Nya rutiner för vår Docka

Puua gick hem precis, Danilo, Jonathan och Vanessa sover, Andres tar ett bad, och Nicole ligger på soffan med kakburken bredvid sig och tittar på PlayHouse Disney. Försökte lägga henne också, men envis som hon är så tror hon inte att hon behöver det... Så nu har vi bestämt oss för nya rutiner här hemma.

Nu provar vi med att Nicole inte ska sova på dagarna, pga flera skäl:
1- Det blir alltid världens krig att få henne att ligga kvar i sängen (hon verkar inte alls trött) 
2- Det tar en evighets kämpande att få henne att somna,
3- Eftersom det tar en lång stund innan hon somnar så vaknar hon också sent...
4- När vi lägger henne på kvällarna ligger hon därför också vaken låååånga stunder utan att ge upp och somna. 

Så därför ska hon få vara vaken (om hon inte är jätte trött förståss) på dagarna. Hon får istället vara uppe med mig/oss och ändå varva ner med nån film, rita eller liknande. Och så ska hon lägga sig tidigare på kvällen.Förhoppningsvis somnar hon bättre då? Och så får Bessa sova sin middag i lugn och ro i deras rum.

Vad tror ni?
När slutade era barn sova middag?

Förmiddagens bilder:
Bessa ska såklart mata alla med kakor och apelsin..

Vad tycker ni om Danilos nya frilla? Puua fixade mittbena på honom, hahah...

På tal om hans frisyr... vet ni vad Andres gjorde idag! Rakade av dom håret och lämnade mittpartiet, precis som de hade på sommaren! Stackars barn!


Tjejerna hoppar jätte högt och gör värsta piruetterna med sina hoppgungor, såklart ska dom göra det till musik, annars går det ju inte, säger Nicole...

Puua busar med Danilo...

Men det dröjer inte länge inann han har Bessa hos sig...

Danilo tittar efter de 2 ekorrarna som bor utanför vårt fönster, dem har fått namnen Piff och Puff, precis som moster kallar Twinsen!

Bara Bajare! (fast säg inget till pappa!)


Nu ska jag ta och betala räkningar, vilket alltid är lika roligt. Nooot.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vår grabb sover oftast inte vid lunch. Han är jätte pigg och precis som det är hos er så blir det bara bråk vid sovningen. Han slutade sova efter lunch för ca 2 månader sen, men självklart får han sova om det har blivit en tidig morgon eller så att man ser att han är jätte trött. :)

2010-11-25 @ 14:29:44
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Min kille som är 4 nu slutade sova middag när han var 2,5 ungefär. Det var samma som för er, han ville inte sova och när han väl somnade var sent, och sen blev det alldeles för sent på kvällen istället. Det blev mycket gnäll den första veckan utan middagsvila men sen vande han sig och det blev istället väldigt mycket lugnare på kvällen när han somnade runt kl.20 istället för 22!

2010-11-25 @ 14:47:26
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Erica Kercoff

Va fina dom är alla barnen!! Vi har försökt att få Alva att sluta sova mitt på dagen.. för hon somnar bara ute i vagnen, inne tar det evigheter. Men när vi gjort så att hon inte sover så slocknar hon framför nån film vid typ 17 tiden.. inte alls bra, för då är hon vaken till 23 :-(. Nu har vi ju inget dagis, så det är ingen fara.. hon sover till 9 på morgonen ändå. Men vi har tänkt försöka igen och lägga henne vid 8 på kvällen.. behöver lite tid för oss själva. Varför tar han bort deras fina frisyrer? ;-) skulle ju lämna så dom får lite hår på sidorna oxå.. Värsta vinterlandet idag. Var tvungen att klä barnen och gå ut och skotta idag.. det var flera dm snö ute och om vi väntar tills Yannick kommer hem så blir det jätte tungt att skotta. Tor somnade som tur var i vagnen nästan direkt och Alva åkte lite pulka med dockan och nallen.. men ledsnade sen såklart, just innan jag var helt färdig med skottningen. Satt och surade. Jag gjorde oxå en snöängel idag... just då kom det en gammal tant förbi och skrattade så gott åt mig ;-). Hon hälsade oss välkomna till lilla byn.. det är som sagt inte så många som bor här i LÖvånger, och vi känner ju ingen egentligen. Oj va långt det blev. Kramar!

2010-11-25 @ 15:53:23
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Anna med 4prematurer

Mina barn går på dagis o äldsta tjejen som 1 timma pga att hon har ett hjärtfel så hon måste vila emellanåt.

Yngsta flickan sover 15min då hon behöver vila lite hon med. (de är 3 resp 2år)



Grejen är att de busar oxå innan de somnar o man blir tokig ibland, de river i gardiner o hoppar i sängar. Det vi har gjort nu är att vi lägger dem i sängen o låter dem hålla på... de har gått ifrån att vara vakna i sängen 1,5timma till att somna på 10-30 min.. Vi gör inge speciellt..vi lägger dem bara =)

2010-11-25 @ 18:38:55
Postat av: Isaks mamma

Min son är ju lika gammal som Vanessa så han sover gott om dagarna fortfarande. Min guddotter är i Nicoles ålder(fyller 3 sista februari) och slutade sova middag för ett par månader sedan, hon hade så svårt att somna på kvällarna och sen verkade hon inte så trött på dagen att det behövdes helt enkelt. Så det är nog så att din lilla docka börjar stor :)

2010-11-25 @ 19:08:18
Postat av: mummu

ooooh... vilken fin mössa hih. ;))

2010-11-25 @ 19:51:08
Postat av: albinsmamma.devote.se

Hej Hej! Allt bra med er? Här hemma sover inte Albin på dagarna men när jag jobbar och han är på dagis blir han så trött så oftast sover han 45 min. Men han vill inte alltid sova=)



Tror inte det spelar nån roll vad era barn har för frisyrer..dom är alltid såååå söta=)



Ska också betala räkningar nu.



Ha det så bra, kram kram

2010-11-25 @ 20:45:50
Postat av: Linda

men satulainen då:)

hm..ska nog skvallra för deras pappa minsann, hihi;)

Dom va ju jättesöta i dom frisyrerna!!

Fast kan tänka mi att det gör en liten skvätt ont i hjärtat:)

Tror det blir bra om hon inte sover på dagen!

Hon är väl på gränses att beöva det...annars kan ni ju alltid minska ner på sovtiden på dagen, väcka henne efter 30 minuetr eller nåt..

Melina sover ju bara max 1 timme på dagen och den behöverhon!!! och jag:)



Lägger henne 7 på kvällarna och så vaknar hon runt 7-8 tiden på morgonen...men o andra sidan så sover inte hon hela nätterna än heller...min lilla nattiuggla!!

Precis som mig, jag va likadan!!

2010-11-25 @ 21:06:44
Postat av: Eva

Fina bilder som vanligt.



Desirée vilar varje dag efter förskolan (hon går endast 3 h och 45min per dag) det händer så mycket om dagarna att hon blir helt slut när hon kommer hem. Så hon går alltid och lägger sig direkt när vi kommer hem efter hämtningen. Jag tycker att det är skönt att hon vilar den timmen hon gör för då har jag en glad och pigg tjej resten av dagen. Hon lägger sig senast kl 20 varje kväll. Då hon är uppe vid 6-7tiden varje morgon (dock inte imorse då va hon uppe kl 8.30 vilket va härligt) Ni ska göra det NI känner är skönt för ER och ERAN dag. Alla gör vi olika och det är ju skönt det, eller hur =).



Ha nu en underbar helg. Själv åker jag en snabbis ner till Köpenhamn utan barn och gubbe på lördag.



Kramiz

2010-11-25 @ 21:30:18
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Pernilla

ser att du fått många svar=)

dottern blir 3 i mars o slutade sova middag innan sommaren, så straxefter 2 års ålder.. hon ville ju inte sova på natten ... killen är strax över ett år så han sover fortf en timme om dagen.. men det är ju så olika för olika barn som du säkerligen vet =) lycka till..!!

2010-11-29 @ 11:58:14
URL: http://vardittegnajag.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback