Lonely friday

Imorse kom som sagt Puua förbi och byggde lite Lego med tjejerna, och hade bra samarbete- Puua byggde och tjejerna rev ner. Är det tvångstankar dom har att så fort man byggt klart, om det så är lego eller sandkakor, så måste den ner snabbt som satan igen??

Grabbarna Gonzalez gymmar lite...

Puua byggde ett högt torn, som fick stå där i sisådär 3 sekunder innan någon busunge hade tagit ner den igen... Och ändå byggde han den om och om igen...

Middagsvilan gick inte alls som planerat... Nicole & Vanessa var övertrötta och kunde inte alls komma till ro. Bessa har börjat med att gå ner från sängen sisådär 5674 gånger, vilket inte alls är kul.. sen kan hon stå där och skaka på grinden och ropa på mig. Nicole har aldrig gått från sin säng. När hon vaknar så ropar hon efter någon, men inte denna lilla busfrö inte. Det tog en evighet innan hon stannade kvar i sin säng och somnade av utmattning. Då hade båda hållt sån liv att de väckt pojkarna som sov i rummet bredvid. Det hela slutade med att Nicole somnade i vår säng och Danilo somnade i min famn i sängen. Så sov jag i ca 40 minuter... behöver jag säga hur stel jag var när jag vaknade, tröttare än nånsin?
Bessa på väg ut i sina nya skor, likadana som syrran har....

"Nukke"

Vi gick och åt mat, och sedan till handen för att handla pyjamaser till alla, jätte söta smurf pyjamas! Vi fick lite bråttom därifrån, då Mummu & Puua ringde och sa att dem står utanför vår port. Andres och min pappa (Puua) skulle gå och spela poker hos en kompis, så Mummu skulle hålla oss sällskap en stund. Vi badade alla barnen, dem fick på sig sina nya pyjamaser och så tog vi fram popcorn, chips och dricka och mös på soffan. När jag skulle gå till badrummet upptäckte jag en jätte rolig sak med min kära mammas skor.... DEM VAR OMAKA!
Hon hade tagit på sig skorna i mörkret (??) och tagit på sig en PUMA sko och en ballerina sko. Gissa hur roligt vi hade åt det? Det är inte bara jag som är förvirrad med skorna!
Mummu ute på vift med omaka par skor!
Hon kunde nog inte bestämma sig för vilka skor hon skulle ta, så varför inte en av varje? Hahaha....

 KÄRLEK!


Här sitter jag nu vid datan och bloggar och läser andras bloggar och har precis ätit en hel ask med vindruvor med coca-cola. Hahah... Jag har tänt ljus lite här och där och försöker njuta av tystnaden, men det går inte så värst bra eftersom det finns en viss envis liten dam där nere som vägrar ge upp och somna trots att hon kollat på 2 filmer. (Peter Pan och Pippi) Jag pratar om Nicole förståss. Vanessa var också riktigt envis och vägrade vara kvar i sin säng när jag la henne. Om och om och om igen kom hon upp. Det gick bra när jag låg där nere bredvid henne i sängen, men så fort jag skulle gå så började hon gråta. Varför kan man inte vara överallt? Jag tänkte att om jag ligger hos henne tills hon somnar så kommer både hon och Nicole begära att jag gör det varje kväll och det går inte... För det första så tar det en evighet innan de somnar och för de andra för att jag måste se till pojkarna och så måste jag fixa allt tills nästa dag.
Bessa har kommit i nån period där hon är väldigt kelig. Vill gärna bli buren och följa med överallt. Jag kan inte ens gå till undervåningen själv utan att hon följer efter och står vid grinden och ropar på mig. På morgonen när jag ska ta mitt morgonbad för mig själv så vet båda två vad som ska hända, så dom går in till badrummet och lägger/sätter sig på mattan tills jag kommer in och badar.
Andres och jag har skapat en riktigt skön och bra rutin för morgonen.
Ibland går han upp med barnen medans jag får sova en timme extra, eller så går jag upp och låter honom sova.
Det blir blöjbyte och frukost för barnen. Jag klär på dem, fixar deras hår och så gör jag frukost åt mig själv också och får en lugn stund för mig själv i badet där jag äter min frukost (det är sant!) och läser en bok medans Andres är med barnen. Och så börjar dagen. Andres åker till gymmet och så ses vi på eftermiddagen när vi vaknat eller om han kanske kommer hem senare.

Nu ska jag titta till Nukke, hon behöver nog gosa lite till innan hon sover. I´m a sucker for love...

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha Mummu e rolig, skulle nästan tro att hon inte va helt nykter... Ihana kuva jöpököistä.. Pusu beso

2010-09-10 @ 23:41:05
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: mummu

karo,, tänk att jag VAR nykter,,men inte efteråt när jag läste satus blogg hih...:))

2010-09-11 @ 15:01:18
Postat av: Linda

HAHAHAHAAH, va din mamma e söt!!! Så himla go!!!

Hälsa henne från mig!!



Va starka pojkarna har blivit i nacken, otroligt!!! Man kan inte tro att dom kom för tidigt!! Dom utvecklas enormt bra!!! tummen upp till er grabbar!!



Och bessa enkeli, så söt i sina nya skor!!! Är dom lätta att gå i? Funderar fortfarande på vilka skor jag ska köpa till melli...



Nukke, hon vill ju självklart gosa med mamma!! Hon är en sån bra storasyster den lilla damen!!



Sötisar hela bunten!!!!

2010-09-11 @ 21:47:17
Postat av: mummu

roligaste va de att jag var helt nykter.... :))

och andra roligaste var,att det var ,första o sista gången,,, kanske,,, :=)

2010-09-11 @ 22:58:04
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback