Ja det var ju vaccinet också...

BVC imorse för både Kevin och Olivia.
Kevin hade läkarkontroll och så fic han även rotavaccinet som han fick i munnen att smaska i sig.
Han tyckte att den var god eller så var han bara riktigt hungrig för han smaskade med tungan hela tiden.
 
Han väger nu 4 823 g så kurvan fortsätter rakt upp. 700 gram på 3 veckor.
Han är 56.4 cm lång också, så det är verkligen dags att plocka bort alla hans nyfödds kläder i storlek 50.
Storlek 56 verkar han hoppa över, den storleken, speciellt byxorna brukar vara för små i midjan på honom :)
 
Vanessas vanliga posé ♥
 
Det var en stor glipa mellan tiderna. Vi var klara 9:40 med Kevins tid och Olivia hade sin tid klockan 11.
Annars hade jag fått komma två dagar i rad istället och det kände jag att jag inte hade lust med.
 
Jag tog ju Vanessa med mig så att hon kunde få lite ensam tid med mig, eller iaf tid med mig utan Jonathan, Dano och Nukke. Hon verkade gilla det. ♥ och jag med för den delen. Dom är så annorlunda när man lägger hela ens uppmärksamhet på just ett barn. När alla är tillsammans så börjar dom busa och trigga upp varandra.
 
Vi bestämde oss för att gå till Handen C för att fördriva tiden med lite shopping. Jätte roligt att det ösregnade, speciellt då jag inte äger regnskydd till dubbevagnen!
Jag hittade några jätte fina plagg till henne och kollade med henne, vilket var tur för det var bland det fulaste hon hade sett sa hon. Ooookeeeeeey.... Smiley
 
Hjärtat brusade upp sig lite vid denna avdelning på Lindex:
 
Dom har så mycket fint, men jag hann inte gå igenom hela affären då vi skulle skynda oss till BVC igen.
Träffade Mummu & Puua med resten av järngänget (dom passade dom medans vi var på BVC), hann bara säga hej och så skulle dom hem igen. Vanessa dissade mig och följde med dom hem istället! How rude!
 
Tillbaka till BVC i ösregnet och nu ännu blötare var jag. Olivia fick stapla några klossar på varandra och rita lite. inga problem, och så ville hon veta om Olivia kan säga 8-10 ord.
8-10? denna tjej är en riktig papegoja, hon kan säga hur många ord som helst, ord på både finska, svenska och spanska. Men just under besöket var hon väldigt tystlåten våran snuttis. Typiskt. Men det brukar ju vara så. Är hon med folk som hon inte känner så har hon helt enkelt inte så mycket att säga ;) Hon väntar tills vi kommit hem istället.
 
Bvc sköterskan tyckte att Olivia kändes så mogen, vilken hon är. Hon är jätte duktig och det säger jag inte för att hon är mitt barn och att jag vill skryta. Men hon är jätte duktig.
När Kevin träffade läkaren så höll Olivia och Vanessa varandra sällskap och hon berömde dom och tyckte att dom var väldigt duktiga och självständiga. Men det kanske är så när man har fler barn? De små ser och hör och gör vad storasyskonen gör och vill göra likadant. 
 
Det är väl alltid kul att höra beröm om sina barn som förälder, det tycker nog alla?
Då känns det som att man gör nått rätt iaf ♥
 
Hursomhelst, så var det ju vaccination idag också vilket jag inte vad medveten om.
Hon stack olivia i armen och Olivias reaktion? "Aj." och så var det klart, hon behövde inte ens sin napp och snuttis.
Hon fick ett fint plåster och så fick hon välja ett bokmärke.
När vi skulle ut så frågade jag om hon fick ont och hon svara ja och i fingret. Hmm...
 
 

Kommentarer
Postat av: Annster

Duktig tjej :)

2014-06-19 @ 21:09:43
URL: http://annster.se
Postat av: Ida en 16 årig tjej

Haha så gullig lilla Olivia <3
Kram <3

2014-06-19 @ 22:11:46
Postat av: Anki

Duktiga tjejen Olivia :-)
Kramar från Skåneland

2014-06-20 @ 02:35:00
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback