Vår dag på stranden =)

Denna dag tillbringade vi på stranden, och det var så skönt att sitta och leka, bada och sola!
Jag älskar värme och blir så glad när solen skiner
Först var det bara Andres, jag och barnen som kom till stranden, men sen ringde Puua, han var i Handen med Felicia, så dom skulle också komma och hålla oss lite sällskap.
Felicia älskar att hjula och är superduktig på det, och jätte vig är hon också! Så hon fick igång hela gänget för en gympapass..

Viga Felicia!

Andres visar oss hur man ska hjula... eller?
Nicole vill gärna också kunna hjula
 
Felicia står på händerna

Bessa också!

Och Nicole också såklart!

Jaa-a... dom gör ju NÄSTAN samma övning iaf...?? Hahaha....
Andres & Puua- gör det här om ni kan!

Nukke & Shellu funderar om dom ska bada eller inte...

Se och häpna! Jag badar för FÖRSTA gången för i år! Först var ju vattnet iskallt, måste erkänna det, men sen när man varit i en stund så var det inte så kallt längre. Kanske för att man inte har nån känsel kvar längre? Hahaha...
Andres vågade också ta sig in i vattnet. (Men bara till knäna)
Pojkarna sussar så sött i vagnen

Jag har ju berättat förut att Nicole VÄGRAR gå nära vattnet, eller att ens doppa fötterna? (förra året)
Men nu när man inte tjatade på henne så gjorde hon det faktiskt själv. "Vatten mamma, vatten, kom!" sa hon till mig och ville gå till vattnet. Och det gjorde hon faktiskt. Vi andra plaksade vid strandkanten, så hon blev nyfiken och sugen och snart sprang hon där i vattnet själv och plockade upp sand och stenar från sjöbottnet.

Efter ett tag så ringde Mummu & Karo och bad Puua hämta Dewin från dagis, för dom hade ringt och sagt att Dewin verkade lite sjuk, och Karo & Mummu var på Toys´R Us. Så Puua åkte iväg, och Felicia stannade med oss.
Modiga lilla tjejen!

Bessa & Shellu myser lite i skuggan

Snart var Nicole i vattnet hela tiden, t om själv!

Sen badade jag och Shellu igen och hade olika tävlingar. Det var jätte mysigt att få vara med henne, det var länge sen! Hon har blivit så stor nu, min lilla Fellu.
Några timmar senare kom Puua till stranden med Dewin, han var helt pigg och glad, så efter att ha vilat ut hos Puua ett tag, så kom dem dit.
Efter att ha badat och lekt blev vi hungriga, men vi ville inte åka från stranden, så vi beställde dit pizza!
Bessa var hur hungrig som helstSom vanligt? Min lilla gull-Ängel
 
Efter pizzan ville Nukke & Nakki bada. Dom kastade pinnar och lekte att det var deras båtar :) 

Vanessa sitter och badar lite

Plask vid strandkanten

Bessa & Puua (Jag tror att Puua har fått en ny bästa vän?)
Nakki & Andres tar det lungt och käkar några kakor och dricker cola...

Puua ser till att Danilo rapar efter maten! (inte pizzan alltså )
Shellu, Nakki, Nukke & Bessa Enkeli (barnen har en massa smeknamn... )

Dagen var väldigt lyckad!
Förutom att Andres & Felicia inte kunde fånga några fjärilar, fast dem försökte... Felicia sprang hur långt som helst efter en fjäril, så idag när Andres kom hem från affären hade han med sig två håvar. Nu jäklar ska dem på fjärilsjakt!

Nu ska jag gå och fixa tvätten... Sen zoooova...

Kommentarer
Postat av: mamus

HEJ SATU JÄTTE FINA BILDER FRÅN RUDAN KALLT I VATTNET ELLER??? HOPPAS NI HADE EN BRA DAG PUSS&KRAM HA DET SÅ BRA

2010-06-03 @ 09:13:57
Postat av: Tanna

Vilken härlig dag ni haft !! Modigt att våga bada redan.....jag väntar nog en månad till, minst.

Kram Tanja

2010-06-03 @ 10:13:11
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Näyttää että oli ihana päivä...

2010-06-03 @ 12:52:42
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

Ser jätte mysigt ut!! Längtar tills vi kan bada!! Jag får väl mjölkstockning då :-D.



Här kommer en länk till vårt hus som nu är ute på hemnet, ifall du ville se hur vi bor just nu :-) kramar



http://www.hemnet.se/beskrivning/699749?r=3

2010-06-03 @ 15:20:14
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback