"Mamma snack" =)

Nu har jag varit på sjukhuset i 2 veckor och 1 dag. Sitter just nu och väntar på att läkarna ska ronda så att jag vet vad som kommer att hända, om och när vi får åka hem.

Jag tänkte på denna mamma kropp. Ska bli skönt att börja jobba på att få tillbaka sin kropp igen.
Jag har ju varit gravid "non-stop" i nästan 2 år nu...
Längtar tills solen kikar fram och sommaren kommer så att man kan vara ute i solen och bli lite brun.
Jag hatar att vara blek...
Magen har försvunnit, men behöver formas om lite  När vi kommer hem blir det en massa promenader!
Ska bli sååå skönt att slippa alla dessa mjukis byxor och mamma byxor och ta på sig ett par jeans, jag har ju nästan levt med mina mammabyxor och mjukisar i två år.
Jag har ju redan kommit i mina jeans , men min garderob skulle nog behövas förnyas lite den också :)

Häromdagen när jag åkte hem, så frgade Andres mitt hår. Aaaaw, aint that sweet! Min alldeles egna frisör!
(Tak hjärtat!) Kändes inte sådär jätte fräcsht att gå omkring med värsta utväxten...
(Annars brukar Andres syster Ela alltid färga mitt hår)

Jag ammar inte pojkarna, men mjölken har kommit igång..
(inte för att det ändå hade räckt för pojkarna- Been there, done that- doesnt work)
Nu är det mycket bättre, men första dagar gjorde det jätte ont! Nu håller mjölken på och sinar, det gör bara ont i dem när pojkarna gråter! Lite konstigt, men så är det

Det bästa med allt är allt jag har slutat blöda! Wohooo!
Mitt älskade badkar- HERE i COME!!! (Jag badar alltid 2 gånger per dag med flickorna)
Ett långt varmt bad ser jag verkligen fram emot när jag kommer hem....


Ååhhh, när kommer läkarna med något svar???
HÅLL TUMMARNA ATT VI FÅR ÅKA HEM!

Kommentarer
Postat av: jessica

Heej!

Grattis till dina tvillingar helt underbara!

Jag hittade din blogg när jag googlade om tvillingar,jag är oxå gravid med tvillingar i vecka 23 men livrädd att dom ska födas förtidigt

då jag haft blödningar sen vecka 12.

Så skönt att se att det kan gå bra och att man kan ha så mycket styrka som du har fastän dom kommer tidigare =)

Helt beundransvärt.

Ni verkar vara en jätte mysig familj

Lycka till

Kram

2010-04-22 @ 12:16:50
Postat av: Karolina Nordling

Förstår du hur fin du är??? Din kropp är beundranssvärt, tänk att du precis fött tvillingar! Det är många som har fött barn för flera år sen som, fortfarande klagar över sina garviditetskilon! Huden kommer att dra ihop sig, så ta det lungt!Pusu beso!

2010-04-22 @ 19:14:38
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Anonym

Hur går du såna smileys efter meningarna??



Hoppas ni får åka hem!



Va kul du får jeansen på dej , sluta blöda =)

2010-04-22 @ 19:36:38
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback