Resan är bokad!

Nu har vi bokat biljetter utomlands! Jag & Andres, alla 4 barnen och Patrik & Patricia ska åka.
Det var lite nödvändigt också eftersom man får resan med max 1 spädbarn per vuxen. Ska bli jätte kul, jag längtar!!! Vill redan börja packa, men det är liiiite för tidigt ;) Hihiii....

Sen blev jag konfunderad... Andres Mamma erbjöd sig att ta hand om tvillingarna medans vi är borta, och likaså min Mamma... Jag vet inte? 2 veckor är en lång tid att vara ifrån dom, och jag vet inte om jag skulle kunna njuta fullt ut, om jag visste att någon annan fick ta hand om mina små prinsar. Inte för att jag inte tror att dem skulle bli väl omhändertagna, men... jag får dåligt samvete. Hur kan jag som Mammma åka utan mina minsta?
Är jag en dålig mamma då?
Sen tänker jag på dom också- dom får inte ut nånting av denna resa, dom är ju så små att dom BARA sover i stort sett. Dom skulle slippa all stress med resan, värmen... Och visst skulle det underlätta enormt mycket för oss också, med tanke på att vi skulles slippa all stress det innebär med att resa med 4 små barn, ta med oss två dubbelvagnar, all ersättning, och så skulle vi bara kunna njuta mera och ge all tid åt tjejerna, utan att oroa oss om attt någon måste sitta med pojkarna medans alla andra badar, och så skulle vi inte behöva riskera att dem blir sjuka, osv.
Men ändå!
Jag vet inte... jag är så kluven! Vad ska vi göra?
Vad skulle ni ha gjort?
OK, om dessa hade varit våra enda barn, men nu har vi ju två andra småbarn.
Det vore ju kul för dem också att ha sina föräldrar för sig själv bara? Eftersom pojkarna ändå sover....?

HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jobbig fråga.. Vi åkte utomlands medd vår dotter förra sommaren och då var hon 1,5 år och självklart blev hon sjuk.. Så jag har ovat mig själv att aldrig mer åka utomlands om inte barnen kan förklara vad det e som e fel... Sen kommer ju säkerligen inte småkillarna vara till besvär så mycket för att det mest kommer att sova och äta, sen kunde det ju vara skönt för er att bara kunde rikta all er uppmärksamhet på tjejerna och som du skrev, killarna kommer ju inte må dåligt av att vara ifrån er. Men som mamma så klarar man inte av sånt riktigt, jag klarar mig knappt 1 dagg utan mina barn :(

2010-06-17 @ 07:39:30
URL: http://angelsaga.blogg.se/
Postat av: Anonym

2 veckor , från de små , åhh hade klarar en vecka haha , ta me dem annars hade ja gjort

2010-06-17 @ 07:40:07
Postat av: mummu

Som du satu.pojkarna får inte så mycket av resan,kanske blir bara tressade,bästa är för dem att vara med sin farmor och mormor :)) vi kan dela dem 2 veckorna så allting blir bra .. Rakastan. :))

2010-06-17 @ 08:26:30
Postat av: Tanna

Svårt, jag vet inte hur jag hade gjort...... Men ge tjejerna lite egen tid, är ju nåt dom kommer att uppskatta och vara ett minne för livet. Som du skrev, lillkillarna är ju så små och sover... men förstår vad jobbigt att ens tänka tanken och vara ifrån dom.....

Har du hunnit läsa det jag skrev till dig på familjeliv ?

Kram

2010-06-17 @ 08:57:50
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Anna med ett änglabarn o 3 på jorden

Förstår din ångest/oro... Jag skulle känna likadant. Men som du säger, de sover mestadels.. Men om de vaknar o gråter vill du vara där.



Antingen att ni skulle ha väntat med resa tills de växt på sig lite, det skulle ju vara smartast.



Men din mamma är ju din mamma, du vet hur hon är o känner henne. Hon skulle sköta dina små jättebra. Jag känner mig tryggast att lämna barnen till mamma, då jag känner henne så väl.

2010-06-17 @ 09:41:03
Postat av: karolina Nordling

Som sagt svårt val. 2 Veckor är lång tid, men de får inte ut nåt utav resan, men ni får mer utav resan ifall de e hemma. Och tjejrna får lite egentid med er...Hmm...

2010-06-17 @ 11:15:29
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Isaks mamma

Stressa inte för mycket över det här beslutet, resan kostar en del antar jag, det är ju meningen att det ska vara en trevlig upplevelse! Det här verkar mest jobbigt, eller? Kan ni inte vänta till i vinter när de är lite större för att förenkla det hela för er och ni/du slipper ha beslutsångest... Vad tycker pappan till barnen om det hela förresten?

Ha det så mysigt på resan, med eller utan småttingarna!

2010-06-17 @ 13:13:37
Postat av: angelica

Jag hade nog lämnat dom till msmms och svärmor.

För den uppmärksamheten man kan då ge till tjejerna vinner över det dåliga samvetet över att pojkarna inte är med. Sen ksn ungdomarna då göra saker på egen hand. Ni får det lättare att göra utflykter med bara en vagn eller två små sylkie som ni kan ha.. mina tankar bara..

jag har sånt dåligt samvete över min tid och ork inte räcker till saga..

Du måste gå på batterier för att orka??

tjao

2010-06-17 @ 15:03:21
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla.

Helt ärligt så hade det nog varit skönast för er om pojkarna stannar hemma så ni kan ägna lite tid åt flickorna! Dessutom kan ni hitta på lite mer med dom också! :)



Hur gamla kommer pojkarna vara när ni ska åka?

2010-06-17 @ 18:13:13
Postat av: Maria

Vet att det kan vara svårt att lämna killarna, men som de flesta säger, de får inte ut nått av resan...

Åk o njut av resan med tjejrna tycker jag!

Kram till er!

2010-06-17 @ 19:09:47
Postat av: P

Hejsan! jag hade intå åkt på någon resa alls med så små barn. Jag hade väntat tills de blev lite större. Då de misnsta var över ett år i alla fall. Vi har nämligen funderat på resa också men så har barnen varit så små (minsta är nu 10 mån) och man kan själv inte njuta så mycket när man springer runt och passar barn. Vi har kört dags utflykter med bad och djurparker och barnen är super nöjda med det. Men eran resa är bokan och ni vill göra detta så då blir det en helt annan sak. Jag kan absolut förstå ditt resonemang. Det är svårt. Men jag hade aldrig lämnat bort mina så små barn. Även om jag vetat att de skulle ha det jätte bra under tiden. Barnen skapar ett band till föräldrarna och små barn glömmer fort. jag tror att så små barn bahöver sina föräldrar nära oavsett var ni är någon stans. De vill bara vara nära er oavsett om ni är utomlands eller inte. En kan ju sitta och kika till barnen medans de sover och de andra badar och sen byter ni efter en stund. Jag förstår att det är svårt men ni får känna hur det fungerar för er och vad ni tycker är bäst. Det ska vara det som är bäst för eran familj och det kan bara ni veta.

2010-06-17 @ 19:51:32
Postat av: Erica

Hmm.. svårt. Jag hade nog inte klarat av att lämna dom hemma. Två veckor är ju lång tid.. även om dom säkert får det super bra hemma så vet du ju hur mycket du saknade dina flickor när du var på sjukhus.. hur kommer det att kännas när du är ifrån prinsarna .. och är på semester? Bara du och din make kan känna efter hur ni känner innerst inne. Men dom får det bra hur som helst tror jag. Det är ju liten risk att dom blir sjuka, dom äter ersättning och ni är ute mest hela dagarna. kramar

2010-06-17 @ 21:58:01
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Anna Köhler

hej jag har skrivit innan

vill bara säga att i slutändan kommmer ni göra det som känns bäst för er o inte alla andra....vet att ni gör det som fungerar för er alla...fina barn

2010-06-18 @ 08:10:28
Postat av: Erica

När ska ni åka då? va mysigt för er. Vi åker ju om en månad, längtar jätte mycket!! Sol!!!!! kramar

2010-06-18 @ 11:58:33
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Taru

Jobbig sits :-( Själv hade jag inte kunnat lämna mina barn så lång tid..

2010-06-18 @ 13:07:51
Postat av: Kavata Kajsa

Jag hittade tråden du startat på FamiljeLiv och blev lite chockad över vad folk har mage att kläcka ur sig! Ville egentligen bara passa på att den här vägen istället skicka lite pepp och hoppas att du kan koppla bort de korkade kommentarerna i den tråden.



Ser att du fått massa bra och kloka råd här istället. Själv vet jag faktiskt inte hur jag hade gjort. Jag väntar mitt första barn nu och har lite svårt i att sätta mig in i situationen såhär på förhand. Men visst låter det klokt och smidigt att låta pojkarna vara hemma, både för deras egen skull och kanske för er också. Däremot vet jag som sagt inte hur jag skulle känna - förstår absolut att du är kluven.



Hoppas ni hittar en lösning som känns bra och får en jättehärlig semester, oavsett hur det blir!

2010-06-18 @ 18:00:06
URL: http://kavatakajsa.blogspot.com
Postat av: camilla

hej hej..

har läst tråden på familjeliv..herregud så folk kan vara elaka..



du gör precis som du vill..det är dina barn och du känner dom bäst..



jag skulle nog hellre ha dom hemma i trygga händer hos mina föräldrar än i den jobbiga värmen..

men som sagt så klarar dom säker det med..



hoppas ni får en underbar resa o njut..

jag blev lite avis nu..vill oxå åka utomlands ..



ha en trevlig kväll

mvh camilla

2010-06-18 @ 23:13:42
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback