Kärlek.

Idag har varit en bra dag. Riktigt bra, utan en massa skrik och djävulskaper.
Inte som igår... Phew, igår kände jag mig verkligen som en värdelös mamma och fru. Danilo & Jonathan hade magknip, så dem grät, Nicole skrek och slängde saker, den enda som var snäll igår var Vanessa. Alla andra skrek och ingenting passade. Samtidigt skulle man tvätta, vika, dammsuga, fixa disk och plocka och alla skrek. Snacka om att bli testad till max vad det gäller tålamod. Huvudet bankade och alla gnällde. Efter vilan var det lungt. Vi gick till grillen och till parken och lekte lite.
Men denna dag har varit jätte bra!
Alla vaknade på bra humör, och jag passade på att fota lite medans alla barnen ändå satt på samma ställe  
Och jag fick några riktigt bra kort!
 Nicole, Jonathan, Danilo & Vanessa

Gooos med små bröderna!

Jonathan ler lite...

Likaså Danilo

"Danoniino"

Danilo, Jonathan & Nicole (Vanessa sitter inte still så länge...)

Jonathan & Danilo= LOVE

Pappa med en hungrig son

Lite träning skadar inte?? Starka grabbar!
Efter att pojkarna hade somnat så fyllde jag poolen med vatten eftersom det var så varmt ute. Där satt vi på balkongen en lång stund och njöt...
Vanessa badade på en gång, medans Nukke stod/satt bredvid och kastade bollar i vattnet. Jag frågade inte ens om hon ska i, det är ingen idé eftersom hon inte badar ute...
Jag vet inte varför?

Jag gick in i 5 sekunder och när jag kom tillbaka så satt min lilla Docka bredvid min fina lilla Ängel! SURPRIIIISE?!

Coola bruden Vanessa!

Och Nukke också, såklart

Det var riktigt mysigt därute på balkongen. Eftersom jag var själv hemma med barnen, så hade jag ju ingen större lust att börja kånka på alla barnen och gå till stranden själv... så det här var prefekt. Vi åt pizza till lunch och glass till efterrätt där ute på balkongen. Sen hämtade Nukke sina leksaker från rummet och började lägga i vattnet... alla ville bada, sa hon.

Efter all bad så la jag tjejerna för vila. Själv var jag inte så trött, så jag tog mig tid och bloggade lite.
Jag fick sova lite bättre igårnatt. Pojkarna skrek inte, jag tror att det kan vara Minifom som hjälpt deras magknip lite? Skönt för oss alla!
När flickorna hade vaknat och fotbolls matchen var slut gick vi till ankdammen och matade alla ankor med bröd och kakor. Det var roligt, men så fort solen försvann så blev det lite kyligt, och såklart fick Nukke blåa läppar på en gång. Puua fick bära henne hem till sig där vi tog en snabb fika och sen hem igen för att bada och Andres tittade på mer fotboll.


Nicole lurar ankorna med sin kaka...

Vanessa vill gärna inte slänga sin kaka till ankorna, hon vill hellre äta upp den själv..

Kommentarer
Postat av: Erica

Va fina dom är småkillarna! Ser så stora och välmående ut och såååå lik sin pappa :-). Tänk vilka fina liv vi lever vännen! Små underverk... det trodde vi aldrig för några år sen. kramar

2010-06-30 @ 14:51:59
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Ihania kuvia kaikista jöpököistä...

2010-06-30 @ 21:57:13
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback