TRIPPEL DOPET

På grund av de höga sidvisningar jag haft på bloggen de senaste dagarana, så antar jag att det är många som är intresserade av bilderna från TRIPPEL dopet?? Här slänger jag in en bildregn. ENJOY!

Danilo är klar för sin stora dag!

Jonathan likaså (Ni ser att pappa har fixat deras hår med lite gelé....)

Fina Österhaninge kyrka

Bessa Enkeli har ingen aning om vad som händer...

Jag och Karo tände ett ljus i kyrkan till Minna, som ett tecken, på att vi är med henne, och stöttar och kämpar med henne under denna tuffa tid hon går igenom. Ett bön om hopp att allting ska ordna sig.

Gudmödrarna Anna & Karolina ger grabbarna välling innan det är dags, och tar ett allvarligt snack om att dom måste bete sig fint under dopet.


Dopklänningen, 73 år gammal som har gått igenom alla i släkten. Och allas namn är bråderade, rosa för flickor, blå för pojkar. Mamma har skrivit dit alla våra barns namn. Det är hur många namn som helst i den.
Gästerna anländer, och väntar på att allting ska börja... jag ger min kamera till Felicia som lovade att ta en massa bilder  
Först tänkte jag ge till Puua, men man ska inte be honom att filma eller ta bilder. När han skulle filma på vårt bröllop, så satt han där och tog snapshots när han trodde att han filmade. Nice.
 Hihihi...

Nu behöver man nog inte fråga vart våra pojkar fick sina blå ögon ifrån? Eller?

Jaa-a... det blev en och anann sån här bild jag hittade i kameran i efterhand.
Linslusarna Felicia & Emma.

NU kommer vi!

Det blev ju en hel del Gudmödrar och fädrar. Nästan halva gänget stod där framme med oss ju, Hihii

Jonathans Gudfar Luciano hällde i det heliga vattnet.

Bessa var först på tur. Hon var så himla duktig! Hon är så jäkla cool den lilla tjejen! Så tuff och underbar. Hon var tyst och lugn hela tiden, ibland ropade hon "PUUA!" Prästen fick ta henne och döpa henne, och lyfta upp henne, och Bessa bara infann sig i sin situation. ÄLSKAR DEJ!
Vanessas Gudfar Oscar tänder ett ljus för henne.
 Vanessa Daniella Susanna- Gudföräldrarna är Oscar & Melina

Nicole var också jätte duktig under hela tiden. Jag var "lite" orolig över hur hon skulle ta det här. Hon hade i flera dagar sagt att hon inte behöver vatten på sitt huvud, och jag försökte förklara att det bara är Bessa, Danilo & Jonathan. Hon var i min famn, Andres famn, tillbaka till mig, sen skulle hon stå ite och hålla mig i handen, gå mellan mina ben, sätta sig där ett tag, och titta nyfiket på alla gäster och sen gömma sig... När alla döptes tittade hon nyfiket. Men hon ville inte torka deras hår. Hon var duktig, vår lilla docka!

När Danilo döptes blev han jätte blöt, men han var lika glad för det! Han skrattade ordentligt när prästen tog upp honom och välkomnade honom.
 Danilo Stefan Andres- Gudföräldrarna är Stefan & Anna
Även Jonathan skrattade när prästen tog upp honom. Våra glada grabbar! Dom var så snälla under hela tiden så det var verkligen lyckat! Ett tag där började dem "prata" lite med varandra :)
 Jonathan Oscar Hugo- Gudföräldrar är Karolina och Luciano

DAGS FÖR DOP FIKAT!

3 trötta små grabbar ligger och sover i köket.
Det är jobbigt att gå till kyrkan ju! Suger verkligen musten ur en...

Prästen blev bjuden på fikat och han hade me sig presenter till alla våra 4 barn! Hur gulligt som helst! TACK!
Mummu gjorde verkligen ett STORT jobb med allting. Hon skötte om allt!
Jag älskar dig Mamma!

Tiina med lille Max, Kicki & glada Nea

Jag med Jonathan

Jonathan med Shabnam och brorsan Diego

Tårtorna

Abuelo med Jonathan

Puua och Bessa äter tårta och smörgås tårta. Puua tycker att det inte finns något stopp i Bessa, för hon slutar inte äta och hon äter ALLT! T om hans finger! Hahaha...

Mamarazzi fotade lite mera...

Nukke! Hon tyckte inte om smörgås tårtan eller tårtan... kakor åt hon iaf...

Behöver jag ens skriva nån kommentar här....?

Sötnosarna Fellu & Nukke

Sötisen Bessa Bus!

Peter

Karo med sin Gudson Jonathan

 Moster och Mamma pussar

Vanessa med storebror Diego

Shabnam, Diego, kusin Fernando och Vanessa
Kicki med lille Max

Söta Melina, faster Ela och kusin Luciano

Present öppning! Gudföräldrarna Stefu, Karo, Melina och Oscar hjälpte till att öppna alla paket och läsa upp korten! Tack!
Emma hjälper Bessa med ett paket...

Anna & Vanessa

Party Pinglorna Felicia & Emma


När nästan alla gäster gått hem började vi städa undan. Och vi fick en massa hjälp!!! Det gick jätte fort att städa lokalen till ett mycket bättre skick än vad vi kom till! Jag var så rörd under hela fikat, över alla som kom, alla paketer barnen fick, och nu denna så uppskattade hjälp.


ETT ÖPPEN HJÄRTLIGT TACK TILL ER ALLA SOM KOM, Tack att ni ville vara med och fira denna minnesvärda dag med oss, och tusen TACK för alla presenter! GULD VÄRT!
(bilder på presenterna kommer sen)


Kommentarer
Postat av: mamus

Hej Satu jag är ledsen att vi inte kunde komma hade gärna varit med men jag är fortfarande dålig, vi är bjudna på Jerry Williams i morgon men kan inte gå på det heller skit tråkigt hoppas ni hade en bra dag och det var jätte fina bilder stor kram till alla er från Mamus

2010-11-03 @ 08:22:00
Postat av: Erica

Vilka fina bilder ni har tagit av dopet. Verkar ha varit en jätte fin dag vännen! Du har en underbar familj :-). Många kramar från oss!

2010-11-03 @ 08:49:15
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Linda

jättefint dop!!

Ni ser så vackra ut allihopa!!

Ledsen att vi inte kunde komma, känna riktigt sorgligt...

men ni verkade ha en toppendag!!!



Love you!!!

2010-11-03 @ 10:11:29
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

hej hej

ååhh vilket fint dop.

kul att killarna var så glada hihi det syntes verkligen..



hoppas att allt är bra med er..

här är fullt upp o nu är jag dålig oxå..såå ont i halsen o febrig..



ha en jättebra dag

mvh camilla

2010-11-03 @ 10:43:24
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Stefu och Anna

Vi tackar för en fin dag! Hälsa alla från oss.

PS. När prästen då kom fram till oss i kyrkan och sa: vilken lugn o filosofisk blick Danilo har, Då visste man vart avlopps lukten kom ifrån... =/

2010-11-03 @ 16:57:55
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback