BRÖLLOPET, del 1- VIGSELN

Hej!
Jag ser att många har kikat in här under dagen, och jag förmodar att de flesta av er väntar på bröllopsbilder??  Eftersom det är så många bilder jag ska lägga in så är dem i olika delar, här kommer första delen- VIGSELN.
Jag trodde att jag skulle vara klar i god tid med allting denna lördag, men som vanligt så fick vi skynda oss ut. Jag gick ut för att köpa ris som skulle kastas på brudparet, Andres lockade mitt hår ,sen skulle man fixa i ordning tjejerna, packa väskan osv. Andres mamma och pappa kom och tog hand om pojkarna, vilket vi är jätte tacksamma över! Men vi kom till min brors parkering i utsatt tid. Vi fick äran att köra brudgummen och hans son Sebastian till kyrkan. Jag höll på att tappa hakan när jag såg dem komma... Dom var så fina, så stiliga....
Min bror. Det är en stor dag för honom, och jag såg på honom att han var lite nervös.
Men det var ingen fara, för hans best men Sami & Jarmo (barndomskompisar) skulle ha med sig en fickplunta till honom, så att han skulle slapna av lite

Jag med mina små prinsessor på väg mot kyrkan

Jag fick ta en titt på dessa vackra ringar innan de träddes på brudparets fingrar

Min stilige brors son Sebastian

Min bror Stefu & hans son Sebastian utanför kyrkan.
Snart kommer alla bröllopsgäster, och vi ska bära in alla blommor till bruden och brudtärnorna.

Far och son

Vår söta brudnäbb, om hon bara visste vad som komma skall....
(Gick hur bra som helst att sätta på henne klänningen)

Nukke, Bessa och pappa utanför kyrkan.

 Jag & Vanessa enkeli

Vanessa & pappa Andres

Min bror med sina Best Men: Jarmo & Sami

Och så kom fickpluntan fram... såklart fångar paparazzin denna ögonblick
 
Henkka, Sami, Stefu, Tiina (& bebisen i magen), Jarmo, Andres & Bessa
Min fina vän Kicki  

Tiina & min Mamma

Gästerna anlände i en stor buss, nu börjar allt närma sig...
Mamma och jag hällde ut all ris i korgen som hon hade med sig.
Nu väntar alla på att bruden ska anlända tillsammans med tärnorna och brudnäbbarna.

NU KOMMER LIMOUSINEN!!!!!

Nu blev jag riktigt nervös, och undrade hur det skulle gå med Nicole. Hon ska vara brudnäbb och gå tillsammans med brudtärnor och näbbar. Så fort bruden och hennes följe har kommit in i kyrkan bakvägen så ska jag lämna Nicole där med dom. Min syster som var Annas brudtärna lovade att ta hand om henne. Jag tog Nukke i handen och gick och knackade på bak i kyrkan. Och så öppnades dörrem.... MY GOD.
Anna var så vacker!!!  Jag har aldrig sett henne så vacker, hon såg ut som en prinsessa... Och såklart började tårarna rinna direkt igen. Det här är ett stort ögonblick... Något stort ska hända snart.
Anna blev också rörd av att jag kom in, hennes ögon började vattnas, så det var nog bäst att jag lämnar dem ifred, så att dom får koncentrera sig. Jag gav min syster Nicoles napp (och en klubba för säkerthetsskull) så att hon skulle vara lugn. Hon och Annas syster Sanda var brudtärnor och dom var också jätte, jätte fina!
Brudnäbbar var Emma & Felicia och Nicole.
Jag pussade alla, önskade dem lycka till, och så sprang jag bort till limousinen och gav honom burkar och skor och allt annat som skulle fästas bakom bilen.

 Den vackra bruden  

Utanför kyrkan väntar gästerna på att bli insläppta i kyrkan...

Min pappa med vår Prinsessa Vanessa

Vi satte oss i första bänken i kyrkan, Stefan och hans bestmen ställde sig på sina platser. Carolas låt "Håll mitt hjärta" spelades medans gästerna kom in. Det var tyst i rummet därbak, inget skrik hördes, det betyder alltså att Nicole håller sig lugn. I efterhand berättade min syster att Nicole frågade efter mig, men att Karo förklarade att vi ska gå till mamma nu, och att hon skulle kasta lite blommor på golvet från korgen hon fick... "Okej" hade Nukke sagt och så hade hon tagit en bunt med rosenblad och kastat på golvet i väntrummet. So far so good...
Tänk att det redan är 2 år sen jag och Andres stod därframme.... Och nu har vi 4 underbara barn tillsammans...

Brudgummen väntar på sin brud.

Nu börjar vigseln. Tårarna börjar redan rinna....
Brudtärnorna Karo & Sandra, med Nicole framför sig... Hon gick nerför altaret, fram till Stefan, gick runt honom och sa "Titta blomma!" och kom sen till oss. Vår lilla docka! Mamma är så stolt över dig!!!
Med buketten i handen sopade hon undan alla rosenblad som Emma & Felicia hade strött ut... Hahaha...
Och så kommer bruden... Så vacker!!!

Stefan blev alldeles tårögd och man såg hur mycket han älskar henne och hur stolt han är... KÄRLEK.

Prästen Attila talar...

Tärnor och näbbar. Till vänster Annas syster Sandra, min syster Karolina och näbbarna Emma (min brorsdotter) och Felicia (min systerdotter)

Best Men Jarmo och Sami

Nicole ville sitta med oss istället, så här sitter hon och lägger sina fina blomblad på golvet, precis som moster Karo bad henne göra...

Löften

The FIRST kiss as a married coupple!

Låt mig presentera Mr & Mrs Nordling!!!

Brudtärnorna utanför kyrkan

Mummu delade ut ris till alla som ska kastas på brudparet
HERE THEY COME!

RISREGN!

Andres & Nicole efter att ha kastat en massa ris på brudparet!

Andres med två av sina döttrar: Patricia & Nicole

Patrcia & jag

Brudparet satte sig i limousinen och åkte iväg... Resten av oss ska åka till lokalen nu, och brudparet får komma när allt är klart där inne.


NU ÄR DEM ÄNTLIGEN GIFTA OCH NU SKA DET PARTAS!!!!!
Fortsättningen följer i nästa del, om festen!

Kommentarer
Postat av: Taru & Familjen

Åh vilka fina bilder! Anna såg verkligen ut som en

Prinsessa! Hälsa dom så mycket från oss..

2010-05-24 @ 09:37:31
Postat av: camilla

hej hej ..sorry att jag inte skrivit på ett tag..



jösses vad du hunnit skriva..haha



ni var riktigt fina allihop..



såå vackert brudpar..



blir så avis..nu vill man ju gifta sig igen..hihi

blev tårögd av det jag läste..du skriver såå fint..



hoppas ni fick en lyckad fest o hade jättekul

mvh camilla

2010-05-24 @ 09:55:43
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Erica

Å vilka vackra bilder :-) spännande att följa fortsättningen :-) kramar

2010-05-24 @ 10:26:15
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Linda och melli

Hej gumman!

Vilket vackert bröllop! Och ni var alla uperfina!!

Anna var riktigt vacker i sin klänning!!

Kul att det gick bra med Nukke;) Dom klarar mer än va man tror ibland!

Stort grattis till anna och stefan!!

Jättefina bilder gumman!!!

2010-05-24 @ 13:06:04
Postat av: Karolina Nordling

Vilka fina bilder... skicka please...

2010-05-24 @ 13:59:54
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback