Nicoles födelsedags firande del 2

Igår firade vi Nicoles födelsedag igen- för andra dagen irad, denna gång i Fittja hos Andres föräldrar där hela (nästan) Gonzalez familjen samlades.
Vädret såg väl inte så lovande ut där på morgonen och vi var orliga att vi inte kunde grilla eftersom det regnade. men tur som vi hade så slutade det regna och solen kikade fram och torkade marken lagom till grillningen.
Visserligen kom det några korta små regnskurar framåt dagen, men inget som störde Smiley
Dessutom hade tjejerna fått varsina paraplyer från Abuela så dom riktigt väntade på att regnet skulle komma och ösa ner.
 
Dagens fläta:
 
Nicole blev så glad för sina paket, det blev bla. ett paraply, ryggsäck, kläder, cake pop maker och mimmi servis.
Kusinen Melina kom även med ett piñata till henne! Smiley
 
Har alltid velat köpa till barnens kalas, men det har aldrig blivit av eller så har jag bara glömt bort det mitt i allt, men nu så! Dom tyckte att det var riktigt kul och Melina fyllde den med godis också.
Efter maten och tårtan tog vi fram den och småttingarna fick slå på den.
 
Först Nicole, sen twinsen... sen några av de äldre kusinerna och sen när vi såg att den höll på att lossna fick Nicole slå igen och allt godis ramlade ner! Alla var snabbt på godiset och fyllde sina fickor!
T om Olivia var där med sina små händer och plockade händerna fulla med choklad.Smiley
 
Sen skulle kusinen Javi komma och ta sönder Piñatan ännu mera..... Smiley han tog ordentlig tag i käppen, och högg i allt vad han orkade! Käppens ände träffade honom rakt mellan bena och han vek sig av smärta och alla andra vek sig av skratt! Smiley(Va taskigt!) Men det var som de där "Funniest home videos" där det alltid är så förutsägbart vad som skall hända. (Förlåt Javi, jag var bara tvungen...Smiley)
 
Aaahh... hur som- vart var jag...?
När den här familjen grillar tillsammans så räcker det inte med en grill, det är hur mycket kött och korv som helst!
 
Grillmästaren Abuelo!
 
Vanessa blåser lite såpbubblor... 
 
Nicoles ballong var med, den som hon fick i fredags som spelar musik.
 
Den har en tyngd av guldfärgat glitter. Glittret var precis överallt hemma hos oss efter kalaset i fredags och på alla kläder, på alla gäster- ja precis överallt! Fick mess av min bror sen på fredagkvällen nrä han var på puben och tog en öl med glitter över hela sig. Hur coolt som helst tycker jag! Smiley
 
Storebror med lillebror ♥♥ (Micael vågade först inte hålla honom för han trodde att kevin skulle gå sönder, thihi)
 
Och med farbror Oscar också :)
 
Kevin med sina kusiner Fernando & Sergio
 
Jätte gulliga och roliga grabbar, jätte barnkära och leker och skojar med barnen hela tiden. Det är kul för mig att se ♥
 
Olivia med kusinen Fernando.
 
Den där ruchkanan gjorde succé idag igen, barnen lekte (och bråkade) med den och även några vuxna försökte smygåka också. Tur att mamarazzi was in da house så hon kunde dokumentera detta. (<---jag alltså) ;)
 
Kolla bilden under, Danilo åker med ett paraply... dom skulle leka Madicken där uppe och hoppa ner, men det fick dom inte tillåtelse för, så han fick snällt åka ner...
Tagen på bar gärning faster Ela!
 
Abuelo också!!!
Likaså Micael och Javi. Fast Javi åkte med ungarna så det blev lite av en bortförklaring ;)
Sergio åkte han också, men eftersom jag plockade fram kameran så fort så blev bilden helt suddig... :(
Tokern Jonathan....
 
 
Nu vaknade Kevin, jag kommer tllbaka snart, herren har visst tappat sin napp...
 
Fortsättning följer...
 
P.S Jobbar fortfarande med headern....

Kommentarer
Postat av: Ida en 16 årig tjej

Era familjer verkar så himla härliga!
Får jag lov att fråga hur gammal Andres är? Hans äldsta barn ser ganska stora ut medan han fortfarande ser väldigt ung ut. Ingen dumt menat alls, bara undrar :)
Kram <3

2014-06-01 @ 23:22:35
Postat av: Susanne

Hej
Headern syns fortfarande inte:0(
Hälsningar Susanne

2014-06-02 @ 08:29:40
Postat av: Mamma till fyra pojkar

Nu ser jag plötsligt inte headern... Har sett den hittills hela tiden.

2014-06-02 @ 08:58:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback