Vikt och längd idag



Då var ännu en regnig och mulen dag kommen. Tur att man slipper gå ut! Fast lite friskt luft kunde ju inte skada heller... Har varit inne sen onsdags. Idag kanske man kunde ta sig ut lite då, när flickorna kommer.

Natten har gått bra, Jonathan har sin CPAP i den lägsta, så läkarna tror att han slipper den snart!
SKÖNT!

Nu har jag precis matat de små liven, båda har jag fått hålla och gosa med.
Nu vågar man ju röra dem mer, utan att tro att dom går så lätt sönder- fast dom är verkligen PYTTESMÅ!

Idag var det dags för naken vägning, och som ni vet så brukar barn gå ner  till 10 % av sin födelsevikt, innan kurvan ändras uppåt och dem börjar gå UPP i vikt istället.

Danilo väger lite över 1342 idag (ca. 1500g när han föddes) och är 42.5 cm "lång"
Jonathan väger 1100g
(nästan 1300g när han föddes) och är 40 cm "lång"
Men båda vägde mindre igår, så det börjar gå uppåt- sakta men säkert!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Oh va pyttesmå!

2010-04-11 @ 12:05:38
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: munnu

Va glad jag blev idag, när jag fick träffa dig Satu ,ärligt, du ser så bigg ut,och alltid så glad ,o trevlig,o go,man kan inte göra nått annat, en, att, älska dig mer,varje dag som går. Jag såg också,hur mycket Andres älskar dig, och tar hand om Nicole o Bessan,när du år på skh.Satu, tiden går fort,snart är ni hemma.älskar dig, rakastan,,, :))))

2010-04-11 @ 19:03:51
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback