4 dagar kvar!

Pust. Nu har jag suttit och slagit in en massa paket och är helt slut!
Idag gick jag och mamma- bara vi två, och handlade de sista klapparna. Plånboken sa åt mig att börja gå hemåt.
Så nu är allting klart- Skönt!
Barnen blir säkert jätte lyckliga över sina julklappar på fredag!
När jag och Mummu var borta så gjorde Pappa Andres och tjejerna iordning pepparkakshuset. Bessa åt glasyr, och Nicole åt godiset. Och när jag kom hem fick jag se det fina underverket- Fullt med all slags godis överallt och en liten baby docka sitter fast på skorstenet Alltså är det precis så som det ska se ut när barnen har fått hjälpa till!

Glasyr är gott!

Såhär fin blev deras första pepparkakshus! Vad tycks?? (inte heeelt klar)
Solstrålarna på sina platser i väntan på kvällsgröten. Dessa 2 tomtar som står framför dem är Tomtar från deras allra första jul i världen. Ja, vi har en slags tradition att man får en alldeles egen tomte på sitt första jul- ever. Nicole fick sin år 2008, och Vanessa förra året 2009, och alla dom står framme nånstans i huset. Cute!By the way- imorn ska dessa grabbar till Huddinge, Neo avdelning för en update.
Tjejerna gömde sig " i skogen" igen...

Man hinner alltid busa lite mellan varven...

Denne lille pojk lärde sig att sitta helt utan stöd i sin barnstol! WAY TO GO!
Jonathan dröjer nog en liten stund till, han sitter så bra med sin kudde mjukt bakom sig

Och eftersom vi glömde tända den 4:e och SISTA adventsljuset för i år igår, så gjorde vi det ikväll, när vi hade en sen kvällsmiddag. Denna gång var det Nicole som fick tända två & Vanessa två

Denna lilla isbjörn flyttade hem till oss ikväll, och fick genast namnet "Tass."

Nu kallar sängen! God Natt allihopa! Och var riktigt snälla, för Tomten kommer snart.....


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Vilken toppen dag! jag slog oxå in julklapparna men ndet saknas ännu några. Ska iväg på Torsdag när jag ska till mvc i skärholmen.

2010-12-21 @ 07:44:04
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Busungar.. haha Jättesöta bilder pusu beso

2010-12-21 @ 07:58:29
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: erica

Vilket fint pepparkakshus :-). Det ser verkligen jätte mysigt ut hemma hos er! Här ska vi pynta lite mera nu i dagarna, torsdag kväll klär vi granen, så att barnen får se den på julaftons morgon :-). Vi har fått så mycket snö, mycket att skotta. Igår kväll kom vi inte in förrän halv tolv på natten, hade skottat i 1 timma var då ungefär. Drack lite varm choklad och åt limpmackor mitt i natten, mysigt! Lite trött idag dock. Hur är det med huvudvärken? har du fått någon massage ännu av din älskling? Tror det kan hjälpa mycket faktiskt! Kramar

2010-12-21 @ 11:38:34
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback