MVC, BVC och Städardag!

Denna dag har gått fort, vi har haft en massa att göra.
På morgonen hade jag en läkartid på MVC (mödravårdcentralen) där dem kikade på min livmodertapp. Allt såg fint och bra ut, den är mjuk, men den har inte börjat öppna sig eller bli kortare, vilket är jättebra!

Sen var det dags att gå till BVC (barnavårdcentralen) där Vanessa hade en tid hos barnmorksna.
Dem mätte och vägde henne, och även där såg allt jätte bra ut!
Hon är en fin liten tjej!
Hon väger 7310 g och var 67.2 cm lång

Skönt att Nicole kunde följa med utan en massa bråk. Annat blir det nog nästa gång när både hon och Vanessa ska vaccineras mot tuberkulos... 
Då får jag ha två klubbor i beredskap (lite måste man ju få muta dem)  Hihiihi....


Sedan har dagen bara flytit på, jag fick för mig att städa hela huset. Så skönt att slänga ut lite skit!
(fast det inte fanns något att slänga egentligen, men alltid hittar man på något att kasta)
Jag, pedant?  - Nähhe! 
Jag gillar inte ha en massa grejer överallt, det ska vara fint, alla saker har sin plats.
Imorgon ska jag gå igenom tjejernas kläder, lägga undan allt som har blivit för litet.
På det viset vet man vad som behöver köpas.

Imorgon ska vi på ultraljud på Huddinge, ska bli roligt att få se de två små mirakel igen  
Hoppas att dem uppför sig därinne bara! Nukke & Bessa fick gå och hälsa på Mummu & Puua igen.
(TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN!!!)

PREMIÄR FÖR DESPERATE HOUSEWIFES & COUGAR TOWN IKVÄLL!!!
Det får man ju inte missa! Har längtat till Desperate Housewifes lääänge nu, och äntligen ska den börja igen!
(min favvo serie)

Vi hörs mer imorgon!
Ha´re!
 


Kommentarer
Postat av: Lindaq och Melina

Hej sötnozar!

Skrattade högt förmig själv när jag såg vikresultatet på bessa...min "lilla" prinsessa som bara är en månad äldre väger nästan 4 kg mer!!!!!!!

HAHAHAHAHA

Helt galet! Men nu ökar hon inte lika snabbt i vikt, tur det!!! Det har nog med att göra att hon kryper som bara den nu!! Jag satt också bänkad igår framför DH och den nya serien, tycker den va så charmig! Känner igen mig nästan ;) så gammale jag!!

yihi, puso

2010-03-03 @ 13:53:27
Postat av: Satu

Haha, ja, t om jag kände igen mig! Hahahaha

2010-03-03 @ 23:04:39
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback