Idag, Torsdag

Idag när jag kom ut från badet så var Felicia hemma hos oss. Hon var hemma från skolan och Pua hade lämnat henne hos oss ett tag, så hon fick följa med oss till Handen då.
Jag köpte kläder till pojkarna, byxor, bodys... allt i storlek 68 så att dom kan ha dem ett bra tag till. Förhoppningsvis. Sen kom Puua och mötte oss i Handen och sen promenerade vi hem. Han var tvungen att bära Bessa hela vägen, för hon vägrade släppa taget om honom...

När vi kom hem hade Andres gjort god mat åt oss (som vanligt) Ibland tror jag att vi har små grisar vid matbordet.
Nicole äter själv, och självklart tappar hon mat, och Bessa provar också att äta själv ibland, men sen när Nukke har ätiti klart så sätter hon sig under Bessas stol och börjar äta hennes mat från golvet. Why??  Kanske smakar det bättre så? Hahaha... När vi hade vilat hela gänget så var Micael och Pät hos oss.
Jag poppade lite popcorn, eftersom t om Bessa frågar efter det nu. Hon går till skåpet och tar fram popcorn skålarna som dem fick i present av Linda & Melli och säger "KOKKO!" Vem kan motstå det?
Godispåsen kom fram också, och såklart var tjejerna där och gottade åt sig, Bessa hade hela munnen fullt med godis, hon såg ut som en liten hamster. Hon var nog rädd att vi skulle ta bort påsen innan hon hann äta klart...
Och Micael lärde Nicole några nya ord igen... Men vad det var tänker jag inte nämna här, men sen när har han lärt dem säga GULLIGA nya ord? Never. Vill du avslöja vad du lärde henne idag, Micke?
 Såklart gick hon runt och sa det hela tiden, eftersom det var förbjudet, men alla skrattade ändå åt henne, så det var ännu roligare, tyckte hon.

Bessa Enkeli & Pät

Micael, Nicole, Vanessa & Jonathan


Popcorn pussar tycker Bessa om!

Nu har Andres åkt för att skjutsa hem dem, alla fyra barnen ligger i sina sängar, men jag hör fortfarande Nicole ropa på mig lite då och då... Och det var EN TIMME sen jag la henne.  

Prinsessorna bakar sandkakor


"Kiiiikkkaaaaa"

Vanessa testar ståbrädan. Den funkar hur bra som helst! 
Nu är det lite enklare att gå ut med alla 4 själv.

Nicole har hittat en rolig vattenpöl...

Gooos grabbarna


Jag var precis inne och läste en av mina absolut bästa kompisars- Lindas blogg.
(Hon har lösenords skyddat blogg, så jag kan inte ge ut adressen)
Va du är gullig Sweetie! Blev helt tårögd av att läsa det du skrivit. Du är verkligen en sann vän! Finns alltid här för dig! Pusu besoo!

Huh, känner mig helt slut i hela kroppen. Som om jag har legat under en lastbil, för det värker precis överallt... vet inte om det är "spännings ont" eller vad det är...?

Nu har jag beställd bio-biljetter till imorgon! Vi ska se på Toy Story 3 med tjejerna ... Vi alla tyker om dom filmerna, så det ska bli jätte kul! Får se hur det går med Bessa där bara... det är hennes första bio-besök ju! Men det gäller att ha med sig godis, popcorn och allt annat för att underhålla henne! Heheh...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Alla gör som dom vill men jag skulle inte ge min 1-åring godis....

2010-08-27 @ 10:17:03
Postat av: Anna med 4 prematurer.

Vad dina sessor är fina!!! =)



Veronica: Popcorn är inte godis, det är majs! :D

2010-08-27 @ 19:09:35
Postat av: sofie Laura & Leo & alvin!!

JAAA satu verkligen kul att han fått en ny lever det betyder så mycket för oss!!



Vet du sist jag låg p Neo med alvin såg jag din lapp kva hängandes att man kunde följa din blogg hihihi

Jag sa till de andra att de en skit fin blogg och en super gullig tjej med fina 4 barn =)

2010-08-27 @ 19:59:25
URL: http://kidsensmamma.blogspot.com
Postat av: Veronica

Jag vet att popcorn inte är godis... Syftade på detta som står skrivet ovan:



"Godispåsen kom fram också, och såklart var tjejerna där och gottade åt sig, Bessa hade hela munnen fullt med godis, hon såg ut som en liten hamster. Hon var nog rädd att vi skulle ta bort påsen innan hon hann äta klart..."



Men som sagt, alla gör som man själv vill...

2010-08-28 @ 08:40:23
Postat av: Anonym

Ja men jag sten diggar din blogg=) DEN e så fin och rolig.

Och inte undra på du har ju så charmiga barn !!!

Ja Laura kan verkligen kläcka ur sig saker hahahahah



Satu vart köpte du dina aik tröjor TILL TVILLINGARNA STEN DIGGAR DOM =)

2010-08-28 @ 15:06:33
Postat av: Linda

finns alltid här för dig också gumman, det vet du!!!



Vi MÅSTE ses snart!!

Om 2 veckor börjar jag ju jobba!!!

åNGEST!!!!!!

2010-08-28 @ 18:42:17
Postat av: Anna med 4 prematurer.

Veronica: Håller med dig på så vis att man inte bör ge barn godis då man startar ett sug efter det. Men å andra sidan kan man ju lära sina barn måtta oxå ;)

2010-08-29 @ 16:38:24
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback