BVC

Jo, igår var vi ju på BVC för vaccination för grabbarna.
Andres och tjejerna stannade kvar i väntrummet och lekte, medans jag gick in med pojkarna.
Vi började med Jonathan som var vaken. Det var vägning och mätning, och så var det dags för sprutan... Jag HATAR de där sprutorna! Dom är stora och tjocka, och rakt in i benmusklerna- no mercy.
Jag frågade barnmorskan om vi inte kunna spruta in båda samtidigt (det är en spruta i varje lår), så att han skulle slippa lida så länge... Så hon gick och hämtade en barnmorska som stack in den andra, det gick över jätte fort. Jonathan blev ledsen, men sen tog jag honom i famnen och gav honom snuttisen och nappen- och HAN SOMNADE!
På en gång, bara sådär. Skönt! Sen var det dags att väcka brorsan Danilo. Vägning och mätning, och så sprutorna. Samma sak där, den andra barnmorksan kom och hjälpte till. Han blev lite ledsnare, men det gick ändå bra.
Stackars barn.... och så säger barnmorskan att för att dem är för tidigt födda så ska dem få en extra omgång av en av sprutorna om 2 månader... hmm. Men det är ju för deras eget bästa.
Deras kurva ser jätte bra ut, dem växer som dem ska, om man rälnar med att dom är för tidigt födda, så det kändes superbra!

När jag precis skulle gå ville hon boka en tid för Bessa också, men då frågade jag om hon kunde kolla henne, medans vi ändå var där, så det var bara att hämta in henne för vägning och mätning.
Hon hade vuxit bra, men hon ville att Bessa skulle gå upp i vikt. Hon vägde lite för lite för sin längd. Hon frågade om hon äter, och jag sa att hon äter allt! Men tydligen behöver hon extra mycket nu eftersom hon börjat gå och röra på sig mer. Barnmorskan tyckte att vi skulle lägga in mer fett i hennes mat, alltså smör och olja.
Jag passade på att berätta att hon skelar med ena ögat också, så vi fick en tid för henne redan till imorgon (torsdag) för att kolla upp det.

VIKT & LÄNGD:

Jonathan- 5.160 g & 60.5 cm
Danilo- 5.780 g & 62.3 cm
Vanessa-
8.620 g & 74 cm

Kommentarer
Postat av: Helena

Har ni fått 3-månaders sprutan först nu? Vi fick den vid 3 månader för dom sa att det inte är någon skillnad på vaccinationer när dom är tidig. Och inge extrasprutor blir det heller! hum..



Aja, här tar dom alltid sprutorna samtidigt i benen, är jättebra tycker jag så slipper dom bli stucken "2ggr"=)

2010-09-09 @ 16:51:45
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback