5 och 7 dagar kvar

Fredag idag och ännu en dag med sol och värme!
Olivia ligger och vilar lite nu, men så fort hon vaknar så ska vi ut.
 
Barnen är lediga från dagis på fredagar, så vi har helg redan. På tal om dagis så dyker det upp ett inlägg om det vid 14:30 idag, bara för att strö inläggen lite så att inte allt kommer på en gång ;) Jag har flera tidsinställda inlägg som väntar så ni har något att läsa med jämna mellanrum nu denna helg ;)
 
Ni undrar kanske vad jag menar med min rubrik?
5 dagar kvar, sedan börjar barnens sommarlov! En lååång sommar har vi framför oss tillsammans, förhoppningsvis med mycket sol och värme. ♥
 
7 dagar kvar och sen fyller våran docka, förstfödda Nicole hela 6 år!
Hon har bara 5 dagar kvar på dagis och sedan lämnar hon det stadiet i sitt liv. På hösten blir det 6-årsverksamheten.
igår hade hon och två barn till från dagisavdelningen gått till skolan och hälsat på. (dom är bara 3 st som flyttar till skolan denna år) Dom hade fått titta på klassrummen, ritat och lekt, besökt gympasalen och ätit i skolans matsal.
Hon hade varit lite blyg och osäker, men det är så hon funkar vid nya situationer. Hon pratade bara gott om skolan hemma sen. ♥ Min lilla stora tjej.
 
NU är det dags att planera inför hennes födelsedag!
Familjen i två omgångar. Nicole ville ha ett grillparty hos sin Abuelo & Abuela igen som förra året och sen blir det fika för min sida av amiljen också. I år tänkte vi ha ett gemensamt kompiskalas för både Nicole och Vanessa. Det skljer sig mindre än en månad på deras födelsedagar så det är mer lönsamt så ;)
 
Lite sommarbilder från Mummu & Puuas bakgård :)
 
 
Nu ska jag packa en picknick väska och göra oss redo att gå ut.
Önskar er en härlig helg! 

Kommentarer
Postat av: Irini

Åh vad kul det ska bli att få följa eran sommar! Det är så rolig att sr alla fina bilder du tar! Trevlig helg på er :)

Svar: Tack detsamma! 😃
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-23 @ 13:47:20
Postat av: Therese

Mysigt med ett skolbarn. Kommer ihåg när min Emilia började 6 års, hon va ensam tjej från sitt dagis och jag va ganska nervös.. Det gick ju såklart bra och nu har hon massa kompisar 😃 Nicole kommer säkert tycka om skolan då är hon ju " stor " tjej på riktigt 😉 Sen har hon ju lite trygghet i att stora kusinerna går i skolan 😃 Trevlig helg på er 😘

2014-05-24 @ 08:56:57
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback