Myyyyysigt!

Imorse frågade en av sköterskorna om jag inte ville gå ut, eller hitta på något med min familj idag. Hon ville ta hand om pojkarna, eftersom dem hade för mycket personal (vilket dem inte brukar ha annars) och då har hon inte mycket att göra.
Jag tackade och ringde Andres. Vi slår till!
Jag mötte honom och våra sovande prinsessor i parkeringen och så åkte vi till Babyland, och köpte Dr.Browns nappflaskor till pojkarna, sen vidare till Skärholmen och gick runt, åt lunch och hade super mysigt.

Vanessa & jag fick nya skor!(Nukke fick rosa converse för några veckor sen)

Vanessas skor:

She´s got "the look"

Nukke ville bara dansa på bänken till "La Bomba" och hon "sjunger" SEXY MAMI !
rakt ut i affären... Hahaha...



Igår kom Andres med 2 nya bilbarnstolar och två filtar till pojkarna. Nu står bilbarnstolarna här bredvid och väntar på att få bära med sig pojkarna hem. SNAAART SÅ!


När vi kom tillbaka till sjukhuset kom Abuelo och Abuela hit och hälsade på gossarna.

Bessa testar hur bra de nya skorna egentligen är....

Andres och flickorna gick samtidigt med Abuelo & Abuela. Nukke förstod inte riktigt att jag gick in, för hon trodde att jag skulle komma tillbaka. Så hon gick med utan problem, och efter ett tag hade hon börjat fråga efter mig.
Men det gick fort över sen.
Jag gick in med pojkarna, för båda hade vaknat och letade efter nappflaskan. Det var bara att ge dem mat, fast dem "egentligen" skulle äta om 40 minuter...

Dom är jätte jätte duktiga på att dricka ur flaskan! Men dom orkar ju inte suga i sig allting, så då ger jag bara resten med sonden. Jag brukar lägga dem på min kudde och ge dom flaskan samtidigt. Blir lite bökigt när nån av dem spottar ut lite, för då får båda "mat paus" medans jag torkar den ena :)
Sen somnar dom alltid mitt i målet...


Förresten! Idag när jag hämtade pojkarna så såg jag att Danilo hade dragit av sig sin sond.
När han hade nappat färdigt så kom dom in och satte in en ny... Han vill ju inte ha den. Men han måste lära sig att dricka riktigt ordentligt från flaskan innan han blir av med den! Vilket lär ta tid, så vi får åka hem "sen" med sonden.

Busungen Danilo utan sin sond


ANDRES, NUKKE & BESSA:
Tack för en underbar dag, det gav mig så mycket styrka att orka vara här.
Jag ser fram emot att få vara mer er varje dag igen! Älskar er!
Speciellt tack till Andres som alltid är så omtänksam. Tack för allt!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Riktigt söta små killar o vad mycket hår dom har!!! Längtar o få träffa er alla sen.

Jag har drömt på nätterna nu ett par gånger att jag kommit till sjukhuset och hälsat på er... det är nog för jag läser din blogg varje dag.

David fick sin nya mjölkfria maten igår o han accepterade den bara med socker men nu dricker han den utan problem.

Astman är läskig, han andas tungt o piper ibland när han andas sen får han hemska host attacker så man får plocka upp honom o hjälpa honom hosta hoppas den bara var en symtom till allergin att den försvinner. Han ska på kontroll varje 6mån efter att vi varit i sjukhus o har fått träffa läkare som ska ta en titt på honom o vi får prata med en dietist o ställa alla våra frågor som vi har.

2010-04-23 @ 21:08:49
URL: http://heippi.blogg.se/
Postat av: ☆ ☆ ☆Emma☆ ☆ ☆

Var mycket att läsa men jag älska din blogg :)



ja mår fint :) krassliga barn bara :(



Va fina skor & barnstolar !



fina barn du har ! lycka!

2010-04-24 @ 00:06:34
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback