Ögonfärg & roll lekar

Äntligen kväll!
Ännu en dag då jag var helt finito redan vid två-tiden på dan! Har sovit så himla kasst de senaste nätterna... om det inte vart nån av barnen som hållt mig vaken så är det för att jag tänkt för mycket på saker och ting eller drömt mardrömmar!
 
Uruguay spelar just nu, Andres och Nicole tittar på den och resten av syskonen ligger och sover.
 
De två och enda brunögda i denna familj! Hon har exakt samma färg som pappan sin.
 
Vad Kevin får för färg vet jag inte ännu... Nu ser dom gröna ut, men dom kan fortfarande förändras. Det vet jag garanterat för när Vanessa var liten, ca 3 månader så hade hon jätte blåa ögon.
Jag var jätte glad för det, att ha en dotter med bruna och en dotter med blåa ögon. Jag hade en bild på henne och med rubriken "My blue eyed- girl" på dagboken jag skrev då. Jag skrev på datorn, ja som att blogga och hade in en massa bilder och annat, precis som här, men jag skrev ut allt det istället och la i olika pärmar- innan jag började blogga här.
 
Men hursom helst. Hon var blåögd och sen ändrades det.
Jag vet inte riktigt när, men nu har Vanessa brun/gröna ögon.
Danilo, Jonathan och Olivia har ljusblåa och jag har gröna. Visst är det häftigt men de olika ögonfärgerna?
Många undrar hur det kommer sig att 3 av våra barn fick ljusblåa när ingen av oss föräldrar har det...?
Kanske för att min mamma och hela hennes sida av familjen har ljusblåa ögon? Men ingen av hennes barn, ingen av oss syskon fick hennes ljusblåa ögon. Det hoppade över till barnbarnen istället.
 
Men ja, det ska bli spännande att se vad Kevin får för ögonfärg. Jag tror dock att han får blåa, men jag hoppas på bruna.
 
Barnen lekte jätte mycket här hemma idag. Vissa dagar leker dom bättre än andra och idag var en bra dag.
Nicole och Vanessa klädde ut sin med prinsessklänningar och hade tebjudning med sina dockor i köket. Dom hade vart och tjuvat i kakburken och bjöd sina dockor på kaka och vatten.
 
Danilo och Jonathan ville vara med och leka, men dom sa dom att Jonathan fick vara hunden, så han struntade i det och lekte med sin borg istället...
 
Danilo hängde med Olivia innan jag skickade henne i sängs. Dessa förbaskade klistermärken alltså... tar dom aldrig slut?!
 
När Olivia hade lagt sig så ville även danilo vara med i tjejernas lek, och han fick vara med- om han var farmor. Smiley
Han var inte så glad över rollen med han gick där en stund med klackskorna och sen gav han upp. Han ville åtminstone vara farfar, men han var visst död så han ville inte vara med längre.
 
Roligt att lyssna till deras lekar. ( i smyg då förståss) hur mycket dom tar efter oss vuxna är galet. Saker som man trorr att dom inte hört när man pratar med någon kommer upp i deras lekar.
 
Den här bilden var kul tyckte jag:
 
Danilo hade kommit från Mummu & Puua där syrran Vanessa "råkat" spruta ner hans kläder med en vattenpistol så han fick låna ett extra par strumpor som vi lämnat där. Tror att dessa är Nicoles Smiley
Och så jobb handskarna har han på sig också. Han älskade viktiga jobbarhandskar. ♥
Han sover så gott, kolla bara stilen :)

Kommentarer
Postat av: Ellie

Det är verkligen spännande det där med vilken ögonfärg de små får. Min sambo har bruna och jag blåa, så när första barnet kom höll jag tummar och tår att sonen skulle få bruna, och efter nåt halvår så kom de äntligen😃 barn nr 2 fick gröna och trean fick blåa. Ha en trevlig midsommar med din fina familj💐

2014-06-19 @ 22:41:47
Postat av: Cissi

Vart har du köpt borgen som Jonathan leker med? Min son vill ha en. :)

Svar: Toys R Us :)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-20 @ 08:27:10
URL: http://cissigran.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej! Vi är 5 i vår familj och alla har olika ögon och hårfärg, konstigt men häftigt att det kan bli så olika 😊 Maken är mörk och har brun/gröna ögon, jag är mörkblond med ljusgröna ögon, äldsta sonen har rödbrunt hår och grön/bruna ögon, dottern ljusblond med blåa ögon, yngsta sonen mellanblond med bruna ögon.

Ha en härlig midsommar!

2014-06-20 @ 09:23:26
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback