Lite trött idag, men de e lungt....

Har precis kommit upp från ett varmt skumbad... behövdes verkliigen! Jag tog med mig choklad och en bok och låg där och slappnade av efter denna dag...
Nicole har varit "lite" skrikig idag. Så pass att jag var tvungen att stänga balkongsdörren så att grannarna inte skulle tro att hon blev misshandlad eller något... Hon fick sitta på Pekka-pojke mattan också och skrika av sig idag.
Som om det hjälpte mycket... Vi gick ut för jag inte orkade lyssna på henne hemma, men där fortsatte hon sin trots. Hon ville inte ha på sig mössan, och inget passade.
På kvällen väntade vi ute på att Andres skulle komma och hämta upp oss så att vi skulle åka och storhandla, eftersom tjejerna inte ätit alls bra de senaste dagarna. Så nu har vi storhandlat en massa mat och gott till dom, hoppas att dom får aptiten tillbaka! Andres var hos tandläkaren idag och gjorde en rotfylling! Jag skulle INTE vilja vara i hans sits! Och efter det orkade han t om gå iväg och träna också. Jag är så stolt över dig hjärtat, som har en sån stark motivation och kämpar så hårt! Älskar Dig!

Jo- ute var det mycket kallare än vad jag trodde. Jag klädde på barnen dubbla jackor, så dom frös iaf inte, men jag hade bara en tunn tröja under min vindjacka. Höll på att frysa ihjäl! Och så som det blåste! Tänkte vända in igen ett antal gånger, men då skulle man få klä av och klä på igen och det är inte det roligaste när man har trötta och gnälliga barn... Så vi var ute i en timme och bara gick runt. Barnen frös inte alls, Vanessa hade på sig sina fingervantar också, men det gick inte Nicole med på alls, hon bara drog av sig dom, envis som hon är...

Tänk att det snart kommer att vara såhär kallt hela tiden och kallare blir det! Uschdå, jag gillar inte alls kylan...
Efter att vi storhandlat på Coop (det är fortfarande hur rörigt som helst där!) badade Andres med barnen medans jag satt på golvet och gav grabbarna kvällsgröten. Dom fick äta glass i badet, vilket dom älskar. Ikväll fick Bessa välja film som dem tittade på, och hon valde såklart "Lady & Lufsen"- handlar såklart om hundar som hon gillar så mycket! Hon skulle säkert älska om vi hade en egen hund. Som om man skulle ha tid med en hund här nu också... Ibland kan jag bli lite sugen att ha en vakthund, en kärleksfull schäfer som man kan känna sig trygg med, men sen måste man ju uppfostra och gå ut med den också. Ei haluu.

Dop planerna går inte framåt så mycket. Kyrkan är bokad för trippeldop iaf till söndagen den 31 oktober.
Lokalen är bokad. Vi har skrivit gästlistan, men måste beställa inbjudningskorten. Fick tips på några sidor som har sånt av Sweetie som jag ska kika på. Och såklart är det min moster och inte faster som skickar dop klänningen. Den är ju från min mammas sida av släkten. Har ingen aning vad pojkarna ska ha på sig?

Nu ska jag stänga av datorn och lägga mig på soffan och titta på TV innan jag slocknar. Imorgon är en ny dag, så jag behöver ladda batterierna ordentligt!
God Natt!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Angående inbjudningskort så upptäckte vi att det var billigare att beställa framkallning på egna foton på tex Extrafilm.se och skicka som inbjudningarkort. Bara redigera en bild du vill ha, lägg till texten du vill ha och beställ framkallning. superenkelt och jättefint med så personliga kort. :)

2010-09-22 @ 08:02:21
URL: http://honeybuns.blogg.se/
Postat av: Eva

hej



Ojojoj detta med trots genomlider vi också härhemma. När vi ska hem efter förskolan så har jag bara lust att stänga för öronen. Så jag lider verkligen MED dig.



Åååå härligt med bokad dop. Jag ser sj fram emot att dopet ska vara avklarat då det tar så mycket av ens tankar om vad som ska fixas och annat. Men ni kommer få ett underbart dop med tre barn..<3.



Ha en underbar dag idag nu när solen tittat fram



Kram



Eva + 2

2010-09-22 @ 08:33:59
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Du kommer ordna ett så vacker dop, de är jag säker på!!

Men jag förstår vad du menar!

Jag har ju en nojja för detaljer så för att överdriva hade jag personliga inbjudningskort, "kristaller" på bordem rosblad(äkta och fejk) också på bordet, alla gäster fick en varsin ask med sidanband runt, och i asken kåg det chokladhjärtan och andra godisar och en lite lapp jag skrev tack för att ni ville vara med att fira min dag/meliina....

Alla har ju sina egna funderingar och vill sätta sin egen touch på det hela!

Men som jag sa igår, jag hjälper mer än gärna till!!! Sånt e ju så kul!!!

puss

2010-09-22 @ 21:19:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback