Födelsedags firande, del 1 ♥

Godkväll!
Dålig bloggning idag, men vi har haft fullt upp med att fixa inför Nicoles kalas del 2.
 
Igår hade vi alltså kalas för Nicole med min sida av familjen.
(Måste dela upp kalasen på 2 delar eftersom vi är så många)
Jag satte igång med att fixa tårtorna på morgonen. 4 st tårtor, Nicole & Vanessa hjälpte till med att skära bananer.Smiley
 
Olivia ville hjälpa till hon också- med att äta alla bananer som dom skärt....
När jag sa till henne blev hon lite sur... då brukar hon sitta och blunda och ta åt sig hårt. När hon gör sina miner måste man hålla sig för skratt, sååå söt!
 
Grädde ville alla smaka på!
 
Fixade och donade, städade och hade mig. Liiite stressad mot slutet, Andres hade inte kommit hem från jobbet och vi behövde kaffe och ballonger. han hann komma hem iaf, och hoppade i badet och åkte sen med Nicole och Vanessa till affären. Gästerna hann komma och vi kom på idén att alla skulle gömma sig när Nicole kommer och överraska henne. Andres ringde när dom var på parkeringen och alla gömde sig i Nicoles rum...
 
SURPRIIIISE!!!
Fast Nicole uppskattade det inte så värst... Hon blev nog lite rädd. När dom kom hem så bad jag henne lämna ballongerna i hennes rum, och när hon öppnade dörren blev hon bara chockad och rädd. Dom hade med sig heliumballonger som spelar "Happy Birthday" till henne :)
 
Nicole öppnade dörren och såg alla och räckte snabbt sina ballonger till Mummu och slängde sig på hallgolvet lite halvchockad. Smiley
 
Nicole fick en massa fina paket, tusen tack! ♥
 
En av de stora heliumballongerna gick sönder, så morbror Toni provade att prata lite. Hur knasigt och roligt som helst!
 
Vid fikabordet ♥
Vi tände ljus och sjöng för våran docka, och sen upptäckte någon att det bara var 5 ljus på tårtan.... Wops... Smiley
Helt seriöst, när jag tog fram ljusen så räknade jag dem t om! 5 st.  Och inte reagerade jag mer än så. Andres hade kontrollräknat också och reagerade inte heller, fast vi båda såg att det var 5. Såklart la jag till ett ljus igen sen som hon fick blåsa ut igen ;) ♥
 
Våra barn + kusinerna ♥
 
När Olivia hade käkat upp sin tårta i köket så ville hon hjälpa mosteri också med sin...
 
Trots att det var livat och lite galet så sov denna lille prins kalaset igenom....
 
Alla väntade på att han skulle vakna...
 
Min bror Toni & Kevin
 
Så när han gnydde lite så fick han gå från famn till famn... Smiley
 
Och så fortsatte han att sova. han sover bra när det är livat omkring han, men när alla gästerna hade gått hem vaknade herren på direkten. Blev nog lite för tyst....?
 
Puua & Liiah (Puua lär henne lipa...)
 
Visst har Puua konstiga ögon? Inte konstiga, men speciella? De är bruna med en vit/ ljusblå ring.
Vanessa höll på med ballongerna...
 
 
Tusen tack allihopa för att Ni kom och förgyllde Nicoles födelsedag! Betyddde massor för henne! ♥
Smiley
 
Fortsättning på denna dags firande kommer imorgon ;)
Nu ska jag lägga mig på soffan och titta på Gladiatorerna med dem som är vakna ;)
 
P.S Jag ändrade headern igen, vilken av dem två var finast? Eller hann ni se den förra?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vilka underbara bilder!

2014-05-31 @ 21:03:05
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: nina

Gratulerer med dagen til fineste Nicole!!!!
Så koselig selskap dere har hatt.

Headeren er fin,så ikke den forrige:)

2014-05-31 @ 21:26:57
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: anna charlies mamma

Jag tyckte att denna headern var finast :) grattis till din stora tjej!

2014-05-31 @ 21:40:38
Postat av: Ida en 16 årig tjej

Jag tror nog att jag tyckte att denna headern va finast :)
Kram <3

2014-05-31 @ 21:51:53
Postat av: Rebecka

Jag tycker att denna headern var bättre än den som var uppe en liten sväng men jag saknar dig på den :-)

2014-05-31 @ 21:55:43
Postat av: Pippi

Denna header är bättre, den andre verkade rörigare..
Men du har glömt att ändra antal barn på presentationstexten till vänster, där står det fortfarande fem barn fast du skrivit allas namn där under :)

Svar: Wops, tack! ska ändra ;)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-31 @ 22:05:23
Postat av: Carina Widell

Måste bara få säga att du har helt fantastiska föräldrar, Mummu och Puua. De verkar så snälla och omtänksamma mot barnen. Och Puua har barnasinnet kvar med glimten i ögat. Din syster verkar toppen, jag tycker ni är lika varandra till utseendet. Hon verkar också till att vara en godhjärtad människa. Dina två bröder verkar med till att vara bra människor. Ni har verkligen sammanhållning i familjen, fantastiskt!

Vad fina bilder du har tagit på kalaset!

PS: Vad häftigt med Puuas ögon, han är ju både brun och blåögd :)

2014-05-31 @ 22:54:13
Postat av: Madelene

Man kan inte se någon header på din sida alls :/

2014-05-31 @ 22:57:43
URL: http://www.nattstad.se/madelenemaria
Postat av: Anna

Hej, headern du har nu syns inte via mobilen (har en samsung galaxy s4) är bara vitt där. Såg dock den i morse, den var superfin :)

2014-05-31 @ 23:11:00
Postat av: JossePosse

Ser inte den nyaste headern, såg den du gjorde innan =P

2014-05-31 @ 23:32:23
Postat av: Vivi

Får nog säga förra för nu är där ingen 😂

2014-05-31 @ 23:53:29
Postat av: peachbeast

Jag kan inte se någon av de nya headers :(.
Ser ut som att ni hade ett riktigt mysigt kalas. Vi hade själva kalas idag och nu är jag bra slut. Kram

2014-05-31 @ 23:59:27
Postat av: Johanna

Men vad lika Toni och Kevin är!
Ser ut som att ni har haft ett härligt kalasfirande! :)

2014-06-01 @ 00:08:10
Postat av: Anki

Förstår att det tar på krafterna med två dagars kalas men du är beundrad ;-) Så många fina kort från lilla frökens födelsedagsfirande.
Tyvärr så kommer det inte upp någon bild varken nu eller den förra nya :-/
Kramar från Skåneland

2014-06-01 @ 01:42:39
Postat av: Anki

Förstår att det tar på krafterna med två dagars kalas men du är beundrad ;-) Så många fina kort från lilla frökens födelsedagsfirande.
Tyvärr så kommer det inte upp någon bild varken nu eller den förra nya :-/
Kramar från Skåneland

2014-06-01 @ 01:42:39
Postat av: Emelie

Jag kan inte se den nyaste headern från min mobil :(

2014-06-01 @ 08:17:24
Postat av: lejoninnan-52

Gomorron.
Det heter skurit...........hi hi....kunde inte låta bli :-))
Jag hann inte se nån ny header tyvärr.
Tack för en underhållande blogg.

2014-06-01 @ 09:11:04
Postat av: Anna Köhler

Underbara bilder

jag ser ingen header efter du ändrade igen såg den förra men denna ser jag inte

2014-06-01 @ 09:43:22
Postat av: Sofie

Hej!

Ser ut som ni hade ett mysigt födelsedagsfirande:) Önskar jag hade en stor släkt också!
Gillade den gamla headern bäst men nu syns ingen.
Tack för att du delar din vardag med oss, dina bloggläsare:)

2014-06-01 @ 10:38:06
Postat av: Lucille

Jag ser ingen header alls. Men jag såg den förra.

2014-06-01 @ 17:30:27
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback