Magnet rötgen

Måndag morgon, en ny vecka har börjat. Kändes lite halv kul att behöva vakna imorse av väckarklockan på mobilen, när alla barnen låg och sov! Hatar tidiga mornar. Mummu kom till oss vid 7-tiden och jag och Andres åkte iväg till Huddinge sjukhus för hans magnet röntgen. Innan vi åkte hade jag tagit fram dagens kläder till barnen och förberett för frukost. Väl framme vid sjukhuset hann vi bara sätta oss och zappa mellan några kanaler på TV:n innan läkaren ropade in Andres. Jag förberedde mig på att det skulle ta minst 15-20 minuter med magnet röntgen, men han kom ut efter ca 4 minuter! Så jag trodde ju att han skojade, och att det var bara ett läkarsamtal och att vi skulle vänta på att dom kallar in honom igen. men icke. Det var klart. :) Jag såg röntgen maskinen, jätte stor och läskig... Svaret får vi inom nån vecka.
Sen åkte vi till City Gross och handlade och så hem. Bessa sov fortfarande, men resten av lilla gänget var vakna och påklädda. TACK MAMMA för att du alltid ställer upp! RAKASTAN!

Nu har grabbarna precis fått i sig lunch, Andres har åkt iväg till jobbet och tjejerna tittar på Pippi.
Tänkte gå ut men vi gör inte det pga 2 skäl: Grabbarnas jackor är i tvätten, och det är ett riktigt skit väder ute.
Grått, regnigt= trååååkigt. Så jag ska börja med tjejernas lunch snart, rita lite och sen ska dom i sängs och IDAG tänkte jag ta tag i pojkarnas nya rum- måla och tapetsera och fixa och dona. Det har vart så mycket i helgen, så jag har inte hunnit. I tjejernas rum fattas 2 hyllor på väggen, men annars är allt klart. SEN ska jag försöka övertala Andres att åtminstone låta mig möblera om i vårt sovrum. Jag behöver hjälp att flytta på sängen, den är monster stor och helt omöjlig för mig att rubba. Inte en mm flyttar den sig!

Såhär ser grabbarnas blivande rum ut just i detta nu:


Hahaha, inte så "pojkigt", men efter dagens slut borde det vara en klar förbättring!
Nu är det blöjbyten som gäller, höres!

P.S Bilder och text från gårdagen kommer senare

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till två små troll :)

ja det är ett riktigt skitväder ute idag. tog en prommis nyss med dogsen & Alexander. Dygnsura hela bunten, Ja inte Liten för han låg tryggt nerbäddad i vagnen :)

2010-11-15 @ 13:57:13
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Haha god luck with the rooooom...

Hoppas allt e bra på magnetröntgen svaren..

2010-11-15 @ 19:11:26
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

Kommer bli så fint i pojkarnas rum tror jag :-) Vi ska fixa i ordning barnens lekrum i helgen... Vad har hänt med din prins.. har nog missat varför han ska göra röntgen? kramar

2010-11-15 @ 20:32:31
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: mummu

Satu bästa va jag vet på morgonen när barnet vaknar är,när man tar opp dem, o får den finaste smilen som finss,det gjorde twinss till mig,o sen när nukke vaknade ,sa hon till mig ,hej mummu o kröp imin famn,o kramade mig,hela min dag var räddat(stavning)hih,,, du har värkligen så underbara barn,att man vill bara kramas o pussas.Jag älskar dig Satu. Puss Besos o Kram. din Mamma.

2010-11-15 @ 21:04:11
Postat av: felicia

jag älskar dig

2010-11-16 @ 15:11:09
Postat av: Taru

Hej! Hur mår ni? :-) Hur har det gått för tjejerna att sova på övervåningen? Kram

2010-11-16 @ 22:02:25
Postat av: Linda

good luck cutie med rummen;)

Men är ganska säker på att det kommer sååå fint!!!



Varför magnetröntgen??? :/

2010-11-16 @ 22:54:53
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback