Popcorn krig!

Idag hade vi lite myspys här hemma.
Vi tog fram popcorn, jordnötsringar, godis, melon, läsk mm och tittade på film med tjejerna. Pojkarna sov.
Nicole busade runt och Bessa skrattade åt henne som vanligt. Nicole kastade en popcorn på mig, och jag kastade tillbaka. Hon blev lite förvirrad, men så vågade hon kasta en till. Då tog jag en hel näve och kastade på henne.
Nu blev hon riktigt förvirrad och jätte glad (får man göra så, mamma?!) Och så började hon skrtta och kastade jätte mycket på mig, och så började vårt krig. Popcorn flög överallt, och Vanessa åt upp allt som hamnade bredvid henne.
Det var jätte roligt, hoppas bara att det inte händer varje dag....



Idag hade vi hembesök från BVC, Rose-Marie som har hand om Nuke & Bessa ska nu ta hand om pojkarna också, så hon gjorde ett hembesök tillsammans med Birgitta, vår hemsjukvårds läkare.
Dom kom och vägde pojkarna, delade ut lite papper och la upp ett schema för närmsta framtiden.
Pojkarna har gått upp i vikt sen igår, dom är så himla duktiga! Exemplariska, sa Birgitta. När hon gick ronden på NEO i Huddinge så vara lla där jätte förvånade över pojkarnas framsteg, att dom är så starka och duktiga.
*stolt mamma* Rose- Marie sa att det är för att jag och Andres är så lugna och trygga, att det smittas på barnen, vi är väldigt självgående, och det höll Birgitta med om, för det hade dem sagt på NEO också
Men det är så skönt att dom klarar sig så bra! Nu har vi ökat deras mat också, 50 ml till båda två.
Vi har fått ändra deras sov vanor nu. På dagarna kör vi fortfarande med att mata dem var 3:dje timme
(Birgitta sa att vi kan köra var 4:e timme också) Och på nätterna kunde vi låta det gå upp till 5 timmar.
Så det skulle jag testa med igårnatt, men dem vaknade själva efter 4 timar och bad om mat.
Vi synkar deras mat, så att dem äter alltid samtidigt, annars skulle det bli lite krånligare.

Vi frågade Rose-Marie om Nicoles vaccinations ärr, och hon sa att det är helt normalt att den varar. Oukidoiki...
Vi berättade också att Nicole inte äter, och hon sa att det kan bara vara en fas hon går igenom, för att hon hon ser inte smal ut, tvärtom, hon har kinder och ser väldigt pigg och energisk ut, tyckte hon. Så länge hon får i sig nånting och kissar bra, så är det ingen fara. SKÖNT!
Och bara för det så har hon ätit bra idag.

Nu måste jag ta tag i tvätthögen som väntar på mig...

Imorgon ska jag gå och shoppa med min syster och min mamma. Naturligtvis ska barnen följa med  Ska bli jätte kul!

P.S Min svägerska Anna ringde idag och berättade att Sebastian (brorson/gudson som är 4 år) kikar på min blogg varje dag, så jag vill säga HEJ SEBASTIAN! Älskar dej! Han är helt besatt av sina kusiner Nicole & Vanessa, han vill att dom ska flytta hem till honom! Jätte gulligt!

Vi "höres" mer imorgon!
GOD NATT ALLIHOPA!

Kommentarer
Postat av: PEETRA

har precis kollat igenom din blogg och det är ju jättejätte fina bilder du har på dina otroligt söta barn! du är stark du som kämpar på med så många små barn! :) & så måste jag säga att du är otroligt otroligt fin :D

2010-05-05 @ 15:24:16
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/
Postat av: Erica

Va mysigt ni verkar ha det! Angående Nicoles trots.. så är det nog precis det alva har nu.. suck. Hon skriker så högt ibland så jag tror speglarna ska spricka :-/. Hon går ifrån mig om vi är ute och om jag ropar så skrattar hon och springer. kastar iväg saker när det inte går som hon vill.. hihi.. Yannick som är psykolog skrattar lätt och säger att det är helt normalt.. medan jag tror att hon har nått fel ;-). Hur känns det nu att vara 4 barns mamma? va duktig du är. jag som känner att det är tufft att ha två????? kramar

2010-05-05 @ 15:48:28
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Angående vikten och maten så är det oxå normalt.. ALva äter en del dagar och en del dagar äter hon bara mackor.. och sånna havrefras flingor! Så länge dom är pigga och kissar är allt normalt. kramar

2010-05-05 @ 15:49:59
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback