Stora utmaningar i Vanessas liv

Just nu händer det en massa nytt i Vanessas liv- Hon lär sig gå allt mer, och så försöker hon prata!
Hon babblar på som bara dem, men inga riktiga ord så att man kan förstå vad hon säger.
Visst säger hon flera ord, men ibland har hon så bråttom att det bara blir babbel. Puua påstår att han vet vad hon säger, men icke.
Det är svåra utmaningar som hon har tagit sig an, men även hon ska klara av dem.
Jag längtar tills hon kan prata mera, för hon verkar ha en massa att berätta!
Hon är jätte duktig, min lilla ängel! Även hon har hett temperament.... (som hon ärvt av sin pappa )

Det är en härlig känsla att se sin lilla flicka börja ta sina första steg. Blir nästan tårögd...  För visst är det stort! Och hur hon pratar låter också så gulligt att man vill äta upp henne! "Oiiii, titta!", säger hon hela tiden med sin gulliga lilla röst.

Och Nicole... Vår "stora" tjej.... Hon har verkligen vuxit denna sommar, på hennes sätt att vara. Hon pratar nästan som en vuxen, och har blivit mycker mera självständig på något vis. Alltid lika omtänksam mot sina småsyskon.
Allt som hon får, ska hon ta en likadan till Vanessa också. På morgonen är Bessa den första hon frågar efter. Sen kommer hon alltid och pussar och kramar sina bröder... Jätte fint att se. Våran lilla docka!

Grabbarna Danilo & Jonathan gör också framsteg för varje dag som går.
Dem är med, mer och mer med blicken, tittar runt, försöker ta tag i saker, "pratar" och ler hela tiden.
Dom är jätte snälla, gråter bara när dom är hungriga, eller bara vill vara i famnen. I famnen är dem alltid lika nöjda.
Man smälter av deras charmiga leende! Dom äter puré på dagen, och gröt på kvällen, och så sover dom bättre och bättre på nätterna. Skönt!
 
Snart sover dem hela nätterna (förhoppningsvis)...

Livet som Mamma & Fru är det BÄSTA jag vet, jag älskar mitt liv och skulle inter vilja byta det mot något i hela världen! Andres & barnen- JAG ÄLSAR ER!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

De e verkligen sååååå fina! Alla 4;)

2010-08-11 @ 23:16:04
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback