"Scare you later"

Nu sitter jag vid datorn och slappar en stund. Idag vaknade Nicole och Vanessa innan halv sju av att Danilo sjöng i vårt rum. Han är inte ledsen, och han gnäller inte. Han vill bara ha någon att prata med, och sjunga för... Men hur ska jag få tyst på honom? Snart dags att flytta till eget rum... Jag kan inte sova när han är sällskaps sjuk!
Försökte få tyst på honom genom att pussa lite och ge nappen och vända honom på sidan, för då somnar han bäst. Men icke. Han tycker att det är kul att jag kommer och tittar till honom, värsta solstrålen där. Hur ska man bli arg på det? Han är så go!
Men det gick inte att få tjejerna att somna heller... Nicole började klaga på sin mage och det dröjde inte länge innan hon kräktes upp sin frukost. Stackarn. Så hela förmiddagen har vi varit hemma, och hon mår bra. Pigg och glad som vanligt, så jag vet inte vad det var för något som hon fick..?

På eftermiddan gick jag med barnen och Mummu till Handen för att handla present till Nelly som har kalas imorn.
Och så kom Mummu hem till oss, och även Puua. Han sitter kvar här nu, Mummu cyklade precis hem. Hon smiter alltid iväg... Vi har haft en massa myspys, med chips, godis, många olika melon sorter osv. Och senare åt vi räkor och bröd. Mums! Vi kollade på IDOL också, måste bara säga att det var JÄTTE tråkigt att Geir åkte ut! Han var bäst ju.

Nicole och Vanessa har sprungit runt och busat hela kvällen, dom har skratta så dem kiknat och haft jätte kul. Andres kompis kom över också, och då var det jätte kul att springa till honom och sen gömma sig.
Tjejerna somnade på 2 sekunder, båda två- så utmattade var dem...

Jag frågade om Anna skulle komma hit och mysa lite tillsammans med Emma & Sebastian (Stefu har grabbkväll), men dom somnade på soffan, hehe...
Jag bjöd hit min bror Toni och Tobias också. Men dem tackade Nej...

Mummu- hoppas telefon räkningen inte blev alltför hög??
-
Bessa brukar ta alla telefoner som ligger framme, och pilla och ringa och låtsas prata i telefon, och idag tog hon Mummus mobil och skickade iväg 7 SMS till Finland och en till Minna också. Wops.

Nu ska jag gå, imorn är det Halloween!
Ha en trevlig helg allihopa!

SCARE YOU LATER

P.S Har ni fixat nån pumpa?



Kommentarer
Postat av: Erica

du skapar lätt ett konto på youtube.. användarnamn och sånt.. sen måste du ställa in spärrar så att andra kan se dom, annars funkar det inte när dom klickar in på youtube... men det är gulligt att kunna lägga in filmer. jag har glömt hur man gör tror jag... ska testa. kramar

2010-11-06 @ 00:08:09
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag har två syskon..en som är 5 år äldre och har en son på 11 år. Min lillasyster är 5 år yngre än mig och har två barn, 6 och 8 år. Jag umgås så mycket jag kan med henne, vi är som tvillingsjälar.. hon försöker få ett till barn oxå :-). Jag känner ingen här just där vi bor, så det blir så svårt att lämna Alva med nån annan.. samtidigt så gick jag bara för att skaffa vänner.. coh jag kan säkert göra det på annat sätt. Verkar vara jätte mysiga människor på öppna förskolan tex. Det är en gång i veckan, barn i alla åldrar, inte bara små 4 veckors.. ja du vet nog vad jag menar. Man blir en annan mamma när man har fler barn, man är inte lika överbeskyddande hela tiden mot dom minsta... låter gärna andra krama på dom och ta hand om dom små. Tor har börjat krypa så smått, men ålar mest runt hela huset, ställer sig upp lite mot saker. Han är 9 månader eller 8 kan man säga då han föddes 4 veckor tidigare.Men allt detta kom bara för två veckor sen.. innan dess var han så still, han gjorde ingenting alls, bara satt där rakt upp :-). Dina killar ser jätte stora ut, dom måste vara långa? När du skaffar facebook så måste du adda mig ;-) jag är bara här inne hos dig och på FB :-) kramar

2010-11-06 @ 00:23:22
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Ingela

Trevlig helg på er! Har lagt upp en bild på min blogg där Emma har lite "Nicole/Vanessa-kläder" på sig ;) Kram!

2010-11-06 @ 02:15:28
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Våra killar vill oxå hela tiden ha någon att prata med och är så sällskapsjuka .. men som mamma sa det är inte konstigt det finns ju två små tjejer som gör allt för dem och som underhåller dem nästan hela tiden ;)



Happy Halloween



Kram Åsa

2010-11-06 @ 07:07:11
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Linda

men gumman då..mår hon bättre nu?

Aldrig roligt när dom kräks:(



Hahah, va söt han e lillprinsen! Men som du sa, kanske bäst med egen rum nu:)

Du kommer säkert på en superbra lösning;)

2010-11-06 @ 09:46:56
Postat av: Anna Med 4 prematurer

Inga pumpor eller spöken här... Är lite emot sånt ;)

2010-11-06 @ 10:25:34
Postat av: Sara

Hejhej.



Låter exakt som våra nätter, pojkarna sover inte hela nätter... vaknar ibland jättepigga men allra oftast vill de bara ha mat.

Vad använder ni för flaskor som är droppfria? Såna vore ju en dröm, jag får springa å kolla när de ätit klart så inte sängen ska bli blöt...



Hoppas ni får en mysig allhelgona helg.



Kraam

2010-11-06 @ 11:43:44
URL: http://novismamma.bloggagratis.se
Postat av: tuija mummu

Satu "ville täti" fick 6 medelande av Bessan (Finland) o Minna fick 3,jag vet inte hur hon gjorde,men hon älskar min mobil,min lilla Bessa ängel,, :))

2010-11-06 @ 14:21:45
Postat av: Fru I

Halloween var förra helgen, det är allahelgona denna helg och det är något helt annat....

2010-11-06 @ 21:16:32
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback