KALASDAG!

GRATTIS TILL MIN GUDSON/BRORSSON SEBASTIAN På 5-ÅRSDAGEN!!!!
Idag fyller Sebastian 5 år, och kalaset hölls igår :)
Bessa Enkeli fick en ny frilla innan vi gick...
Nukke snor lite popcorn innan alla barnen sätter sig till bords...
(Hon tror nog inte att det räcker annars...?)

Coola tårtan!

Stiliga Sebastian

Bessa är väldigt givmild, så Puua var jätte mätt av att ha blivit matad av Vanessa.
Skulle det inte vara tvärtom??


Grabbarna Gonzalez får vänta ett tag till innan dem får sina självklara platser vid kalas bordet.
Fast Danilo fick faktiskt smaka pytte lite tårtgrädde av sin moster Karo

Andres, Stefu & Jonathan

Enkeli & Puua (voi vaikka kutsua niitä "Paita ja Perse") Hahaha....
Brudarna tar en rundtur med moppen

Efter kalaset var det dags för en kort tjejstund. Danilo & Jonathan följde med pappa hem, och det var meningen att båda tjejerna skulle följa med mig, Karo & Anna till Karos salong, men Vanessa var jätte trött, så hon följde med sin Pappa också. Så det blev jag, Nukke, Karo & Anna som tog Karos nya bil och åkte till Farsta till
salong U-ZONE för att fixa till oss lite.. Resten av personalen hade gått hem för dagen, så vi fick hela salongen för oss själva, och lyxade till det!

Medans Karo färgade mina fransar och bryn så leket Nicole i deras barnhörna.
Perfekt att lämna sina barn där när man går på behandling!

Jag får mycket kommentarer om mina fransar nu, folk frågar om jag har lösögonfrnsar, men det har jag inte. Som jag skrev för ett tag sen, så började jag med "NeuLash" som man applicerar som eye-liner när man går och lägger sig och på det sätter blir fransarna längre och starkare, och jag lovar att det verkligen funkar! Andres tycker att jag ser ut som en kossa med mina ögonfransar, eller att jag har mina egna "vindrute torkare", men jag tycker att det är fint med långa fransar....
Om ni också vill ha långa EGNA fransar, så kika in på U-Zone och köp en!

Efter att jag var klar ville Nicole också bli fixad, så hon fick lite massage!

 
Det är väldigt tröttande att gå på kalas och skönhetssalonger hit och dit, så en liten tupplur är alltid bra!
Innan vi åkte hem gick vi till Maxi för att Karo & Anna skulle handla lite för att grilla hos Mummu & Puua.
Och sen hem och iväg dit igen! Vi bestämde oss för att hämta dit pizza istället :)
Men tjejrna tuggade på varsin revbensspjäl på väg dit redan... Lite rese "godis" går ju alltid ner!

Bad hos Mummu & Puua innan maten är klar...

MM, pizza!

Och sen in och bada igen!

Mitt hjärta

Efter maten och badandet var det dags för Puua att gå till kiosken igen.
Pua med alla barnbarn + bonusbarnbarn.
Men denna gång skulle han ha stenkoll på dom, pli ska det vara!

Alla stod i led, från den minsta till den största. Och så skulle alla gå i led. Bessa var i Puuas famn, eftersom hon inte kan gå ännu, sen Nicole, Dewin, Sebastian, Filip, Emma, Felicia, och Linus.
Och så- ETT, TVÅ, TRE, FYR... och så var det tänkt att dem skulle marchera iväg. Kanske inte så smart att låta Nicole leda hela gänget, för hon började springa hit och dit och gänget följde efter.

Men till slut gick det hur bra som helst, och ungarna älskade det!Dom kom tillbaka i samma led med sina klubbor, godisar och glass- hur nöjda som helst.

Jag undrar hur Puua ska göra nästa år när armén har växt och Jonathan & Danilo ska marchera med.....?
Gulliga Emma lär Vanessa att gå... Emma är så gullig och snäll, barnen älskar henne och hon är verkligen så himla gullig med dem, hon är helt besatt i Bessa och ska leka och ta hand om henne hela tiden. Love ya!
GULD VÄRT! 

Grabbarna ska som vanligt spela boule, och ni ser ju vem som vann igen!
Eller?


Kommentarer
Postat av: Anonym

smaka grädde?? REDAN !!!!

2010-07-13 @ 06:08:45
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback