Happy birthday to me

Idag för 27 år sedan kom jag till världen. Herregud- ÄR jag verkligen 27 år redan?!  Jag slutade räkna efter 21... Hur som hlest har jag fått en massa gratulationer- TACK SÅ HJÄRTLIGT!

Jag gick ut med barnen på gården där vi mötte upp Taru och hennes två sötnosar Daniella & Julia. Vi pratade en massa medans flickorna lekte med varandra. Dom lekte kurragömma och gömde sig på samma ställe hela tiden, och alltid var det lika roligt.

Sen kom Andres hem med tårta och 10 stora röda rosor  och världens finaste kort som fick mitt hjärta att smälta helt och hållet. Bara kortet skulle ha varit nog! Han hade skrivit så fint till mig...
Vi satt och fikade och Andres och Nukke sjöng för mig, Bessa klappade bara händerna av förtjusning. Prinsarna sjöng till mig på sitt eget sätt senare på dagen... Hahha....

Min tårta

Efter tjejernas vila följde jag med Patrik & Patricia till Dewins & Sebastians dagis där dom hade picknick för alla barn och föräldrar.
Jag packade ihop filtar och lite fika, och så kom dom och hämtade oss hemifrån, och så promenerade vi till dagiset ihop. Jag fick en jätte snygg adidas tröja från dem (TACK!!!)
OCH jag fick hjälp med vagnarna.  TACK!

Vanessa sitter och äter jordgubbar med Patrik & Patricia och en av dagis pojkarna (Sami?) som tyckte att deras fika var toppengod, han trivdes där som fisken i vattnet.


Nicole dockan busar

Vi träffade min bror Stefan,Anna & barnen, och även syrran kom med Peter
Bessa med morbror "Ifu" Hihih

Dagis barnen hade uppvisning där dem sjöng, men i sista stund ville Dewin inte vara med längre.

Hela gänget

Nicole ville gärna dansa till barnens sång. Hon hade roligt över uppvsningen, några flickor var uppklädda till mannekänger (ingick i sången) och Nicole skrattade och sa "Kato Mamma, pelle!" (=Titta mamma, clownen!")
Sen satt hon där och skrattade högt åt det.

Bessa trivdes bra i morbror Stefus famn... undrar om han bjöd henne på kakor eller något?

Därifrån gick vi förbi Mummu & Puua som gav mig ett jätte fint halsband!  Kiitos Mummu & Puua!!!
Sen mötte vi upp Andres och åkte till Greken och åt god mat.
På väg till bilen ville Nukke ta en dopp i fontänen på Poseidons torg, men hon hann bara gå in till knäna innan hon blev stoppad. (Med skor/kläder på!) Sen traksade hon vidare efter Fellu & Dewin som om inget hade hänt..
 
Jag fixade med vagnen lite nyss. Varukorgen låg helt knasigt och så dammsög jag den och så tog jag bort båda mjukliftarna och la in en mjuk päls där istället, där ligger pojkarna nog mjukt och skönt!
Tini ringde mig idag och berättade att hon hade hört med sin kompis och hade kollat upp att det blir jäkligt dyrt att skicka en vagn hit till Sverige... Själva fyrling vagnen kostar ca.3700 kr, men sen är det försäkring, tullavgift och själva kostnade att dem skikar hit dem med båt, allt som allt skulle det gå på ca. 10 000 kr!
Så vi får nog hoppa över det...  + att det skulle ta ca. 3 månader att få hit den också. Kul.
Jag får kämpa på med dubbelvagnen då.

Imorgon ska vi till Huddinge för röntgen på pojkarna. Också någon rutingrej som dom gör på alla förtidigt födda barn när dem når vecka 40.
Dom ska röntga "Övre extremit"- är det själva överarmen då? Hade för mig att dom sa det förut...
Måste säga att det ska bli sååå skönt när alla dessa rutin undersökningar är slut!

Aarggh, blir tokig på denna dator!  Jag har suttit och försökt bränna alla mina bilder på en skiva, och så släcks hela datorn ner bara! Om och om igen!!! Allt blir svart!
Måste verkligen få dem brända innan datorn slocknar för alltid!

Kommentarer
Postat av: Emma

hejsan! Såg denna annons på blocket, kanske går att skicka hit till stockholm. Jag hade en baby Travel syskonvagn som man kan fästa en extra sits på. :) / emmawww.blocket.se/alvsborg/Fyrlingvagn___trillingvagn_27777827.htm?ca=11&w=3

2010-06-10 @ 07:40:49
URL: http://Lillemmsan.blogspot.com
Postat av: Michaela/ smaragd

Gratulationer till dig Satu! I efterskott dock =)



Hoppas du hade en fin dag!



//Michaela

2010-06-10 @ 08:46:33
URL: http://astonrocker.blogg.se/
Postat av: Taru

Grattis Gumman! Hade ingen aning ju :-( Annars hade

jag sagt något.. Hoppas du fick en fin dag i allafall. Kramis

2010-06-10 @ 10:16:54
Postat av: Erica

Grattis gumman!! HOppas du fick en underbar dag. kramar

2010-06-10 @ 18:55:33
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Grattis vännen! Hoppas dagen varit bra och att tårtan var god=) Lycka till med vagnen..jag har tyvärr inget tips där men den där alla får plats verkar bra så Nicole också får plats att sitta/sova. Ha det så bra, Kramar

2010-06-10 @ 22:01:09
URL: http://albinsmamma.bloggsida.se/
Postat av: camilla

STORT GRATTIS..

Hoppas du fått en bra dag

mvh camilla

2010-06-10 @ 22:24:21
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se/
Postat av: angelica

Grattis!!!

Härligt att bli lite uppvaktad.

Vi får komma till eran gård någon eftermidda nästa vecka kanske? Eller om ni vill gå med oss och mata ankorna?? Får höras!!!

Va duktig du är på att blogga. Tat ju sån tid, har knappt tid med mig själv... Att du hinner!?!?

tjao

2010-06-10 @ 22:26:55
URL: http://www,oktobersaga.blogg.se/
Postat av: Henna

GRATTIS I EFTERSKOTT!! KRAAM

2010-06-11 @ 07:59:07
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback