Julfest & 2:a Advent

Nu sover alla förutom Nicole sin middagslur. Lungt och tyst här hemma, för hon sitter på soffan och tittar på Tomte Tass. Den är deras nyaste favorit film, och vill helst kolla på den flera gånger om dagen. Dom brukar ropa "WIlhelmiiinaaa!", som kvinnan på barnhemmet ropar till en av flickorna. Har ni sett den filmen?

Jag har passat på att städa och fixa tvätten nu när Bessa sover, för hon brukar vilja "hjälpa till" vilket betyder att jag får vika om allt en gång till. När Bessa har vaknat så ska vi träffa taru och hennes prinsessor, så tjejerna får leka och vi får prata lite. Dom ska åka till Egypten på torsdag, jag är inte alls avis, nänä.. ;)

Häromdan köpte jag en ny almanacka, så jag måste skriva in året 2011 födelsedagar i den. Det har kommit upp några nya denna år, bla. Danilo, Jonathan och Tiina & Jarmos lille Max.

Igår var jag och tjejerna på Sebastian och Dewins julfest på deras dagis. (Dom går på finsk talande dagis)
Jag var lite fundersam över hur Nicole skulle bete sig när Jultomten kom, men det gick bra! Så länge hon satt i mitt knä förståss. Men hon vinkade till tomten, och sjöng för honom. Men sina julklappar ville hon inte hämta.
Hon gick med barnen när dem kom med "Lucia tåget" för att sjunga, och hon tyckte att det var jätte skoj. Vanessa var nyvaken och satt med Puua hela tiden. Eftersom grabbarna sov när det var dags att gå, så stannade Andres & Micael hemma. Men jag saknade dom där... speciellt när det var så många små i deras ålder i sina tomtedräkter... Men, men- nästa år då! :)

Vi mötte upp Mummu (Puua var redan hos oss) och promenerade till dagis tillsammans

Min kära Mamma och Nukke

Tomten Puua med Bessas min

Syrran Karo och Dewin (Peter försöker gömma sig- nice try...)

Puua med 2 prinsessor- Bessa & Emma

Mamus, Affaj och Patti

Jag är inte den enda paparazzin i familjen som ni ser??

Nicole satt inte med oss så mycket, hon lekte och busade runt med de andra barnen, medans Emma & Felicia hade koll på henne...

Jag med mina prinsessor och Puua :)

Snart kommer tomten!!!

Då skyndade Nicole sig till mig, och Bessa satte sig hos Puua. Hon var inte rädd alls.
Nicole och Vanessa hade visst varit jätte snälla, för dem fick 2 paket! (Tack!)
Även Mummu och Puua har uppfört sig bra, för dem fick också varsin paket. Däri låg Lycktroll som jag tipsade tomten med.. Tjejerna var nöjda med sina paket, dom sov med dom, jätte gulligt. Och så sa dom hela kvällen, "ÅHh, tomten gav mig den! Tack så mycket!"

Vår vän Tiina med sina barn Max och Nea

Bessa hittade godbitar vid Annas bord också..

Mår du bättre idag, Stefu? :)

Puua envisades med att hjälpa oss hem. Kiitos Puua! Och Nicole somnade i vagnen...

Hemma var det dags för middag och att tända andra Adventsljuset. Micael fick den äran.



Hade ni en bra andra Advent?

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Åå har ni oxå den vagnen. det visste jag inte. Nöjda?

2010-12-06 @ 14:37:51
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: erika

Har ni en ny vagn eller har jag missat något?? :-) Den ser smidig ut. Fina bilder som vanligt! kramar

2010-12-06 @ 15:42:14
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Kicki

Nja, min andra advent var kass. Var hos mamma och pappa och tillbringade natten på toa kräkandes. Blev så rädd för mammas skull att jag nu skulle smitta henne! Fick köra hem med spypåse bredvid mig men det gick bra, inga kräkningar under färden. Väl hemma så var Sami också dålig så ingen av oss kunde gå med Milo på dagisfesten. Så himla tråkigt! På kvällen fick jag hög feber och låg och frös i sängen. Usch för att vara sjuk! Men det känns lite bättre i dag, är dock hemma ett par dagar för att kunna vila lite... Så det var min andra advent :-(

2010-12-06 @ 16:36:05
Postat av: Karolina Nordling

Mysiga bilder, jag har inte hunnit med än...

2010-12-06 @ 19:34:10
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Taru

Tack för idag! Det är alltid lika kul att ses.

Och tack så jätte mycket för lånet av badbåtarna och muskeldräkterna :-) Ni e så snälla!

Stora kramar

2010-12-06 @ 20:22:37
Postat av: Hannah

vad är det för vagn? Är det iCandy?

2010-12-07 @ 11:02:41
URL: http://honeybuns.blogg.se/
Postat av: pernilla

Vad är det för barnvagn du har till flickorna?? heter den?? såg himla bra ut =)

2010-12-07 @ 12:10:10
URL: http://vardittegnajag.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback