Lungt och tyst...

Sitter vid datorn och dricker min efterlängtade Powerking. Visst, det var helt OK med kaffe också, men PowerKing är är ändå bättre. den ska drickas kall, det är då den är som bäst! Och det blir dom garanterat ute på balkongen. Det blåser som bara den ser jag av träden som vajar utanför vårt fönster... Inte konstigt då att löven börjar täcka marken ordentligt. Läste på min kompis Taru´s blogg att det ska börja snöa snart!  
Inte än, jag är inte redo! Fast jag tror inte att jag har något att säga till om den saken. Hahah....
Barnen ligger och sover fortfarande, Andres kom precis hem, och jag håller på och fixar med bilder som jag ska förstora och några andra bilder (små) som ska upp på väggen idag. Jag ska lägga nya bilder på ramarna som vi har i hallen, tänkte jag. Jag ska försöka få med mig min kära man till IKEA någondag, för att handla en spegel som jag tittat på, den skulle passa så bra i vårt vardagsrum, för ena väggen är helt tom. Syrran ska få vår TV-bänk också, för Andres fick för sig att han inte vill ha en längre. Sen skulle jag behöva gå igenom grejerna i förrådet, ta bilder och lägga ut för försäljning. Andres tycker att det är pinsamt att sälja grejer, men vadå? Bättre att tjäna några slantar än att ha allt i förrådet där dom bara samlar damm. Right? Dom kommer nog till bättre nytta någon annanstans.

Igår kom syrran, Mummu & Puua hem till oss på förmiddagen på besök, sen promenerade vi till Handen, Karo skulle till banken för ärenden och jag köpte bodys till grabbarna som dom ska ha på dopet. Skit söta! Ni får se dem på dopet sen ... Det blev McDonalds för tjejerna idag igen, eftersom klockan var alldeles för mycket för att hinna laga mat hemma och alla var för trötta!

Moster Karo med Twinsen


Man får t om läsa MÅLARBÖCKER till Bessa... Hmm.. En bok är en bok, eller hur!?

De nya nalle-mössorna till grabbarna! Varma iaf!

Puua & Andres städade lekrummet...
Det dröjer inte längre innan rummets golv är återigen fullt med leksaker... pust.
Ute i friska luften!

HÖST BILD!

Lite lek hann vi med medans vi väntade på Moster!
Barnen tycker att det är kul att leka på golvet, för den har en bild sensor, och där simmar det fiskar och kommer upp ballonger och annat som fösvinner när man trampar på den. Ja, kul hade dom iaf...
Träffade "vår" präst Attila också som ska döpa Vanessa, Danilo & Jonathan, han sa att han ska ringa mig i dagarna och så kommer han hem till oss för dopsamtal. Han bor granne med oss, så det är inte så långt ;)
Han är vår familje präst. Han har döpt alla kusinerna, Nicole också, och så vigde han mig och Andres. Toppen!Efter McD´s var det dags att skynda sig hem inann alla somnade. Köpte med mig chickybits till tjejerna som dom kunde äta under vägen så att dom inte skulle somna, men...
.....Det gjorde hon ändå!

Lite eftermiddagslek... Bessa Prinsessa!

Jonathan och Danilo tävlar om vem som ska få leksaken först! Jonathan tycker bara att brorsan ser för rolig ut, så han skrattar åt honom. Vet han att han själv ser exakt likadan ut, fast lite mindre?



Nä, nu måste jag ta tag i utskriften av bilderna innan alla bustrollar vaknar!

Kommentarer
Postat av: Taru

Stod om snön i tidningen för bara någon dag sen. Men det verkar varit påhitt.. som tur e :-)

2010-10-14 @ 18:05:55
Postat av: tuija mummu

Satu, ring till Karo att hon kommer o hämtar den där bänken,så kan jag gå till Karo o hämta Karos bänk, hem till mig,,, bra va ,,, :))

2010-10-14 @ 20:51:45
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback