FULL RULLE!

Både idag och igår har vi haft full rulle här hemma. Inga lugna stunder här inte...
Eftersom vi stannade inne hela dagen i Söndags, så bestämde vi att vi skulle ut på förmiddagen igår istället. Andres gick iväg och tränade och jag packade med mig hinkar och spadar och andra leksaker, och så gick vi ut. Nicole ville ha på sig sina gummistövlar som vanligt, om hon själv fick bestämma skulle hon gå med gummistövlar hela tiden. Men nu passade det bra eftersom marken var fortfarande lite blöt efter nattens regn.

Utanför vår port finns en vattenpöl, och den var vi ju tvugna att stanna vid ett bra tag...

Och såklart ville Bessa också komma och ta sig en titt på vad det var som var så roligt med pölen, så hon ville och lägga lite vatten i sin hink. Som tur är hamnade hon inte i pölen själv, ens med skorna. Vi måste hitta fina gummistövlar åt henne med!

Sen fick jag äntligen dem med mig från pölen och till sandlådan och gungorna.
Dom var så söta när de gick med varsin hink och spade...

Helt plötsligt började regnet ösa ner! Flickorna njöt av det och tyckte att det var jätte kul att bli helt blöta. Speciellt roligt hade dom åt alla som sprang in för sina liv över "några" droppar vatten...Dom fixade lite geggamoja och så plaskade dem och bakade de lite kakor där i regnet.

Den berömda "Bessa blicken"...

Eftersom jag inte orkade med att ta bort ena hjulet från vagnen (Emmaljungan) för att få plats med den i hissen, så tog jag Nicole & Vanessas vagn till grabbarna. Dom satt där hur bra som helst! Jag börjar undra lite hur dem ska få plats i Emmaljungan när vinter overollerna ska på? Hmm...
Mysigt va?

Jag fotade genom suflettens "takfönster" eller vad det nu heter, hahaha Det var så roligt hur dom följde vattendropparna som landade på den med hård smäll och sedan glida av...

Nu var det nästan lunchdags och vi ska hem och laga mat och vila. Men först stannade vi såklart vid pölen igen. Man kan inte undkomma pölen när man ska hem till vår port... Och så klart var dom där och skulle hoppa och plaska. Den här gången ville Bessa också hoppa lite, och jag tänkte att det gör inget om hon hoppar i med sina skor, vi är ändå hemma inom 2 min, så då åker dom av, låt lill-flickan ha lite kul! Det var ju inte direkt så att dom var sådär jätte rena och torra hursomhelst...

Vi kom hem, slängde alla kläder i tvättkorgen och så lagade jag snabbmakaroner med köttbullar samtidigt som jag matade grabbarna med en ny "Broccoli med ris" smak som dom verkade uppskatta. Jag tänkte att nu när Andres inte är hemma, så ska jag lägga lite ketchup på tjejernas mat. (Han gillar inte att man ska ha ketchup till maten) Gissa om dom tyckte om det? Jag som trodde att jag kokade för mycket makaroner, men dem åt TRE tallrikar med mat, BARA för att det fanns ketchup på! Dom var ju helt tokiga i det, jag la ketchup på maten, sen åt dom upp det och bad om "MERA SEGUPPI!", och så höll vi på, tills dem hade ätit hela 3 tallrikar... I´m impressed!
Sen la jag alla barnen, för Andres och jag skulle till IKEA medans Mummu & Puua kom hem till oss för att passa barnen. (Jag ringde Puua för jag vågade inte ringa Mummu, hihihi) Klockan sex skulle vi vara hos Diego & Shabnam för dem hade bjudit oss på middag, så vi hade lite bråttom. När Andres kom hem så kom Mummu & Puua, och såklart ropade "Tilipitappi töö" genom brevlådan som han alltid gör, och såklart hörde Nicole honom och studsade upp från sängen hur pigg och glad som helst. Hon slapp sova middag.Vi åkte till IKEA för att vi skulle köpa en stor flickas säng till Vanessa. Danilo skulle få hennes spjälsäng, för nu var det dags att dom skulle få egna sängar, små grabbarna.. Det gick INTE ALLS att dom sover i samma säng, inte ens skavfötters, för Jonathan är som en virvelvind och sover inte med huvudet på kudden, utan han vaknade lite huller om buller, såklart krockar dom med varandra, så den ena sparkar den andra, och vips så ligger båda vakna på nätterna. *Pust*
Vi köpte en likadan madrass till Vanessa som Nicole har, och så köpte vi en massa värmeljus som ska räcka hela hösten. Jag älskar värmeljus, det ger sån ro och mysig känsla. Och så köpte vi en ny matta till vårt vardagsrum.
Men vi hann inte fixa allt iordning, för vi hade jätte bråttom till Diego och Shabnam. Vi lämnade dem bara vid ytterdörren, Mummu hade gjort iorning barnen och så åkte vi. Alla 4 somnade i bilen på väg till Solna.

Pappa med Jonathan framme hos Diego & Shabnam...
Nicole & Vanessa busade med deras hund, Chiquita...

Shabnan, Diego, Micael & hans tjej Pät (Patricia)

Jag & Bessa Enkeli

Vi bjöds på JÄTTE god mat och trevligt sällskap, efter maten gjorde Diego en jätte god efterrätt med glass, maränger, banan och chokladsås! Mmmms, va gott!

Shabnan & Jonathan

Såhär trevligt sällskap var Danilo under hela vistelsen....

Jag tog tillfället i akt och tog en (OK, flera) bild på Andres med sina 6 av 7 barn (Patricia saknas)
Vanessa, Diego, Danilo, Andres, Jonathan, Micael & Nicole
Värsta Gonzalez klanen?

Jonathan är nyfiken på tips från sin bror om MMA...

Klockan var sent när vi kom hem så vi hann inte fixa sängarna, så jag passade på att ta lite kort på grabbarna sista gången i en gemensam säng...
Danilo var Bajare igår natt...

Jonathan

Och tillsammans för sista natten i samma säng.

Vanessas sista natt i en bebissäng!

Husets storasyster Nicole sover så sött..

Mitt på natten väcktes jag av skratt, så jag steg upp och kollade, och såg detta....

Båda grabbarna är klarvakna och stirrar på djuren ovanför sina huvuden. Vem har väckt vem?!
(Observera att Jonathan inte ligger där han ska....)

Och allt detta var alltså från igår- Måndag. Jag tänkte skriva om idag också, men jag hinner inte, så det får bli imorgon. Nu sover alltså tjejerna i varsin "storflickas" säng för första natten (för Bessa), vi får se hur det går... Och pojkarna har sina egna sängar redo för dem i natten, men dem vill sitta uppe och gosa med oss ett tag till....
Undrar hur natten går? Wish us luck!
CHAO!

Kommentarer
Postat av: Pät (Patricia)

Saknar alla fyra barnen redan!! Er med såklart:) puss ha det bäst vi ses snart ingen puss

2010-09-01 @ 01:57:30
Postat av: Erica

Vilka mysiga täcken/filtar pojkarna har. Vart har du köpt dom? Vad sover tjejerna iför sängar. en sak som är tråkig när man bor så när norrut är att det inte finns ikea så nära.. vi som handlar allt där ;-). Det är 30 mil åt båda håll.. antingen till sundsvall eller ännu mer norrut till happaranda. Ni har det så mysigt gumman! Kramar!

2010-09-01 @ 08:34:23
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Tanna

Man blir alltid lika glad när man läser dina inlägg. Mysigt ni verkar ha det varje dag !

kram

2010-09-01 @ 17:44:06
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Vilka härliga bilder, verkade vara en fullspäckat dag.så söta när de ligger skavfötters...;) pusu beso

2010-09-02 @ 08:30:18
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback