Just hanging around... :)

Hello!
Ännu en dag är förbi!
Vi har försökt få Vanessa att gå, ibland har hon bara velat sätta sig på rumpan, men senare har hon gått lite också! Ibland verkar hon vara lite förvånad själv att hon står helt själv, då sätter hon sig försiktigt på rumpan igen. Tänk vad skönt det blir sen när hon går hela tiden? Det kommer ju att underlätta för mig också enormt, som inte har någon vagn som tar 3 barn!
Hon har blivit mammig nu. Ropar "Mamma!" hela tiden... stackaren..Nicole har blivit jätte duktig på allt (hon har alltid varit det, men lite bättre) Hon är inte alls lika gnällig längre, så det är skönt att den fasen är över! Nu vet hon att hon får gå ner till sitt rum annars, och då säger hon snabbt "Nej, jag är snäll!" Hihihi..... Ocg grabbarna bara ler hela tiden. Eller, nästan hela tiden. Än så länge är dem väldigt snälla, och förra natten var den bästa jag upplevt sen de föddes. Båda sov rätt så bra, absolut inget att klaga över. Jonathan brukar vakna vid halv sex, och då får han komma och lägga sig i vår säng och om han är alldeles för pigg så sätter jag på TV:n en stund, för det är ingen idé att försöka sova själv när han är vaken, det blir inget av det. En morgon när han låg bredvid mig/oss så försökte jag sova medans han fortfarande var vaken, sen när jag tittade upp igen, så låg han jätte nära mitt ansikte och tittade på mig och log jätte mycket! Sååå go!  Hur kan man vara arg då? Då låg vi där och tittade på TV, och efter nån timme somnade han, och just när jag höll på att somna så vaknade en pigg liten Danilo och också ville mysa i vår säng. Han skrattade HÖGT och säger "Aguuu" och är hur charmig som helst. Först kände jag lite panik, för jag visste att tjejerna också skulle vakna snart, men Andres var gullig som gick upp med grabbarna vid 8-tiden, så jag fick sova vidare en stund till. (Tack hjärtat!)

Vi åt jätte god middag här hemma idag, och efter det kom min syster och hennes pojkvän och besökte oss.
Dem busade med alla barnen, och sen åt vi popcorn, cola och vattenmelon. All popcorn hamnade på golvet när Vanessa fick tag på den.... Ibland kan man inte göra något annat än att skratta?

"Tjockisen", eller "Helan" (efter Helan & Halvan) (ett kärt barn har många namn) fick lov att smaka lite vattenmelon av sin moster, och han verkade gilla det så som han smaskade. Brorsan sov, och det var nog lika bra, för han är lite känsligare i magen.

När dem hade gått så var det baddags. Det tar lite tid att bada alla barnen, men till slut kommer dem i sängs ändå ;) Idag fick pojkarna smaka på banangröt för första gången i sina liv, och dom älskade den! Nu ligger dem här på baby-sittern och smaskar på sina nappar, och tjejerna sover i sitt rum...
Så fort Andres har badat klart ska vi titta på film och ta fram ost och kex.


Kommentarer
Postat av: Linda

heyyy

tycker du verkar ha stenkoll på rutiner och allt sånt! herregud, jag har ett barn och ingen dag är den andra lik, hii

Du är verkligen en stark förebild för mig!!



rock on supermum!!!

2010-08-04 @ 23:15:55
Postat av: Erica

Håller med ... vi har inga rutiner alls :-) önskar att jag fick i säng Alva i vettig tid, men det blir oftast när jag själv går och sover, vid 23. Hon sover rätt länge på dagrna. Ska försöka få in rutiner nu när hösten kommer. Skulle vara skönt att få umgås med min man helt själv någon gång :-). kramar

2010-08-05 @ 21:19:35
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Haha... stackaren måste ju få äta...

2010-08-06 @ 11:53:38
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback