S V A R

Anna med 4 prematurer om S V A R:
Stefu: jaaa, det där har jag hört om på tv !! Man sa även att det inte finns något som "Trottsålder" utan att det borde kallas "Krisålder" o att föräldrarna istället för att läxa upp o skälla på sina barn ska bära dem igenom det istället. :)
SVAR: Håller med dig, men hur gör man då, när inget man gör hjälper??

Maria - mamma till 4 från 1 till 14 om Ett rum klart!:
Kan du inte lägga upp lite bilder på det nya fina du gjort?
SVAR: Det kan jag göra, men först måste jag få upp allt på väggarna så det blir helt klart ;)

Tuija Mummu
om Ett rum klart!:
Tack Satu o Aatu för en jätte trevlig kväll,kram :))
SVAR: Tack själva, alltid lika mysigt när ni kommer! :)

Jeanette (igen) om S V A R:
Hej hej, fattar inte varför du tycker att jag dömde dig - jag sade bara att det inte är konstigt om ni anser att den största tjejen är stor jämfört med alla de små bebisarna, men att hon inte är så stor och kanske därför reagerar på sin situation. Vad är det för dömande med det? Och jag håller med om att det inte spelar någon roll vems bilen är, det är fortfarande lika farligt om de åker på fel sätt. Förstår inte alls ditt sätt att försvara dig. Dör barnen på en resa där de sitter fel är det väl ointressant om de normalt sitter rätt?
SVAR: Jag tycker att vi släpper det ämnet nu, huvudsaken är att vi vet att våra barn sitter säkert. (Förr i tiden satt vi inte ens fastspända i bilen, hihi... Nu sitter dem i ordentliga barnstolar och ordentligt fastspända, om då min svägerksa kommer och hämtar upp oss, inte säger jag till henne att vi måste åka till garaget, plocka ut våra bilbarnstolar från vår bil, ta ut hennes och dra, när hon ändå har 2 säkra stolar i sin bil. Tycker att det är riktigt obehagligt när du pratar om döda barn, så vi skipper det hela. Nu vet jag ju vad du tycker ;)

Mamus
 om S V A R:

Det finns något som heter trotsålder också kommer i olika åldrar brukar börja vid 2 år och hålla på till 36-års åldern bra svarat Satu, kram från Mamus
SVAR: Hehehe... håller de verkligen på så länge? Hahaha....=) Då vet man vad man har framför sig ;)

Taru
om It´s not going so mutch better...:

Daniella har också haft sånna perioder som Nicole har nu. Och jag vet hur det känns gumman..
Håll ut! Själv har jag nästan känt mig som ett vrak flera gånger då ingenting duger och man bara tjatar och säger till dom.. Men det måste vi mammor göra ibland för att dom ska förstå. Du e en jätte bra mamma! Kram
SVAR: Tack gumman!!! Playdate, javisst! När då?

Stefu om S V A R:
2-3 år kan kallas frontalkrockarnas tid. Det "snälla" barnet blir som förbytt, man känner inte igen det. Studier har visat att det uppstår små konflikter mellan barn och föräldrar var tredje minut och större konflikter uppstår tre-fyra gånger i timmen. Att barnet prövar sin vilja och övar sig på att uttrycka den är nödvändigt för att hon ska utvecklas och mogna. Men det kan vara väldigt arbetsamt att vara förälder till en 2-3-åring.
SVAR: Thanks brother! Hur var det när Emma & Sebastian var 2-3 år?

Kicki
om S V A R:

I varje fall har mitt barn gått igenom såna här perioder, varit VÄLDIGT busig och trotsig (utan småsyskon). Jag har läst flera artiklar kring trots och även Trotsboken där det står att barn som inte trotsar är heller inte trygga i sig själva. Barn som trotsar känner att dom är älskade även om dom ifrågasätter och vågar testa gränser och därför gör dom det. Vet ju inte om det stämmer men kan bara säga vad jag läst. Säkert finns det massor med barn som inte trotsar men är hur älskade som helst också...
Milo har haft sina perioder med jämna mellanrum och det har bara varit att härda ut, berätta vad som är rätt och fel och hur man inte får bete sig samt säga och visa hur mycket man älskar honom.
Vi har slitit vårt hår här hemma ibland och Sami har nog säkert tänkt flytta ett par gånger ;-) men det går över.
Hang in there!
PS. Det positiva som jag har märkt efter en sån här "period" är att han brukar inte gå tillbaka och trotsa om samma grejer som förra gången när väl nästa "period" kommer. Och även att "perioderna" kommer glesare nu när han blir större och kan förstå själv vad man får och inte får göra...
Kramis från mig!
SVAR: Tack gumman, skönt att veta att jag inte är den enda! Och att Andres inte varit den enda som velat ta sig ur ;) Hahaha...

TACK TILL ER ALLA FÖR KOMMENTARERNA! NI FÅR SVAREN PÅ ERA BLOGGAR!

Kommentarer
Postat av: Anna med 4 prematurer

Man får locka dem med annat, när Fanny är jobbig o skriker brukar jag kittla henne o busa med henne o efter det får hon nappen o är tyst...ler



O ibland får man bara ta en "Time out" o sätta dem på golvet i sitt rum...o så får man väl som mamma blunda o hoppas det går över snart ;)



2010-11-15 @ 09:44:14
Postat av: Bisse mamma till fem

Chansa inte med bilbarnsstolar. Det ÄR obehagligt när barn dör för att de inte suttit på rätt sätt, därför är ett av mina fem barn änglabarn.

Du verkar vara en rar mamma, men man måste tänka lite också.

2010-11-15 @ 20:20:42
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback