Fredagsmyyyys

Finland vann mot Vitryssland 2-0!
Vi kollade på matchen och hade "myspys" (som man ska ha på fredagar) Brorsan syntes inte till på TV...
 
Kanske nästa match då??
Sverige vann också sin match mot Lettland.

Bessa & jag kollar på hockey...

Pappa & Danilo hejar också på Finland (???)

Nicole "Nukke" kollar på hockey, hejar på Finland och leker med sin docka "Charlie"

Nu sover dem allihopa. Förutom pojkarna som äter nu. Dom är jätte pigga båda två nu och hungriga som vargar.
Nicole höll på att snacka där nere i sin säng hur länge som helst inann hon gav upp och somnade.
Hon sjöng en massa olika sånger, ropade på mig, på sin pappa, på "Jonathan, Naniilo"....
När hon hade varit tyst i över 5 minuter så tänkte att vi att hon har säkert somnat, men sen kommer det igen:
"Joulukukkii, joulukukkii.....!" (joulupukki)
Det är en JULSÅNG på finska som hon sjunger VARJE dag....
Sen började hon sjunga "Ja må han leva"- också en favvo sång som hon sjunger varje dag.

Imorgon är det lördag. En av mina favorit dagar.
Jag hörde att det skulle bli jätte varmt imorgon, och jag hoppas att det verkligen stämmer för en gångs skull, för då kanske vi skulle testa Mummu & Puuas nya grill. Och det är så sköntl när det är fint väder ute, för då kan man vara ute och få friskt luft och kanske lite färg på sin bleka kropp också... + att tjejerna älskar att vara ute och leka! Så vi hoppas på fint väder imorrn då...

Lilla tjejligan: Nicole, Daniella, Julia & Vanessa


Dags att bära ner pojkarna och sussa nu!


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback