Ingen ketchup här inte!

Jag ligger lite efter, men här kommer bilderna från fredags, när Andres tyckte att vi skulle fira Puas födelsedag igen. Min syster Karolina och Danilo (han har fått Dewins gamla Bajen keps!)

Och så var det det där med ketchup kriget.... Vi grillade ju hos Mummu & Pua, och eftersom Nicole inte tycker om bakad potatis, som Pua (försökte) göra, så kokade jag pasta till dem istället... när jag sen skulle hämta ketchup från grillen så sa Andres att dom inte behöver äta ketchup, men jag tyckte att dom kunde få, så jag försökte smyga mig förbi honom. Men jag misslyckades... Där började ketchup kriget. Pua & Andres kastade ketchup flaskan mellan varandra medans jag och de större barnen försökte fånga den... värsta rugby träningen med hårda tacklingar och kast! Allt för att få lite ketchup på pastan! Andres tycker inte att man ska lära tjejerna att äta ketchup, för den förstör bara smaken, men jag håller inte alls med...
Till slut lyckades Felicia fånga flaskan, så tjejerna fick lite ketchup på sina tallrikar.
VAD TYCKER NI OM KETCHUP?? -Förstör den smaken, eller är det bara gott?
Förresten- den här kolbiten som egentligen ska föreställa Puas bakade potatis, grillades liiiite för länge, don´t you think?? Behöver jag säga att alla blev utan??

Jag måste ha varit lite förvirrad när vi gick hemåt, för när vi nästan var hemma upptäckte jag att jag hade på mig min Mammas morogontofflor!!!!
Varmt och skönt var det iaf!

Kommentarer
Postat av: Linda

håller faktiskt med din man om att det förstör smaken...jag äter det för att det är gott, blir ju lite sötare...

jag har ketchup till nästan allt...tänkte säga att det är en typiskt svenssongrej men sp kom jag ju på att du är en söt lite finska, ihihihihii



hursomhelst, ketchup är gott!!!

2010-08-08 @ 23:18:26
Postat av: Linda

tycker inte om kepsen bythe way....big no no!!!



:)

2010-08-08 @ 23:19:53
Postat av: Erica

Hihi.. söta du som har sånna mysiga tofflor på dig :-). Jag älskar ketchup! Alva gillar inte.. ännu.. men jag har det till allt. Yannick blir så arg på mig eftersom han tycker det förstör smaken???!! konstigt.. det förstärker ju!! :-D håller med dig! Alva gillar inte heller potatis.. jag försöker få Tor att gillar det nu iallafall.. kanske gjorde jag fel vid smakisar med henne. Kram kram

2010-08-08 @ 23:24:21
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Tanna

Gott med ketchup till korv eller köttfärssås, annars skippar jag gärna det. Men förstår att barn gillar det !

Kram Tanna

2010-08-09 @ 09:45:22
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Anna Köhler

hihi ketchup ska man ju ha till pasta..

har vi inget att göra sås på så måste jag ha ketchup

2010-08-09 @ 19:52:31
URL: http://www.kohlerfamiljen,blogg.se
Postat av: angelica

Vi har försökt så länge som det går att Saga inte ska ha det i maten. Men idag åt vi blomkåls gratäng som inte var uppskattat. Men med lite ketchup på så smakade hon på maten iallafall. Eller sög bara bort ketchupen.. haha!

2010-08-09 @ 20:26:35
URL: http://oktobersaga.blogg.se/
Postat av: mamus

KETCHUP SKA DOM INTE HA äCKLIGT OCH BARA SOCKER HÅLLER MED DIG ANDRES SLÄNG SKITEN HEJA aattuu FRÅN MAMUS

2010-08-10 @ 13:52:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback