Första glassen ute i vårsolen

Dagen har varit lugn, på förmiddan tog jag tag i tvätten, barnen har lekt (och tjaffsat) ätit lite lördags godis och pysslat med sitt.
Nu är godiset som vi köpte för 4 veckor sen slut. :-) Jag sa ju att jätte säcken skulle räcka!

Nicole blev helt sänkt innan lunch och låg på soffan och vilade med huvudvärk.

Det ändrade våra planer. Istället för att gå ut och leka fick Dockan (<----Nicole) alvedon och vila. Surt, tyckte syskonen men vad ska man göra?
Andres jobbade idag, och jag kan (tyvärr) inte klona mig.

Olivia & Danilo

Framåt eftermiddan när Nicole hade piggnat till bestämde vi oss för att gå ut och köpa med oss glass.
Hämtade med oss Mummu på vägen och satte oss på deras altan.

Danilo testade den nya Calippo med Bubbelgum smaken och den fick tummen upp!


Vanessa & Jonathan valde Calippo Shots och det var sista gången jag köper det till dom!


Helt värdelöst att ens få ut något ur dem. 
Nicole & Olivia åt Sandwich med god aptit!


Resten av eftermiddan har vi bara suttit ute hos Mummu och Puua, jätte skönt väder när solen kikar fram!






Nu har vi ätit middag, alla är badade och nu väntar vi på Gladiatorerna.
Dags för mig att börja tända mysljus överallt ;)

Ha en fin kväll allihopa ❤

Kommentarer
Postat av: Therese

Underbara bilder!
Längesedan jag såg den där glassen med småkulorna i burken :)

2014-03-29 @ 19:19:40
URL: http://tesssi.blogg.se/
Postat av: ~ Fatimaswary ♛

Hoppas du får en fin helg, kramar :)

2014-03-29 @ 21:05:07
URL: http://fatimaswary.blogg.se
Postat av: Linda

Hej, vart har du köpt stora tjejernas skor? Snygga, skulle passa min 5-åring:)

Svar: Dom beställde hag från lekmer.se Jätte häftiga Mimmi skor som blinkar :-D
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-29 @ 22:10:41
Postat av: Helena H

Härliga vårklädda barn. :)
Kan möjligen Nicoles huvudvärk komma från ögonen? Linnea fick "akut" huvudvärk i början när hon inte hade glasögonen på sig som hon skulle, sedan kom huvudvärken oftare, lite mer regelbundet när hon läst, suttit vid dator o tv. Nu känner hon direkt om hon slarvat med att ha dom på sig, då kommer värken tillbaks.
Självklart kan det ju vara vanlig huvudvärk hon fått såklart, men fråga henne nästa gång vart det gör ont. Ge henne ingen ledtråd utan be henne tänka noga o peka. Sitter det mellan och runt ögonen/pannan så är det ofta från synen.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram från Järvsö (Söderhamn)

2014-03-30 @ 00:12:32
Postat av: Kaffehörnan

Vad skön dag du haft. Mysigt med såna dagar. Gott me glass

2014-03-30 @ 07:52:44
URL: http://https://www.kaffehornan.se
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Sköt att hon blev piggare!

2014-03-30 @ 08:51:57
URL: http://madelein.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback