Tisdagen

Jahap. Idag är det tisdag, vilket betyder Desperate Housewives kväll. Idag är det även Micaels födelsedag.
På förmiddagen kom han hem till oss på tårta, och så satt vi bara länge och pratade om allt, vilket var mysigt.

Vi sjunger för Micael
(Nicole har vart och petat lite på tårtan som ni ser...)
-Observera att Bessas min inte ändras en enda mm under alla de tre sångerna vi sjöng.
Hon var fullt koncentrerad på ljusen bara...

Våran lilla gos-unge!
Vad vore livet utan vår lilla Bessa Bus? Hon gör verkligen vardagen så mycket roligare, hon är en cool och tuff liten tjej, full med bus! Älskar Dig Vanessa!

Vanessa med brorsan Micael

Jonathan och Danilo fick smaka på lite tårta innan det var dags för middagsvilan... Dom smaskade på som bara den! Det smakar gott även i de minsta av munnar.
Vem som än kommer och hälsar på, så är Bessa där med sin bok och vill att någon läser för henne, gullpluttan. Idag fick Micael sitta och läsa en FINSK bok till henne, som Mummu & Puua köpte i Finland... Way to go bró!
Efter tårtan la jag Bessa och Nicole också. Men som sagt- Nicole tror att hon är större än vad hon är, så hon var klarvaken och inte det minsta sömnig, så hon fick följa med mig upp igen, medans Bessa somnade som en stock. Nicole är ändå fortfarande liten, och hon behöver sova en stund på dagen, annars är hon gnällig och trött redan vid sex-tiden på kvällen... Jag och Nukke lekte i lekrummet med alla hennes små figurer, utan att Bessa var där och tog ner allt vi lekte med...
Vår lilla Snövit!

Ja. Som ni ser så är hon jätte trött tidigt på kvällen. Här la hon sig och vilade på mattan. Såklart skulle lilla härmapan lägga sig bredvid hon också...

Efter badet var det dags att hänga upp sista tvätten för idag. Som vanligt var mina små hjälpredor där och hjälpte mig. Nicole låtsades att hon var ett spöke under våra lakan.. Gullis!


Jaa-a, och vad mer har vi gjort idag då....
Vi har tittat på gamla bilder. Först på bilder som jag fick låna av min mamma, gamla bilder, då min mamma var ung. Eller- YNGRE. Hihi, visst, mamma? Senare tittade vi på bilder när mina syskonbarn var små, och va vi skrattade åt alla dessa bullar!  Det är verkligen jätte kul att titta på gamla bilder ibland, minnen kommer tillbaka... Tänk va tiden förändrar allt och alla?

Ikväll tog nattningen av tjejerna EN TIMME.
Jag hajar inte. Det är inte kul längre att springa och tjata på dem, och skicka Bessa till sin säng hela tiden.
Jag borde nog ta mig tid att ligga där med dem en stund, tills dom somnar? Men Andres tycker inte det, för då vänjer dom sig vid det, och dom har alltid annars varit jätte duktiga på att somna själva.
Vanessa har blivit snuvig igen... *suck* Så hon ser ut som "Rudolf med röda mulen" om nosen, så röd som den är... Hon drog ner plastblomman som står på fönsterbrädan i hennes rum och bokstäverna med hennes namn på, stjärnorna på väggen som lyser, ja allt hade hon tagit ner och hade dem i sängen när jag var nere och nattade dem. Roligt. Hon tycker att det är roligt när jag säger till på skarpen. Men till slut gav dem upp. Jag hatar att tjata, och speciellt på kvällarna... Man ska vara glad när man lägger sig. Min mamma har alltid lärt mig att man inte ska lägga sig och sova när man känner sig ledsen. Och det vill inte jag att NÅGON i min familj nånsin ska behöva göra.


När barnen väl hade somnat så började jag och Andres spela Super Mario Bros tillsammans. Den är jätte rolig, speciellt när man spelar den tillsammans, med teamwork. Tiden bara rinner iväg när man har kul ihop. Mitt under allt började Danilo hålla konsert för oss, som vi lyssnade på via vår babywatch.

Nu tänkte jag hoppa i ett varmt bad ett tag inann sängen kallar.
Imorgon är en ny dag, och då ska jag äntligen till syrrans jobb! GOD NATT ALLIHOPA!

P.S- 5 dagar kvar till TRIPPEL dopet!

Kommentarer
Postat av: Pät

Tack för inbjudnings kortet satu! Puss vi ses på söndag.

2010-10-26 @ 23:43:09
Postat av: Johanna

Om hon är trött tidigt på kvällen om hon inte vilar kan hon inte gå o lägga sig lite tidigare då? När brukar tjejerna och pojkarna gå o lägga sig på kvällen ? Mina två på 20 månader och den andra på 5 mån går o lägger sig runt sju tiden.

Hur är era pojkar till sättet? Får känslan av att dom verkar mest glada o nöjda hela tiden :) min lilla har nu på senare tid börjat acceptera att ligga för sig själv en stund, innan va det nästan bara mammas famn som gällde:) lite jobbigt ibland dock när man har en till som behöver uppmärksamhet m.m

Ha det så bra!

2010-10-27 @ 00:00:39
Postat av: marina

hej!jag är i vecka 8 nu, mår illa varje dag. har mått bättre de tidigare graviditeterna så jag fattar inte varför jag mår såhär illa nu :S

mina tjejer är 5år, 3år och 19mån. vill ha en stoooor familj, finns inge mysigare=)

vad kommer dina bans pappa ifrån? min man är från grekland, så alla våra tjejer har bruna ögon, men mina färger..

lägger till dig på min länkar i bloggen om det är ok?

2010-10-27 @ 07:28:23
URL: http://allaminahjartan.blogspot.com
Postat av: Karolina Nordling

Haha mysiga bilder på busungarna! Du e sååå duktig med alla! Pusu beso!

2010-10-27 @ 07:51:44
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linn

Jag kom in på din blogg via FL! = ) Vilka små sötnosar ni har! = )

2010-10-27 @ 12:44:46
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com
Postat av: Linn

Tack så mycket!!!! = ) 2010 blev visst ett lyckoår!

Jag bor i Eskilstuna nu och vi ska flytta en mil utanför till ett samhälle som heter Torshälla.

Jag förstår att ni får leta hus länge. Vi har letat i ungefär 1 år och vi är bara 3 personer! = )

Det vore skoj om du kikade in fler gånger! Kram

2010-10-27 @ 14:27:05
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com
Postat av: Angelica

Hoppas du blev riktigt ompysslad idag!

Vi ska på kryssning om en månad igen.

Då ska jag ta en ensiksbehandling igen.

Sååååå skönt!!!

Vi mår bra!

Vilket busväder det verkar bli... brrr.

kram

2010-10-27 @ 16:48:48
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback