Fredag eftermiddag/kväll- Pepparkaksbak & fredagsmyyys

I fredags eftermiddag så kom min bror "Stefu", hans fru Anna och barnen Emma & Sebastian till oss på fika. Vi beslöt oss för att baka pepparkakor och tog fram alla grejer. Dom gjorde Pippi, Lilla Gubben och Herr Nilsson, sen när det var klart åt dom upp det. Så det mesta av degen hamnade faktiskt i magen.. Konstigt att ingen fick ont?

Här bakas
(och äts) det!

Emma

Sebastian

Bessa



..... Vad ska man säga- Det började lite oskyldigt, med lite mjöl i håret.... Men snart var mjölkriget i full gång och det var mjöl ÖVERALLT! Hela mjölpåsen blev tom...
Ja, såhär såg jag ut sen...

Barnen såg likadant ut, så alla fick bada. Efter badet åkte Andres iväg för att handla lite pizza till oss- Mummu, Puua, Diego, Shabnam (eller Shabnapp som Nicole kallar henne) Micael, Pät och hennes lillebror var också på väg till oss.
Så det blev fullt hus och en massa pizza!
Kvällen fortsatte med en massa prat, spel och mys. Och Idol finalen såklart.

Vad tyckte ni om vinnaren?
Var det rätt som vann? Jag har tappat smaken för IDOL helt, tyckte inte att dem var nån bra, och det där med hela otrohets grejen mellan Jay och Minnah var bara "blääh" man gör inte så mot en människa sådär, inte efter allt hon fått stå ut med. Men Jay vann, men jag tyckte ändå att Minnah gjorde vinnarlåten bättre.

Mummu med Chiquita och Puua


Fullt hus!

Här sitter Anna och spelar "vårat" spel med mobilen. She´s in the game, och försöker slå Andres regerande rekord... Även Diego, Shabnam och Sebastian är med och tävlar, men än så länge går det inge bra för oss andra, Andres håller rekordet med järnhand. Han hälsar att han kräver bildbevis om någon säger sig ha tagit rekordet...
Kom igen allihopa, ta hand rekord så han inte ska vara så kaxig!


Jag gick och la mig vid 1-på natten och då satt bara Andres, Puua och Stefu kvar. Mummu smet som vanligt.. När Jonah väckte mig vid 2.45, så gick jag upp, dom hade gått hem precis 5 min innan.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Jag som tyckte många var bra men ändå fastnade jag inte eller så är det att jag inte har tid :)

2010-12-13 @ 05:37:05
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: erica

Va mysigt ni har det! Är det ett tv spel ni köpt? ;-) åå va spännande.. kramar

2010-12-13 @ 15:43:34
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback