ALLA verkar vara mer eller mindre sjuka....?

Igår morse ringde jag till vårdcentralen och bokade en läkartid för Vanessa. Hon hade jätte svårt att andas hela natten och hostade, så hon fick sova bredvid mig. Hon vaknade varje timme, stackaren...
Hos läkaren gick det bra, hon har inte lunginflammation som vi först var rädda för.
Hon fick hostmedicin utskrivet (Mollipect) mot sin slemhosta. Läkaren tittade även på hennes öron och hals, och allt såg bra ut  
Nicole skulle få samma hostmedicin, så dem kan få ut all slem, men hur lätt är det när man är så liten att få ut slem??
 

Alla verkar ju som sagt vara mer eller mindre sjuka....  
Vanessa & Nicole har hosta, Andres är förkyld och har ont i benet... Mummu har problem med lungorna, Puua fryser och har ont i magen, Karo får sina allergi chocker utan att veta vart dem kommer ifrån, Peter har ryggskott, Dewin är hos läkarn idag för svullna körtlar och Oscar opererades pga. magen.
Hoppas att alla blir friska snart!!!
 
Nu hinner jag inte skriva allt jag tänkte skriva.... Tjejerna vill ha uppmärksamhet  Och så fort jag sätter mig vid datorn kommer Nukke och ska sitta med mig och titta på bilder, ttta på Pippi, lyssna på musik och trycka på ALLA tangenter... så det funkar inte såå bra... Och Bessa har lite separations ångest, hon vill ha sällskap hela tiden nu. Så jag lovar att jag skriver mer ikväll när barnen sover och alla sysslor är gjorda!

Idag kanske vi ska på lägenhetsvisning också, ska berätta mer om det sen.

Vi hörs senare!
Oh no, nu har Vanessa hittat till blommornma med sin lära-gå-stol! HEIPPA!!!

Kommentarer
Postat av: Erica

Visst är det jobbigt med alla sjukdomar! Alva är sjuk fortfarande. Vi har gett henne ventolin mot hostan.. hon fick det utskrivet i våras och det funkar faktiskt jätte bra, bättre än hostmedicin. VIdagar luftrören. Hon hostar hela nätterna och Tor gnyr.. :-). Idag är Yannick på jobbet, så jag har båda barnen ensamma.. har just lyckats få Alva att somna ute, tog 5 min, som tur var eftersom Tor var inne.. :-/ kramar

2010-03-25 @ 12:38:40
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ja, alla verkar ha sina små eller stora krämpor. Jag vaknade med ögoninflammation i morse, helt igenmurad på ena ögat... Tur att man jobbar på sjukhus så man kan få droppar och piller utskrivna på en gång, det är faktiskt en stor fördel med mitt jobb.

Man tycker så synd om dom små när dom är sjuka, man vill så gärna ta över det sjuka så att dom slipper. Hoppas tjejerna piggar på sig fort nu med hostmedicinen till hjälp.



Vad är det för lägenhet ni ska titta på??? Blir ju jättenyfiken...



Kramis från Kicki

2010-03-25 @ 15:17:17
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback