Paus från solen....

Vi har precis kommit in efter att ha varit ute och gungat och ätit glass med barnen (Prinsarna får vänta ett tag till med glass....), Mummu höll oss sällskap eftersom Andres är iväg och besiktigar sin bil.
Det är toppen väder idag igen, och jag njuter!!! Och även glass var ett måste även denna dag.
Men nu var det dags att ta en paus från solen och komma in en stund för att äta och sova lite middag.
Men alla höll inte med mig...  Eller, nästan INGEN höll med mig.
Nicole sa bara "Älä viitti, ei tartte!" (=försök inte, de behövs inte) Danilo ville gärna vara uppe och social och Jonathan undrade hur han skulle ställa sig till min idé. Den enda som godkände det på en gång är min lilla fina Bessa Enkeli- världens snällaste barn. Och det är helt sant. Jag gav henne lite att äta, sen droppade jag lite koksalt i hennes ögon, för dom var helt igenmurade imorse när hon vaknade. Stackarn... :( Hon la sig utan nån som helst protest. Nicole hittade på en massa grejer som hon alltid gör när man ska gå och sova... Men nu ligger hon här på soffan med napp och snuttis, och tittar på Nickelodeon, så hon ska väl somna snart. Hoppas jag.
För så fort alla har somnat så ska jag också lägga mig. Det är ingen idé att jag provar att somna när någon fortfarande är lite vaken, och då menar jag på Prinsarna, för man får absolut ingen ro, de börjar gnälla och jag vaknar så lätt att man blir bara mer trött och irriterad för att man inte får sova ordentligt. Det är inte så lätt att synka alla fyra barns sovvanor så att man sjjälv hinner ta sig en blund. Vilken tur jag har som har Andres hemma för det mesta!
Hur skulle man hinna med allt och alla om så inte var fallet?

Wohoo, här gör vi framsteg!
Nu är det bara Danilo som är vaken och lite halv gnällig... han finner ingen ro. Nukke har somnat och Jonathan likaså. Nu ska jag hämta en alvedon mot huvudvärken och lägga mig på soffan! Eller, rättare sagt, när Danilo har somnat... Få se hur länge det dröjer innan den första som somnade vaknar...

P.S KRYA PÅ DIG LINDA!
Hoppas att ditt knä blir bra fort så vi kan ses snart!
Pusu Besooo  Och säg till om du behöver hjälp med något!


Kommentarer
Postat av: Erica

Så härligt att ni har varandra OCH att ni har era god och mysig kontakt med era familjer, det gillar jag. Det kommer att bli så bra för oss när vi flyttar upp!! kramar

2010-07-08 @ 20:20:38
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: E M M A

sv: som jag skrev så gick den fort :P

vad gör du då?

2010-07-08 @ 21:05:36
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: Linda

ÅÅÅHH CUTIE, TACK SÅ MYCKET!!!

Har fortfarande ont, rätt så mycket.. men det ska väl ge med sig inom ett par dagar hoppas jag!! Håll tummarna!!

Saknar dig massor, hoppas verkligen att vi kan ses snart!!! Bara jag blir av med kryckorna så!

Ta hand om dig och familjen, puso besoooss!!!



ciao bella :)

2010-07-08 @ 22:30:49
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback