♥ Livets stora gåta ♥

Mina tankar är hela tiden hos min barndomsvän och hela hennes familj som vi känner väl och denna hemska tragiska olycka. Jag kan fortfarande inte förstå att det är sant. Smiley
Jag skulle ha träffat hennes lillasyster och barn för en playdate idag, önskar bara att jag kunde krama om henne och ta bort lite av smärtan som hon känner. ♥
 
Här är en länk:
Så himla fint tänkt av henne, men så fel det slutade. Så himla himla fel.
 
 
Det var inte alls så länge sen vi sågs och pratade!
Hon och Kevin föddes på samma dag, hon 31 år tidigare.
Hennes son Samuel delar födelsedag med våra twins. Så orättvist och så hemskt på alla sätt och vis. Helt ofattbart.
♥ V.I.F Saija. ♥
 
Känns så konstigt att tiden bara rullar på, fast något så här tragiskt har hänt. Det känns som att tiden ska stå still.
Man blir än en gång påmind om hur skört livet är och hur allting kan förändras på ett ögonblick.
Ta hand om varandra, säg till era nära och kära hur mycket dom betyder för er, en dag kan det vara försent. ♥
 
 
 
 
På tal om något helt annat.
 
Fick ett kommentar som jag reagerade på, och undrar om det bara är jag som tänker helt annorlunda?
 
"Egentligen förstår jag att man gärna vill ha ens egna barn hemma hela sommaren men frågan är ju den för vems skull man har det? Man mår bra av att vara ifrån varandra ibland och på sommaren är det alltid mindre barn än normalt men barnen får ändå den stimulansen dom behöver. Jag förstår inte hysterin om att man ska ha barnen hemma så många veckor som möjligt? Min erfarenhet är att det tär mer än är trevligt? Kanske jag som tänker fel men vill inte att mina barn ska vara hemma tio veckor och slåss om uppmärksamhet som dom kan få på dagis och samtidigt utvecklas? Hoppas ni förstår, kram"
 
Hej!
Tack för kommentaren.
Personligen så förstår jag inte alls. Klart att det kan vara bra att vara ifrån vara lite ibland, men det är man väl resten av året? Barn behöver ha lov och vara lediga, precis som alla andra!
Det känns som ett dåligt skämt det där du skrev om uppmärksamhet... Dom får väl mer uppmärksamhet (hoppas jag) från dig är det dom får på dagis? Jag undrar bara vems barn är det egentligen, dina eller pedagogernas?
Som jag skrev- alla har rätt till lov, det är påfrestande att vara på förskolan jämt också. Och om man har möjlighet att ha barnen hemma på sommaren så är det väl bara guldvärt?
 
♥ Kärlek till er alla. Ni är viktiga. ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Ussh så hemskt.❤️❤️

Jag har oxå barnen hemma hela sommaren,varför skulle dom vara på dagis ?
Alla skolbarn är hemma o då lämnar jag inte iväg dom mindre på dagis heller.
Sen tycker jag att det är skönt att ha alla hemma,mindre stress o barnen har mer tid till att leka o vara med kompisar om dom vill.
Som du säger,barnen behöver oxå semmester :-D
Kram Camilla

2014-05-29 @ 15:05:25
URL: http://www.minstorafamilj.se
Postat av: Mallan

Håller med dig, barnen behöver faktiskt också lov. Att vara på dagis hela dagarna är ju som att vi vuxna jobbar. Ni gör helt rätt som tillbringar all tid med era barn i sommar, ni kommer få det supermysigt! ♥

2014-05-29 @ 15:10:56
URL: http://mallanolsson.devote.se
Postat av: Alexandra

Nej nej. Barn MÅSTE också få vara lediga!! Hoppas du som skrivit kommentaren låter dina barn vara lediga. O som Satu skriver hoppas jag verkligen dina barn får mer uppmärksamhet av dig än av pedagogerna på dagis. Våra barn har alltid vari lediga alla lov. Med de 2 första barnen studerade jag tills barn nr 2 var 3 år. Efter det at jag varit hemma med flera barn så då blir det naturligt att barnen är hemma.

2014-05-29 @ 15:24:18
Postat av: Karen

Beklagar sorgen! Så tragiskt!

Jag förstår inte heller kommentaren. Det är väl inte konstigt att barnen är med föräldrarna och hemma?!?!?! Snacka om att vara hjärntvättad och tro att förskolan är det bästa för barnen! Konstigt! Nu går jag inte runt och dömer de som behöver barnomsorg för att de jobbar eller är sjuka eller så, det är sjäova tänkande att förskola ersätter föräldrar som skrämmer mig.

2014-05-29 @ 15:36:12
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Eeeeh, vadå? Får barnen mer fokus på förskolan av pedagogerna än hemma med sina föräldrar (i erat fall även andra släktingar). Mina kids går på fritids lite längre än skolavslutningen. För att de vill och alla kompisar är där. Då är det tråkigt hemma när inga kompisar är lediga. Men minst 6-7 veckors sammanhängande ledighet är ett måste för barn (anser jag)

2014-05-29 @ 15:47:19
URL: http://www.natalis.se
Postat av: Sara

Men det var nog den konstigaste åsikt jag jag hört! Barn behöver också ledigt och att tro att förskolan kan ge den trygget och värme som familjen ger (hos familjer som fungerar "normalt") är så fel. Barn behöver sina föräldrar! Jag är förskollärare och jag kan säga att förskolan suger på sommaren, varför? Jo för att det främst är vikarier inne och den planerade verksamheten är nedlagd. Sjävklart har barnen som går det bra, och vissa föräldrar har inget annat val än att arbeta och ha barnen på förskolan och det är det inget fel med. Om du inte ens vill umgås med dina barn utan att bli trött på dem kanske du skylla ha tänkt till innan du skaffade dig dem. Som jag skrev så har inte alla den fina möjligheten att kunna vara hemma med sina barn under sommaren, men för dem som kan är det jäkligt illa att hellre låta kommunen uppfostra sina barn en att göra det själv. Förskolan är bra och underbar men den gör inget som föräldrarna inte kan göra själva under sommaren! Njut av ledigheten tillsammans och får ni långtråkigt så googla efter lekar/utmaningar att göra tillsammans, ni lär garanterad hitta en massa!

2014-05-29 @ 15:50:58
Postat av: Anna

Läser din blogg dagligen och tycker att man som förälder ska ha sina barn hemma på sommaren. Här där jag bor får inte barnen gå mellan 1/6-1/9 och det är ju jätte bra.

Sen den som skrev att barnen inte får samma stimulans hemma som på förskolan och att barnen får mer uppmärksamhet på förskolan än hemma tycker jag är helt ute och cyklar. För der första är det inte vi föräldrar som har ett ansvar gentemot våra barn? Vi får väl se till att ge alla barn en stimulerande vardag och de får den uppmärksamhet som de behöver. På förskolan idag slåss kanske 20-24 barn om 3 vuxnas uppmärksamhet även om de är mindre barn på sommaren.

Lika som vi vuxna behöver semester behöver även barn semester på sommaren.

Jag har mina barn hemma precis som du då jag älskar att ha dem hemma med mig.

Ha en underbar sommar

Anna

2014-05-29 @ 16:13:47
Postat av: Emmelie

Klart man ska låta barn ha lov. Sen är det klart att det krävs lite arbete att underhålla barnen hela sommaren men det ska man ju som förälder tycka är kul!
Man skaffar ju inte barn för att lämna bort dom.

2014-05-29 @ 16:31:08
URL: http://zakkis.blogg.se
Postat av: Malin

Jag arbetar som förskollärare och håller med dig, barn mår bra av ledighet. Sedan har jag aldrig förstått varför man "mår bra av att vara ifrån varandra", när föräldrarna är hemma och lediga. Mina egna barn blir hemma tio veckor i sommaren.

2014-05-29 @ 16:35:15
Postat av: Malin

Jag känner inte dig, men du verkar vara en riktigt klok och underbar mamma. Håller helt och fullt med dig ang ledighet från förskolan. Ang kommentaren ovan så har de barnen till föräldrar med den synen ofta mycket bättre på förskolan än hemma och då är det bara bra att de kan vara där. Tyvärr krävs det nog en lag på att barn har rätt att vara lediga för att alla ska få sommarlov/semester. Det finns alldeles för många som själva har semester idag och lämnar sina barn på förskolan för "stimulansens skull". Stå på dig du ang dina åsikter om barnen! Ha en härlig sommar! / Malin, förskollärare

2014-05-29 @ 16:50:32
Postat av: Anonym

Förskräckligt tråkigt med din vän!! Och måste också bara kommentera den där kommentaren du fått med att jag tycker DU har heeelt rätt. Jag fattar inte varför man skaffar barn om man inte vill umgås/ta hand om dem. Ha ha ha mer uppmärksamhet på dagis?? Ja du, där är det väl i genomsnitt 19 barn i en grupp och räkna ut resten. (jobbar sj på förskola btw) I Botkyrka har de infört regler att alla barn har rätt tills emster, bra tycker jag då det visat sig att många är lediga men lämnar sina barn hela sommaren. Helt sjukt ju!! Nä passa på att umgås med era barn. Snart är dem stora (menar inte dig nu satu då jag tycker du är helt sund i den frågan) Det är föräldrarna som är de viktigaste personerna i barnens liv. Kram

2014-05-29 @ 17:16:09
Postat av: mamma24sju

Förstår heller inte varför man inte har barnen hemma om man kan? Nu jobbar ju både mannen och jag och man har ju dessa ynka fem semesterveckor som dessutom ska räcka till stängningsdagar, lov och sådant :-( Men vi brukar pussla så att det blir ungefär sju veckor ledigt för barnen på sommaren. Det gör att vi bara får 1-2 veckor tillsammans, varav en vi reser bort. Tråkigt men det funkar....i år är jag föräldraledig så de blir hemma hela sommaren, härligt, och hela familjen får flera veckor tillsammans. Men visst, har man inga syskon och alla kompisar är bortresta/på fritids och det inte finns då mycket att göra kanske det är skönt att få träffa kompisarna på fritids....eller om föräldrarna mår dåligt och inte orkar kanske den barnfria pausen gör att man orkar vara en bra förälder resten av dagen....

2014-05-29 @ 17:32:23
Postat av: felicia - film/serier

nej vad hemskt :/

2014-05-29 @ 18:42:12
URL: http://efji.se
Postat av: Elin

Hej! Jag har läst din blogg ganska länge, men faktiskt aldrig kommenterat. Ville bara visa min syn på saken. När jag var liten (är 23 år nu) så gick jag inte på dagis, var hemma med min mamma som var dagmamma. Jag gick aldrig på fritids, då gick jag hos en dagmamma och hade 5-6 kamrater som gick med mig där. Jag fick vara ledig hela sommarlovet, från avslutning till skolstart. Jag fick vara ledig alla lov, inga undantag. Och vet du? Jag är så otroligt tacksam för att min mamma och pappa kunde ge mig det. Jag hade jättemånga vänner, var aldrig utstött på grund av det. Jag jobbar nu själv i skola och på fritids och tycker synd om de barn som är i skolan 5 dagar av 7, från 8 till halv 5 eller 5 och dessutom varenda lov är på fritids. Det är ju helt jävla underbart om man kan ge sina barn så mycket ledigt som möjligt. De missar inget i skolan när det är lov, de missar snarare tid med sin mamma och pappa som ju är mer värt (för mig i alla fall). Så. Tycker du är grym som vill ge dina barn så lång ledighet som möjligt! De kommer säkerligen vara lika tacksamma över det när de är vuxna, som jag är. Kramar!

Svar: <3 tack snälla!
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 19:26:26
Postat av: Ann-Sofie

Fy vad tragiskt! :-(. Beklagar verkligen! Kram

Svar: Tack <3
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 19:30:49
Postat av: Elisabeth

Håller fullständigt med dig! Klart att barnen ska vara hemma på sommaren. Konstigt att hon tycker att barnen får mer uppmärksamhet på dagis än hemma?! Kanske dags hon ändrar på det då tänker jag 😒

2014-05-29 @ 19:43:44
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: lejoninnan-52

Jag är 61 år, snart 62.
Jag var hemmafru i 12 år med mina tre töser.
Ingen började på förskola eller dagis förrän de var 6 och 3½ år.
De två äldsta för att det var obligatoriskt då och den yngsta för att jag började studera.
INGEN led av understimulans och det kommer inte Satu´s heller att göra.
Blir ledsen var gång grannen lämnar sin 2-åring på dagis kl.09 och själv börjar jobba 14......
varför inte ta vara på tiden ihop istället.....den är alldeles för kort....tro mig.

2014-05-29 @ 19:53:58
Postat av: J

Jag håller helt med dig Satu om att hålla barnen hemma när det är lov. Varför ska de vara på förskolan? Det är ju ändå du som valt att skaffa barn. Skaffar man barn för att någon annan ska ta hand om dem? Nej, tyvärr ser jag allt för många som inte alls vill vara med sina barn, och de barnen blir tyvärr uppfostrade och har en bättre relation med pedagogerna. De är ju de som har dem 80% av 100%.
Alla barn förtjänar en semester. Förskolan är ju också ett slags "jobb" för barnen.
Tycker det är jättebra att du Satu låter barnen ha en ordentlig ledighet! :)
Sen vill jag även skicka en stor kram till dig, beklagar verkligen sorgen!

Svar: Tack <3
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 19:56:09
Postat av: Medelmamman

Håller helt och hållet med dig! Den som skrivit den kommentaren borde till att börja med läsa det du skrev om i början av inlägget - och inse att man ska ta alla chanser man kan att få vara med de man älskar. Och sedan hoppas jag att personens barn aldrig behöver läsa dessa åsikter eller på annat sätt uppfattar det föräldrarna tydligen känner. Jag ryser!

Svar: I agree ;)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 19:59:19
URL: http://medelmamman.se
Postat av: sanne

Hej! Jag håller så mycket med dig Satu! Förstår inte hur man som förälder inte vill vara med sina barn så mycket som möjligt!? Jag har bara två barn
. Men denna terminen har det varit.mycket sjukdom eftersom minstingen precis börjat. Då har min 4åring varit hemma alla sjukdagar... Känns bara härligt att få ha honom hemma.med oss. Jag älskar att vara med mina två skatter. Jag jobbar heltid (men har bara jobbat 70%/månad.nu i vår då resten bestått av vab). Och i sommar har jag tagit extra ledigt för att få mer tid med barnen. 7 veckor... Ska bli underbart och jag kan.lova att jag kommer njuta varje minut av att vara med dom. Till dig som skriver att barnen.utvecklas mer på förskolan än hemma så tycker jag att du ska steppa upp lite som förälder och upptäcka tillsammans med dina barn.. Ta en tur till skogen till exempel och då garanterar jag dig att ditt barn utvecklas mer med dig än på förskolan!

Svar: Bra svar!
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 20:12:10
Postat av: Isabel

Beklagar det som hände din vän. Helt fruktansvärt och så onödigt att sådana här saker ska behöva hända :(

Angående frågan som hade ställts så blir jag nästan lite ledsen. Är det hit vi är på väg? Mot ett samhälle som tycker att barnen och föräldrarna behöver vara borta från varandra?

Jag tycker det är riktigt tråkigt med hysterin som blivit kring att alla ska vara på förskolan så himla mycket. Att det numera inte bara är dagis där barnen får leka utan att det nu är mer pedagogisk verksamhet. Inte för att pedagogik i sig är dåligt men jag gillar det gamla som handlade om att leka. Det är därför jag kommer låta mina barn gå på förskola när de blir äldre, för att de ska få leka med andra barn. Pedagogiken tänkte jag stå för själv. Känner ändå precis som du att det är MINA barn. Det är JAG som ska lära dem och uppfostra dem.

Och precis som alla vuxna som längtar efter semester så behöver barn också sommarlov. Ännu mer än vuxna kan jag tro. Tänk vad de utvecklas hela tiden, upptäcker, lär sig, växer.

Nä, har man möjlighet att vara hemma med sina barn under hela sommaren tycker jag gott att man kan vara det. Tänk vad mycket mysigt man kan hitta på tillsammans. Och tänk vad mycket uppmärksamhet man kan ge barnen under hela sommaren :)

2014-05-29 @ 21:22:45
URL: http://www.smamirakel.blogspot.se
Postat av: nina

Så trist med din bekjent,leste om hendelsen på nettet...

Her har barna kun 3 uker sommerferie,vi jobber begge to og kan ikke ta mer fri.Det er Jessicas siste sommer før hun begynner på skolen og jeg skulle ønske at hun kunne hatt lenger fri.
Det er jo så deilig med fri på sommeren:)

2014-05-29 @ 21:35:03
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Linda

Utvecklas inte barn hemma? Får de ingen uppmärksamhet hemma? Då undrar jag vad du gör hemma? (Du= personen som skrev inlägget att barn inte borde vara hemma i tio veckor). Jag har både struktur, rutiner och aktiviteter hemma. Upplever inte alls att det är jobbigt. Barnen har sina syskon att leka med, vara ute i trädgården, vi åker och badar, besöker lekplatser... mm. Tycker i själva verket det är jobbigare att jobba, och att det sliter på familjen mer.

Känner mig lyckligt lottad att kunna vara hemma med mina barn i sommar. Men det blir tyvärr bara 7 veckor...

Underskatta inte din roll som förälder! Min äldsta började inte förskolan förrän vid fyra års ålder. Funkade utmärkt.

Jag tror att det är bra med paus för barnen från skola/förskola. Slippa gå upp tidigt varje morgon. Snart är det sommarlov och vet ni, det ska bli så HÄRLIGT att vara tillsammans nästan hela sommaren med barnen!

Vad får skribenten att tro att det får så mycket uppmärksamhet på förskolan? Det kan nog INTE vara en förskollärare i alla fall.../ Hälsningar mamma+ förskollärare

2014-05-29 @ 22:00:42
Postat av: Mamma till tre små

Hej!

Jag förstår mig inte alls på föräldrar som kommenterar på det viset. Är de verkligen så trötta på sina barn att de behöver ha dem där även under sommarlovet? Som vuxen skulle jag aldrig klara av att arbeta årets 12 månader, vilket betyder att mina barn inte heller klarar av det. De behöver också vila från alls intryck som förskolan medför. Det är stimulerande på förskolan, de får uppmärksamhet och de lär sig men alla behöver vila från sådant också! Att få gå upp i långsam takt på morgonen, äta en lugn frukost och bara vara med nära och kära. Resten av året, när även föräldrarna jobbar och behovet av barnomsorg finns är ju barnen på förskolan.
Jag har mina barn hemma under alla lov och så även sommarlovet och det gynnar dem. Vi hittar på saker tillsammans och det uppskattas av barnen. När vi jobbar är de på förskolan, är vi hemma så är de hemma. Så enkelt är det!

Du är en strålande mamma och hade det varit för DIN skull så hade du kanske haft de på fsk även under sommarlovet för det vore så mycket enklare. Men du gör det här för DERAS skull och för minnen att bära med resten av livet. Underbart❤️

2014-05-29 @ 22:13:15
Postat av: Patricia

Oj! Jag håller med dig, alltså när det är sommarlov om man har möjligheten är det en självklarhet att barnen ska vara hemma!! I alla fall för mig! I år är första sommaren som jag ska jobba hela sommaren :( det mår jag sjukt kasst över, att barnen måste bara på fritids och förskola! Dock varje dag jag är ledig från jobb är dom hemma, även fast jag pluggar 100% samtidigt!! I sexårstid har vi haft hela sommarlov, det är första gången det inte blir så :/ tråkigt nog! Jag skulle tycka att alla barn behöver ett långt sommarlov! Att få spendera tid med sina föräldrar!! Ev syskon! Det mår ju barnen bättre av än att vara på tex, förskola hela dagarna! Fast det är ju min åsikt!! Det är ju inte heller direkt så att du har ett barn som blir "ensamt" och att bara hemma och bråka om uppmärkshet? För att man är flera? Låter ju knäppt! På en förskola är det ju då större risk att dom måste bråka om uppmärksheten? Hoppas ni får ett roligt sommarlov! Och njut av sommaren <3

2014-05-29 @ 22:33:40
URL: http://patriciamammatilltv.blogg.se
Postat av: Patricia

Oj! Jag håller med dig, alltså när det är sommarlov om man har möjligheten är det en självklarhet att barnen ska vara hemma!! I alla fall för mig! I år är första sommaren som jag ska jobba hela sommaren :( det mår jag sjukt kasst över, att barnen måste bara på fritids och förskola! Dock varje dag jag är ledig från jobb är dom hemma, även fast jag pluggar 100% samtidigt!! I sexårstid har vi haft hela sommarlov, det är första gången det inte blir så :/ tråkigt nog! Jag skulle tycka att alla barn behöver ett långt sommarlov! Att få spendera tid med sina föräldrar!! Ev syskon! Det mår ju barnen bättre av än att vara på tex, förskola hela dagarna! Fast det är ju min åsikt!! Det är ju inte heller direkt så att du har ett barn som blir "ensamt" och att bara hemma och bråka om uppmärkshet? För att man är flera? Låter ju knäppt! På en förskola är det ju då större risk att dom måste bråka om uppmärksheten? Hoppas ni får ett roligt sommarlov! Och njut av sommaren <3

2014-05-29 @ 22:37:41
URL: http://patriciamammatilltv.blogg.se
Postat av: Mummu

Nu undrar jag , hon som skrev kommentaret... För vem skull skulle man har barnet hemma så många veckor, är du mamma, eller kommer du från nån annan blanet så förstår jag inte dig. Man vill ju vara så mycket med sina barn som möjligt,
Så behöver inte nån annan ta hand om dina barn.
Det är väll därför man har dem, käraste som vi har.
Tänk lite nästa gång, va du skriver, bara för dina
barns skull. Eller skriv ingenting. Om du inte kan!!!

2014-05-29 @ 22:59:17
Postat av: Anonym

Klart att du ska ha dom hemma så mycket av sommaren som möjligt. Det behövs verkligen.

2014-05-29 @ 23:01:50
Postat av: Anitha

Klart barnen ska vara hemma om föräldrarna vill det! Jobbar på förskola sedan 40 år tillbaka! Barn utvecklas även när de är hemma! Många barn behöver sin ledighet, märker att barnen har utvecklas jätte mycket när de kommer tillbaka till förskolan efter sin semester! Många föräldrar tycks tro att förskolan är viktigare än föräldrar. Så är det verkligen inte, ingen är bättre än föräldrarna! Om inte föräldrarna lär känna/orkar med sina barn när de är små hur ska de då lära känna/ orkar med dem när de är i tonåren!

2014-05-30 @ 00:08:41
Postat av: Anki

Jag förstår att du är skakad över din väns död. Man inser plötsligt hur lite det kan göra för att livet ska ändras. Det kommer att ta tid att förstå om man någonsin kan förstå det hemska som har hänt. Tankarna går nu till hennes familj o släkt.
Jag håller med dig om det du skrev sist. Alla behöver ha lov o semester från förskolor, arbeten, skolor mm Har själv arbetat många år inom barnverksamhet så jag vet vad jag talar om...
Många kramar till dig Satu från Skåneland

2014-05-30 @ 01:11:49
URL: http://jankils.bloggplatsen.se
Postat av: Helena H

Fy vad hemskt med olyckan där din vän dog! :( Stackars hennes son och familj. Hon måste ju haft ett hjärta av guld som ville rädda den lilla fågeln, hoppas att hennes familj kan tänka så när den värsta hemska sorgen har lagt sig... Kram till familjen!

Angående att ha barnen på dagis på sommaren....förstår ärligt inte varför man skaffar barn om man ändå inte vill vara med dom. :/ Självklart är det bra att dom går på dagis och får träffa andra vuxna o barn, får lära sig massa på ett annat sätt än man gör hemma. Osv... Men det hinner dom ju resten av året, precis som du Satu sa. Är ju så skönt att bara ta dagen som den kommer, packa matsäck o gå ut till en strand, eller park/lekpark osv. Ta en dag o åka tåg o buss bara för att de är kul. Gå på museum, gå i skogen, bestämma träff med andra familjer.. Och det viktigaste av allt: att vara tillsammans!
Visst kan vissa dagar vara pest, man blir osams o det känns som att inte finns nått att göra....men så blir det oftast pga föräldern(inte alltid, men ofta) och för att man bara är hemma o gör samma som resten av årets få lediga dagar. Ut o njut av ledigheten tillsammans medans barnen är små. Det behöver inte vara något som kostar massa, och det behöver inte vara några krångliga aktiviteter o avancerade matsäckar.
Och ni som måste jobba i sommar, ta vara på alla lediga stunder o dagar och var med era barn då. Stäng av mobil/dator/tv och gör saker ute tillsammans.
Ha en skön sommar tillsammans alla.
Kram från Söderhamn

2014-05-30 @ 03:02:02
Postat av: Camilla

Hej igen.. förstår nu att min kommentar kanske har upprört några och jag känner mig kanske lite missförstådd oxå. Jag uttryckte mig väldigt klumpigt, förlåt för det. Det är inte så att jag inte vill vara med mina barn för det vill jag. Dom betyder ju allt <3 Mina barn kommer att ha ett långt sommarlov de med, och kommer att få massor av uppmärksamhet och engagemang av mig. Jag lämnar inte dom till dagis när jag är ledig. För att inte spä på något nu så väljer jag att inte skriva mer än så. Trevlig sommar till alla

Svar: Ingen fara. Alla har rätt till sina egna åsikter. Ha en toppenfin sommar! :)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-30 @ 12:47:07
Postat av: Sara

Jag vet inte riktigt hur vi du menar att vi skulle ha missuppfattat din kommentar. Du skriver ju tydligt att det är bättre att barnen är på förskolan eftersom ni annars tär på varandra. Vi alla förstår nog att de är hemma när ni har semester men det känns som du tror att barnen verkligen har det bättre på förskolan än hos dig/er.. Ett barn på förskolan slåss i regel mot ca 20 andra barn på 2-3 pedagoger, och jag antar att du inte har så många barn hemma. Det är ju tyvärr så att allt fler föräldrar lämnar sina barn på förskolan trots att de själva är lediga, vissa åker exemplevis bort till Thailand i tre veckor och lämnar barnen hemma (hos ex farmor och farfar).. Många föräldrar ljuger om sina arbetstider och låter barnen gå på förskolan 06-18.. Sedan finns det såkalrtvae förälder som är i behov av det av olika anledningar men jag pratar om dem som utnyttjar systemet... Det finns även gott om föräldrar som skaffar ett nytt barn med en ny kvinna/man och när de är föräldrarlediga med "den nya barnet" går barnet fortfarande pappans tider pga att den "nya kvinnan" inte vill ta hand om hans barn..så kan det även bli sen när syskonet börjar på förskolan, det nya barnet går mammans tider och det "gamla" barnet går pappans tider-trots att de tillhör samma familj och är syskon-helt galet!

2014-05-30 @ 15:22:05
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback