Vem behöver träna? Vi har ju vagnen!

Hello!

Idag efter vår middagslur bestämde jag för att sätta tjejerna i dubbelvagnen och promenera till Mummu och Puua.
Vi behövde få tiden att gå lite, och så slipper man sitta inne hela dagen.
Vi brukar aldrig använda vår dubbelvagn, eftersom Nicole är duktig på att gå, och när vi går nånstans så är Andres alltid med och hjälper. Men nu var han på Solvalla, så vi gick själva- med dubbelvagnen.

Direkt när vi kom ut ångrade jag mig lite.
Varför gick vi ut? Varför tog jag dubbelvagnen?!  Och varför?
Jo- DET GICK INTE ATT KOMMA FRAM!!!
Under natten har det kommit mer snö än vad jag hade räknat med, och dom hade inte ens plogat vägarna!

Jag fick kämpa med vagnen som om jag hade varit med om värsta träningspasset! De små hjulen där fram hade sin egen vilja och gled hit och dit (men inte dit jag ville) Annars så är vagnen jätte lätt att köra, men nu... alldeles för mycket snö. Magen knep ihop sig direkt i sammandragningar. Jag ringde Mummu som mötte oss och hjälpte  till med vagnen så att jag fick vila upp mig lite...  (TACK MAMMA!)



Framme hemma hos dem gick Nukke ut till deras stora uteplats där Puua har byggt en IGLOO till barnbarnen. Men Nicole vågade ju såklart inte gå in, utan hon kastade snö utanför istället.

Puua (Min Pappa) är den berömda busaren och "Igloo byggaren"
(BARA BAJARE SÅKLART!)



Nicole =)



Kusinen Dewin kikar ut genom fönstret....



Och ut genom dörren :)




Kommentarer
Postat av: munnu

Satu,kiva herätä aamulla ja lukea ,mitä ootte touhunnu,kirjotat aina niin ihanasti että tulee tosi hyvä mieli, kun pystyn auttamaan,kun apua tarvit ,LOVE YOU.

2010-02-14 @ 10:28:41
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback