Parken Zoo


I Onsdags åkte vi till Eskilstuna och Parkens Zoo.
Vädret såg lite sisådär ut när vi åkte hemifrån på morgonen, men när vi väl var därså var det toppenväder!
Solen sken och det var varmt.

Vad har vi för djur här då....

Klart man ska vara vaken när man är på Zoo!

Denna galna apa skrämde livet ur mig när jag skulle fota den. Den attackerade fönstret där jag stod.
Men en bra närbild blev det!

Patrik vann varsin tiger till tjejerna

Här klappar Vanessa på marsvinet "Lena"

Vart är leoparden?

Storasyster Nicole kör sina småbröder i vagnen. Och hon var faktiskt duktig på det, kunde svänga och allt  
Vi tittar på Pumorna, vilka var dagns bästa djuupplevelse för mig iaf, eftersom de andra "stora" djuren bara låg och vilade långt bort, man såg den knappt. Men dessa Pumor såg man ordentligt och satt t om och stirrade rakt på oss! Cool... Inte roligt att möta sån ute i det vilda...??

Twinsen tar en liten paus från djurtittandet och sover lite.
Det måste man göra nära man är liten.

Vi gick och åt, och bläää säger jag bara! Jag tuggade på RUTTNA tomater! Gott, eller??
Jag fick ju en ny tallrik, men allt var redan förstört...
Efter maten gick vi till tivoli området och spelade spel. Och vi vann en hel del grejer!
Men 99 % procent av dessa grejer man vinner på tivoli är bara skräp. Nicole och Vanessa älskade pärlhalsbanden och jag gillade dödskallen jätte mycket!

Det var en riktigt trevlig dag, och den gick fort! Plötsligt var klockan redan sex när vi gick därifrån, så en hel dag hade vi gått. När jag sen trodde att vi skulle hem så blev jag riktigt lurad. Vi åkte inte alls mot Stockholm, utan till Lindesberg och skulle kolla på trav... Jag och tjejerna somnade i bilen så fort vi åkte därifrån, så jag visste inget och Andres ville inte berätta heller.. Jag hade världens huvudvärk, men det släppte efter ett tag och vi hade det faktiskt mysigt. Patrik & Patti hade med sig en picknick väska där dem hade jordgubbar, vindruvor och persika som vi fick äta ur, och gott var det!


 Bessa & Nukke tittar på när hästarna springer förbi...

 KRAAAAM!


Sen åkte vi hem, men först stannade vi vid McDonalds och åt (klockan 23), och sen hem. Vi var hemma vid 00:45... Så sent blev det, det var bara att få alla i sängs och vi somnade på några sekunder hela gänget!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Ni verkar ha haft det mysigt..rakastan...pusu beso

2010-07-04 @ 21:16:35
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: angelica

Såg er där precis innan mat stället där de hade tacos. Vi åt en glass där bara.

Men Saga var överallt just då, man får springa efter henne.. fniss..

Men dit kommer vi åka fler gånger. Hon älskade karusellerna!! men dyrt va det... hua..

Kostar vad man än gör!!Men kul då man ser hur roligt barnen har det!!!

2010-07-05 @ 20:16:59
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback