Just one of those days...

Vilken dag! OCH natt! Vaknade flera gången av att jag var helt kallsvettig av alla mardrömmar jag hade. Och så vaknade grabbarna, och så ramlade Bessa från sängen 2 gånger, och så kom Nukke in till oss och höll på och klappa mig i kinden och armen och ryggen... hon är så kelig alltid när hon lägger sig hos oss. Där låg hon vakane VARJE gång jag vaknade, tror att hon var vaken över 3 timmar mitt på natten... Klockan 8 vaknade Andres till liv efter att ha sovit igenom all ljud hela natten och tog med sig Danilo upp. Nicole ville prompt följa med upp, fast hon knappt hade sovit nånting. Jag försökte få henne att ligga kvar med mig, eftersom Bessa också sov fortfarande, men icke. När jag sen vaknade 1 ½ timme senare var det väldigt tyst i övervåningen. Bessa satt och läste i sin bok ensam i lekrummet, Danilo sov i babysitter, och Nicole då....?
Ja, här ser ni! (I hörnet)

Hon hade somnat bland alla kuddar så fort hon hade kommit upp, den envisa lilla tjejen!
"I am not doing enything wrong...."
Bessa har hittat min sminkväska och hällt ut precis allting och satt och "sminkade" sig framför spegeln i smyg...

Även Nicole hakade såklart på...
"Nämen, vad gjorde jag mamma!" sa hon förvånad över sig själv att hon hamnat i denna situation...
"Bessa! Gå till pekka-poika stolen nu!"
beodrade hon sin lillasyster...
Titta vad som hände när dom fick hoppa i hoppgungan då.... Vanessa somnade! 
Inte så konstigt så som hon har gapat och skrikigt... 

Hela gänget. (Bessa sover) Hahahaha...

När jag skulle gå och lägga henne vart det världens liv i den lilla människan, så
hon följde med upp igen, trött som hon var...
Johan & Jeanette kom på besök med sina två döttrar Jennifer och Johanna. Dom lämnade två matstolar till oss, eftersom dom ska flytta. Tack så jätte mycket!
Tjej-gänget lekte snällt i rummet medans vi fikade.

Jeanette med Danilo (blev du sugen på en baby nu,kanske?)

Johan med Johanna

Bessa på Pekka pojke stolen (fast hon inte gjort något...)
Micael & Pät kom också på besök och busade med tjejerna!

Dom hade åkt med 4-hjuling ändå från Norsborg!...

Nicole hoppade tydligen över vilan idag igen. Jag la dem, men fortfarande efter 45 min så fick hon komma upp.... Hon satt fint på soffan och gosade med lill-brorsan Jonah istället och tittade på reprisen på IDOL med mig medans Andres & Danilo spelade schack på datorn.

My 2 fighters! Visst har Danilo en fin tröja på sig idag? (TH)

När Vanessa hade vaknat från vilan promenerade vi till Valla för att äta lite pizza. Det var länge sen jag åt pizza, och jag fattade varför...den var inte alls god! Hade bara ont i magen..

Efter bad var det dags för en stunds lek innan läggdags. Båda tjejerna var jätte trötta och hade redan somnat innan halv nio! Nicole somnade säkert på en gång när filmen startade, vilket hon aldrig brukar göra...

Alla sover nu. Jag ska nog också ner snart, det har varit en påfrestande dag idag. Vanessa är i någon trots-period då ingenting passar. Får hon inte som hon vill så slänger hon sig och skriker. Och hon bryr sig inte heller om VART hon slänger sig, så såklart att hon får en massa blåmärken och bulor överallt. Och då skriker hon ännu mer. När man försöker förklara något för henne så blir hon förbannad och skriker med rösten som Gud glömde.
Att den rösten kan göra en så arg! Den tränger in i huvudet, in i huden, gaah, blir tokig.
Vart tog min lilla Ängel vägen? Istället har vi fått en liten Drama Queen. Please, give us our Angel back! Och så ska hon börja slå på Nicole också, som tycker att det är jätte kul... Jag kommer ihåg när Nicole var i den åldern då hon vägrade låta mig göra nånting själv, och nu är Vanessa där. Jag får inte ens gå på toaletten själv, hon ska med.

När jag badar så står hon utanför dörren och skriker med den vackra rösten. Hon vill gärna bli buren omkring överallt, vilket är lite svårt ibland med tanke på allt som ska göras och skötas. Hoppas denna period snart går över.
Hur som helst.... JAG ÄLSKAR MIN FAMILJ!
Dom betyder allt för mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

tyckte inte om den där tröjan!! satu då!!!



Dags för matchkläder märker jag!!( i AIK:S färger)



hahahahahha

2010-09-27 @ 21:18:49
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback