S V A R

Så kul att ni kommenterar hur mina barn åker i bilen. Egentligen vet ni ju inte alls hur vi åker- eftersom denna INTE VAR VÅR BIL. Vi åkte med min svägerska till näraffären, och dom satt fastbältade i en ordentlig bilbarnstol.
Jag vet nog hur små barn ska åka i bilen... Så tack för kommentarerna, men skippa gärna det nästa gång om ni inte vet fakta.

Jeanette om It´s not going so mutch better...:
Låter som om äldsta tjejen har det jobbigt med att ha fått så många småsyskon på så kort tid, kanske? Hon är ju verkligen inte stor själv men behandlas säkert som stor, vilket inte är konstigt - i era ögon är hon ju gigantisk jämfört med alla de små. Men har man nyss fyllt 2 och har tre småsyskon har man det säkert rätt jobbigt.
SVAR: Nej, hon behandlas verkligen INTE som att hon är stor, vi är väl medvetna om hennes ålder... Hon har aldrigt tyckt att det är jobbigt med småsyskon, tvärtom, hon älskar dem och så får hon lekkompisar också, lilla systern är hennes bästa vän. Barn går igenom olika faser i sina liv, och detta är en, och jag hoppas verkligen att det går över snart ;) Tror inte att hon är den enda som går igenom det här? Barn utan syskon går säkert också igenom denna fas...?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! hittade hit för några dagar sen, det är roligt att läsa om dina små underverk, jag är mäkta imponerad av att du fått 4 barn på så kort tid! jag har två på fyra år istället ;) kommer ihåg att min stora kille hade det också riktigt jobbigt när han var runt 2, vet att jag tänkte då att jag aldrig skulle orkat med ett syskon just i den fasen- och du orkar med tre småsyskon! hur som, det ser underbart ut med fyra små sötnosar! visst dominerar pappas mörka drag en del? mina söners pappa är från Ecuador och jag är ganska ljus men de har blivit mörka båda två.

jaja, jag läser vidare :)

2010-11-12 @ 11:28:58
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Kicki

I varje fall har mitt barn gått igenom såna här perioder, varit VÄLDIGT busig och trotsig (utan småsyskon). Jag har läst flera artiklar kring trots och även Trotsboken där det står att barn som inte trotsar är heller inte trygga i sig själva. Barn som trotsar känner att dom är älskade även om dom ifrågasätter och vågar testa gränser och därför gör dom det. Vet ju inte om det stämmer men kan bara säga vad jag läst. Säkert finns det massor med barn som inte trotsar men är hur älskade som helst också...

Milo har haft sina perioder med jämna mellanrum och det har bara varit att härda ut, berätta vad som är rätt och fel och hur man inte får bete sig samt säga och visa hur mycket man älskar honom.

Vi har slitit vårt hår här hemma ibland och Sami har nog säkert tänkt flytta ett par gånger ;-) men det går över.

Hang in there!

PS. Det positiva som jag har märkt efter en sån här "period" är att han brukar inte gå tillbaka och trotsa om samma grejer som förra gången när väl nästa "period" kommer. Och även att "perioderna" kommer glesare nu när han blir större och kan förstå själv vad man får och inte får göra...

Kramis från mig!

2010-11-12 @ 13:06:25
Postat av: Johanna

Spelar ingen roll vems bilen är eller? dom sitter ju forfarande framåtvända i fel stol, och krocka kan man ju göra fast man åker till näraffären. Men nog om det, det va inte meningen att göra dig upprörd! Absolut inte. Hoppas Nicole kommer ur denna fas snart, det är jobbigt med faser :( både för barn och förälder..

Hoppas ni får en fin helg!

2010-11-12 @ 13:50:50
Postat av: Marie

Tråkigt att vissa ska döma, när det inte vet allt,beundrar dig och tycker du är så himla duktig som tar hand om 4 st små barn och du tar dig tid, många skaffar barn, men har sällan tid för sina barn, tycker det är underbart att du tar hand om dina barn på ett sådant fint och omsorgsfullt sätt, underbart......Mvh.Marie

2010-11-12 @ 14:11:55
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Stefu

2-3 år kan kallas frontalkrockarnas tid. Det "snälla" barnet blir som förbytt, man känner inte igen det. Studier har visat att det uppstår små konflikter mellan barn och föräldrar var tredje minut och större konflikter uppstår tre-fyra gånger i timmen. Att barnet prövar sin vilja och övar sig på att uttrycka den är nödvändigt för att hon ska utvecklas och mogna. Men det kan vara väldigt arbetsamt att vara förälder till en 2-3-åring.



2010-11-12 @ 15:50:49
Postat av: felicia

Det finns något som heter trotsålder också kommer i olika åldrar brukar börja vid 2 år och hålla på till 36-års åldern bra svarat Satu kram från Mamus

2010-11-12 @ 19:21:03
Postat av: Jeanette (igen)

Hej hej, fattar inte varför du tycker att jag dömde dig - jag sade bara att det inte är konstigt om ni anser att den största tjejen är stor jämfört med alla de små bebisarna, men att hon inte är så stor och kanske därför reagerar på sin situation. Vad är det för dömande med det? Och jag håller med om att det inte spelar någon roll vems bilen är, det är fortfarande lika farligt om de åker på fel sätt. Förstår inte alls ditt sätt att försvara dig. Dör barnen på en resa där de sitter fel är det väl ointressant om de normalt sitter rätt?

2010-11-13 @ 10:41:22
Postat av: Anna med 4 prematurer

Stefu: jaaa, det där har jag hört om på tv !! Man sa även att det inte finns något som "Trottsålder" utan att det borde kallas "Krisålder" o att föräldrarna istället för att läxa upp o skälla på sina barn ska bära dem igenom det istället. :)

2010-11-13 @ 13:09:50
Postat av: Angelica

ja jag säger då det....

2010-11-13 @ 17:47:35
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback