Om vi går på öppna förskolan på måndag

så hjälps vi åt!!

kram

2010-09-23 @ 22:26:48
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback